Често задавани въпроси - SoftUni Digital
Loading...

Може да изберете присъствена или онлайн форма на обучение:

1. Обучаващите се в присъствена форма посещават учебните ни зали на ул. Тинтява 15-17 за провеждането на учебни занятия. Те получават персонална помощ от лектори. Препоръчваме обучението в присъствена форма на всички начинаещи в дигиталния маркетинг, които имат възможност и време да посещават занятията – при тях ефективността от обучението е по-висока;

2. Онлайн обучаващите се учат от вкъщи, като гледат live stream на занятията и/ или запис от проведените занятия. Всички ресурси са достъпни в удобно за курсиста време в страницата на курса. Препоръчваме обучението в онлайн форма на всички, които нямат възможност да посещават занятията или имат предишен опит в дигиталния маркетинг и искат да се явят директно на изпита в края на обучението.

За да влезете в цялостната програма трябва да имате успешно положен приемен изпит след безплатния подготвителен курс Marketing Basics.

Учебните занятия се провеждат един или два пъти седмично (делнични дни), в извън работно време, за да бъдат удобни за всички. Продължителността на едно занятие е между 3 и 4 часа.

Не, не е проблем. Mоже да гледате live stream или запис от конкретното занятие, което сте пропуснали, да наваксате вкъщи с упражненията и домашните. Препоръчително е да се запишете в онлайн форма на обучение, ако смятате, че няма успеете да посещавате повечето занятия.

Подробна информация за разликата между двете форми на обучение може да намерите на https://digital.softuni.bg/fees. Също така може да разгледате внимателно правата и задълженията на курсистите във всяка от формите на обучение.

Препоръчително е да използвате личен лаптоп, но не е задължително. В част от залите има настолни машини, които са 10% от нейния капацитет.
1. Зала Code Ground разполага с 200 места, от които 15 са с настолни машини;
2. Зала Open Source разполага с 150 места, от които 15 са с настолни машини;
3. Зала Inspiration разполага с 200 места, от които 15 са с настолни машини;
4. Зала Experience разполага с 100 места, НЯМА настолни машни;
5. Зала Creative разполага с 50 места, НЯМА настолни машини;
6. Зала Deep Web разполага с 50 места, НЯМА настолни машини;
7. Зала Tech разполага с 20 места, НЯМА настолни машини;
8. Зала Knowledge разполага с 60 места, НЯМА настолни машини; 
9. Зала HQ разполага с 60 места, НЯМА настолни машини;
10. Зала Pixel разполага с 28 места, НЯМА настолни машини.

Всеки човек има различни темпове на запомняне и възприемане на информация. Ние препоръчваме да се отделят поне по 3-4 часа на ден за преговаряне на материала, решаване на задачите, затвърждаване на знанията.

Да, курсът Marketing Basics е напълно безплатен. В края на курса, при желание, се заплаща такса за явяване на изпит. Таксата е в размер на 50 или 100 лева, в зависимост от това, дали сте заплатили през ранния или през късния срок за плащане. Изпитът е приемен за цялостната програма на SoftUni Digital.

Не, разбира се. Ако не се чувствате достатъчно подготвени и готови да се явите на изпита в края на курса, не е нужно да заплащате таксата. В този случай Ви съветваме да се запишете на следващия подобен курс и да затвърдите знанията си.

1. В зависимост от обема на материала, който трябва да бъде покрит, едно учебно занятие може да продължи между 3 и 4 часа. Правят се почивки по около 15 минути на всеки час.

2. Занятията включват лекция с демонстрации на живо, въпроси и упражнения в клас под менторството на лекторите.

Решаването на домашните работи е със силно препоръчителен характер. Ако изпълнявате и предавате Вашите домашни работи навреме ще имате възможност да усвоите преподадения материал трайно и по-бързо.

За всяко домашно е ясно посочено какви формати може да използвате. Най-често трябва да направите архивен файл (.zip, .7z, .rar), в други случаи е позволено да качвате .txt, .pptx и др.

Да, можете! След като качите домашното си, в страницата на курса срещу конкретното занятие, ще се появи линк "Свали домашно". От него може да изтеглите архива, който сте качили, за да проверите дали сте качили финалната версия на домашното си. Ако се наложи да направите промяна – може да качите нов файл, като системата ще запази единствено последния качен файл (т.е. първото домашно ще се замени с второто в системата).

