Една НЕ СПАМърска имейл история - SoftUni Digital
Loading...

Една НЕ СПАМърска имейл история

avatar Пламена Джигова 2 минути
Една НЕ СПАМърска имейл история

Някога питали ли сте се как са възникнали програмите за масов мейлинг, благодарение на които днес имаме възможност да комуникираме с големи обеми от клиенти, партньори, медии и сие?

На път сме да ви поднесем малка доза първомартенска изненада като ви уверим, че модерната квалификация, с която определяте поредния получен рекламен мейл като „СПАМ“ всъщност далеч не е нова.  Дигиталната истина е, че първият изпратен мейл в технологичната история фактически не е бил нищо повече от СПАМ. Неговият текст е съдържал бележка от типа „QWERTYUIOP“.

Още по-интересен е фактът, свързан с възрастта на мейлинга като начин за комуникация – през 2017 г. широко използваната бизнес система гордо ще отпразнува своя 46-ти рожден ден. Точно така, първият мейл е бил изпратен през не толкова далечната 1971 година от човек на име Рей Томплинсън. И макар че от историята, която сме изучавали в училище, сме наясно, че зад почти всяко гениално изобретение стои още толкова гениален и малко луд изследовател – не бързайте да заклеймявате г-н Томплинсън като такъв.

Вярно е, че събитието се е развило в Кеймбридж, а също така е вярно, че Рей Томплинсън е изпратил мейла до самия себе си. Истината е, че до онзи момент са съществували цели две програми, които позволявали на използващите компютъра да си оставят съобщения на него. Това, което отличило делото на Рей, е че той е успял да разшири системата за комуникация, като я сведе до цели два компютъра, които са „онлайн“ посредством APRANET (предшественик на добрия стар познайник интернет).

И тъй като сме започнали с историята на СПАМ-а, нека я продължим, като ви уведомим, че всъщност думата „spam“ се появява през 1936 година като име на консервирано свинско месо на американска фирма. Думата обаче нашумява през 1969 г. след като става основна тема на разговор в скеча на ТВ шоуто „Летящият цирк на Монти Пайтън“.

Каквото и да си говорим едва ли някой от нас би могъл да отрече, че СПАМ-ът е тенденция, която се запазва и до днес. Именно това е и причината все по-голяма част от дигиталните маркетолози да се нуждаят от наставления и насоки, които да им подскажат как правилно да изградят своята стратегия що се отнася до имейл маркетинг. Онова, което отличава имейл маркетинга от масово изпращане на СПАМ са постигнатите резултати. Според някои статистики средният брой на възвърнатите инвестиции от имейл маркетинг е средно 4.425%, а 44% от получателите на имейл правят поне една покупка през годината. В случай, че имате желание да подобрите своите кампании, да проучите реални примери от практиката и да почерпите опит от топ експерт в областта, не се колебайте да се включите в курса „E-mail Marketing“, който стартира в SoftUni Digital на 22-ри март.

Струва си да пренапишете имейл историята на бизнеса си още сега! :)   

Можем ли да използваме бисквитки?
Ние използваме бисквитки и подобни технологии, за да предоставим нашите услуги. Можете да се съгласите с всички или част от тях.
Назад
Функционални
Използваме бисквитки и подобни технологии, за да предоставим нашите услуги. Използваме „сесийни“ бисквитки, за да Ви идентифицираме временно. Те се пазят само по време на активната употреба на услугите ни. След излизане от приложението, затваряне на браузъра или мобилното устройство, данните се трият. Използваме бисквитки, за да предоставим опцията „Запомни Ме“, която Ви позволява да използвате нашите услуги без да предоставяте потребителско име и парола. Допълнително е възможно да използваме бисквитки за да съхраняваме различни малки настройки, като избор на езика, позиции на менюта и персонализирано съдържание. Използваме бисквитки и за измерване на маркетинговите ни усилия.
Рекламни
Използваме бисквитки, за да измерваме маркетинг ефективността ни, броене на посещения, както и за проследяването дали дадено електронно писмо е било отворено.