Да, такъв е посочен за всяко домашно и обикновено варира между 2 - 8MB. Ако естеството на домашното предполага по-голям размер, ще бъде предварително нанесена корекция от екипа ни. В доста случаи може да премахнете различни външни ресурси от работата си, преди да я архивирате. Отново според естеството на домашното Ви, може да посочвате линк, който да води до домашното/ проекта Ви.

Не. За съжаление, ако сте пропуснали да качите домашното си в срок, няма да може да го предадете по-късно. Сроковете се дават предварително точно с тази цел. Съветваме Ви да не чакате последния момент да качите домашното си. Когато сте готови с първоначална версия може да я качите и ако правите подобрения, да качвате наново файла. Не се притеснявайте, пази се само последния качен файл с домашното Ви. Ако все пак пропуснете да качите решението си, не се притеснявайте. Най-голяма тежест при формирането на оценката Ви е резултатът Ви от изпита.

Приемният изпит представява тест (затворени въпроси), върху материала от подготвителния курс. Изпитът се провежда изцяло онлайн (не е задължително да сте в СофтУни), като продължителността му е 1 астрономически час. Периодът, в който може да положите изпита, е 2 дни (събота и неделя). За този период ще може да достъпите тестовата система (само веднъж) и след потвърждаване от Ваша страна - да стартирате изпита. Веднага след приключване на изпита (ако времето е изтекло или сте настиснали бутона "Край на изпита") ще Ви се визуализира резултатът (точките от изпита Ви). Два-три дни след провеждането на изпита ще бъде качена и оценката в профила Ви.

В случай на техническа неизправност по време на изпита, можете да се свържете с нас на:
1. телефон: + 359 892 241 199;
2. имейл: digital@softuni.bg;
3. Facebook групата на подготвителния курс.

Екипът ни ще бъде на разположение от 10:00 до 22:00 часа, събота и неделя.

Това ще бъде определено спрямо общия резултат на всички явили се на приемния изпит. Критерият за взимане на изпит ще бъде скалиран спрямо представянето на всички положили изпита. 

Тестът функционира напълно нормално с повечето видове мобилни устройства, като единствените проблеми, които бихте срещнали не са от функционален, а от козметичен характер. Все пак Ви препоръчваме да положите теста си чрез настолен компютър/лаптоп, използвайки последната версия на един от популярните браузъри - Mozilla/Chrome.

Ще имате възможност да заплатите таксата за цялостната програма в определен период от време, след като сте преминали успешно приемния изпит след Marketing Basics. Подробна информация за продължаващото Ви обучение, сроковете за заплащане и друга допълнителна и важна информация, ще Ви бъде изпратена по имейл, веднага щом качим оценката Ви в профила.

Ако не сте участвали в първия безплатен курс от програмата и не сте преминали изпита успешно, нямате право да запишете за цялостната програма. Може да се записвате за отделните модули или курсове от програмата, които са отворени за записване за курсисти, които не са взели успешно приемния изпит или търсят допълнителна квалификация.

Програмата ще Ви даде възможност да преминете през всички основополагащи сфери на дигиталния маркетинг, усвоявайки фундаментални практически умения. Всички желаещи ще могат да доразвият своите умения и да придобият професия в едно от 3-те най-търсени направления в дигиталния маркетинг: Social Media Marketing Expert, Performance Marketing Expert и Search Engine Marketing Expert. Участниците ще усвоят експертни знания и ще могат да стартират кариера, благодарение на специално селектираните курсове за напреднали, чрез които ще имат възможност да развият експертизата си на високо ниво, работейки върху реални бизнес казуси и използвайки най-иновативните похвати в дигиталния маркетинг. изгражда пълен набор от практически умения във всички основни сфери на дигиталния маркетинг, като ще се научите да създавате ефективни кампании в социалните мрежи и google, да създавате ангажиращо съдържание, да управлявате успешни имейл кампании, да оптимизирате страниците си в търсачките, да изградите работещ онлайн магазин и много други.

Всеки курс завършва с разработка на проект. Този проект представлява Вашият изпит. Предава се изцяло онлайн в платформата на SoftUni Digital за проверка, оценка и коментар от лектора. След края на един курс, продължавате със следващия от програмата (дори и да не сте предали проекта си). При провеждане на същия курс на по-късен етап, ще може да предаде проекта си за оценка (ще имате възможността да се явите на поправителен изпит).

Да, освен цялостната програма на SoftUni Digital, която предлага учебния план, може да се записвате и за отворени модули/ курсове. Списъкът с актуалните и предстоящи модули/ курсове може да намерите тук.

Можете да промените образователната си форма след успешното преминаване на изпита, но имайте предвид, че веднъж щом изберете дадена образователна форма, вие оставате в нея до края на конкретната програма/ модул или курс.

Домашните в обученията служат за практическо упражнение, което ще Ви помогне да вникнете по-добре в преподавания материал. Макар и да не се оценяват на този етап, ние силно Ви препоръчваме да изпълнявате заданията за домашна работа, тъй като това ще Ви помогне с обучението в дългосрочен план.

SoftUni Digital предлага възможност на най-добрите и активни студенти, които изберат да се запишат в присъствена форма на обучение, да станат стипендианти в стажантската програма на SoftUni, като това им дава възможност да се обучават напълно безплатно през своето следване.
Освен ценния опит, който ще натрупат, стажантите ще участват активно в развитието на програмата. Ще предоставят обратна връзка към колеги, ще участват в организиране на допълнителни образователни и необразователни активности, свързани с програмата. Стипендиантите имат възможността за близка работа с организационния екип на SoftUni Digital и преподавателския колектив.

Да, всички курсове остават отворени и могат да се записат и по отделно.

Professional Program са направени изцяло за конкретната професия. Могат да бъдат SMM, PPC, SEM. Курсовете във всяка една от програмите са специално профилирани за съответната професия. Може да се получи така, че два курса от различни програми да стартират по едно и също време и да се провеждат в един и същи ден (и час).

Не. Всеки един от курсовете дава различен брой кредити, в зависимост от неговата сложност и крайната Ви оценка от изпита. Цялостната диплома на SoftUni Digital се получава при събиране на 84 кредита и успешно преминаване (с минимална оценка от 3.00) на всички задължитени курсове от Fundamentals Program + Professional Program (за желаната от Вас професия).

След края на всеки завършен курс, ако оценката е равна или по-висока от 5.00 се получава документ.

След подготвителния курс – Marketing Basics - се получава грамотаHonorable Mention, а при всички останали курсове (от цялостната програма, отворени курсове или курсове от отворени модули) се получава автентичен сертификат. Всеки курс на SoftUni Digital предоставя на курсистите определен брой кредити, като размерът на кредитите се определя в зависимост от крайната оценка от курса. Пропорционално на оценката се получават и определен брой кредити (при оценка над 5 - 3/3 от кредити (за курс с 6 кредита се получават 6), оценка над 4 - 2/3 от кредити (за курс с 6 кредита получават 4) и оценка над 3 - 1/3 от кредити (за курс с 6 кредита получават 2).

Цялостната диплома на SoftUni Digital се получава при събиране на 84 кредита и успешно преминаване (с минимална оценка от 3.00) на всички задължитени курсове от Fundamentals Program + Professional Program (за желаната от Вас професия).

СофтУни е лицензиран учебен център по Закона за професионалното образование и обучение. След всеки успешно преминат курс (с оценка равна или по-висока от 5.00), курсистите получават държавно признато „Удостоверение за професионално обучение“, както и приложение, валидно на територията на целия Европейски съюз.

След края на всеки завършен курс,се получава удостоверение, ако курсистът отговаря на следните условия:
1. крайната оценка за курса е равна или по-висока от 5.00;
2. има завършен 10 клас;
3. има навършени 16 години;
4. попълнено заявление за участие в курс.

След като оценката за курса бъде качена в профила на курсиста, в секция "Сертификати" в профила ще се появи бутон "Заяви удостоверение". За да получите удостоверение, трябва да прикачите следните документи:
1. Сканирана диплома за най-висока степен на образование или удостоверение за завършен 10 клас;
2. Медицинско удостоверение;
3. Паспортна снимка.

След като удостоверението Ви е издадено успешно, ще се свържем с Вас по имейл за подробности относно получаването му.

Ако имате нужда от кариерно съдействие, търсите си стаж/работа, нова възможност или просто желаете да получите съвети и насоки по отношение на професионалната си реализация, можете да се обърнете към нас на:
1. e-mail: careers@softuni.bg;
2. телефон: +359 (0) 894 621 666.

Кредитите, които всеки един курс носи са различни спрямо продължителността и сложността на обучението. Кредитите варират от 3 до 12. Курсовете в СофтУни са разделени на няколко групи – Basics, Fundamentals, Advanced и Masterclass. Респективно Basics дава 3 кредита, а Masterclass - 12 кредита. Кредитите се получават при успешно преминат изпит. При оценка Отличен се дава максималния брой кредити за даденото обучение.

- В Basics курсовете участниците придобиват обща представа за концепциите, целите и инструментите на сферата или технологията.
- Във Fundamentals се усвояват основните познания ценни и необходими за разрешаване на базови проблеми в сферата или технологията. Демонстрират се стъпките за разрешаване на конкретни проблеми.
- Чрез Advanced обученията се придобиват умения позволяващи започване на работа в сферата. Демонстрират се актуалните и известни методики, и концепции се цел усвояване на добрите практики за работа в сферата или с технологията.
- Masterclasses дават възможността за усъвършенстване на специфични умения или техники от съвременната практика на сферата или технологията.

За да заплатите за услуга - било то за изпит, курс или участие в конференция, първо трябва да имате регистрация в сайта на СофтУни. След като сте влезнали в акаунта си, трябва да отворите страницата на желания от Вас курс/ модул и да кликнете бутона "Заяви участие". Следва страница, където трябва да изберете формата на обучение за конкретния курс и да попълните данните си. Към момента има 5 начина на плащане:
1. в брой - на място в сградата на СофтУни на ул. Тинтява 15-17, всеки делничен ден от 9:00 до 19:30ч. и събота/ неделя от 8:30 до 18:00 часа;
2. по банков път - IBAN и подробни обяснения ще получите по имейл при избор на този метод за разплащане;
3. чрез ePay;
4. чрез EasyPay;
5. онлайн с дебитна/кредитна карта.

Стъпки при заплащане:
1. Изберете пакет на плащане (услугата, за която искате да платите), както и начин на плащане (гореизброените) от падащото меню;
-> Ако желаете да заплатите за друг потребител, отбележете "Желая да заплатя за друго лице" и въведете потребителското му име в сайта на СофтУни. Ако искате да заплатите за себе си, просто не слагайте отметка и не попълвайте полето;
-> Ако имате предоставен от екипа ни код за ваучер (отстъпка), въведете кода, който сте получили по имейл, след като сте попълнили данните по-горе;
-> Натиснете "Продължи" в долния десен ъгъл, за да продължите със следващите стъпки;

2. Прегледайте данните, които виждате - пакет за плащане, начин на плащане, за кого плащате, каква е цената. Ако сте съгласни с информацията, която виждате, натиснете "Потвърди" в долния десен ъгъл.

3. Потвърждение:
-> ако сте заявили плащане в брой: Получавате 9-цифрен номер на плащане, който трябва да запишете и да го предоставите на служителите, когато посетите СофтУни, за да платите.

-> ако сте заявили плащане по банков път: Получавате 9-цифрен номер на плащане, който трябва да въведете в платежния документ (в банката или в онлайн банкирането). Ще получите имейл с подробна информация относно IBAN и титуляра, за да може да преведете конкретната сума. Имайте предвид, че банковите преводи отнемат по 1-2 работни дни, за да бъдат обработени от екипа ни и отразени в профила Ви като "успешни".

-> ако сте заявили плащане чрез ePay: Ще бъдете пренасочени към сайта на ePay.bg, откъдето може да осъществите плащането си. След като преминете процедурата в ePay.bg, ще бъдете върнати в сайта на СофтУни. Плащането Ви е осъществено и маркирано в профила Ви като "успешно".

-> ако сте заявили плащане чрез EasyPay: Натиснете  "Вземи EasyPay номера си" в долния десен ъгъл. Готово! Плащането Ви е потвърдено. Получавате 9-цифрен номер на плащане за системата на СофтУни и 10-цифрен код за системата на EasyPay. Запишете си 10-цифрения код и отидете до най-близкото представителство от мрежата на EasyPay и посочете уникалния 10-цифрен код, който сте получии. Плащането през каси на EasyPay може да бъде осъществено от всяка една точка в България. За да намерите най-близкото гише до Вас, моля проверeте тук. Моля, имайте предвид, че 10-цифренният код е валиден 1-2 дни. Ако при опит за плащане на каса, кодът Ви е невалиден, веднага се свържете с нас на телефон + 359 892 241 199, за да Ви съдействаме. Осъществете плащането си на EasyPay каса, избрана от Вас. Плащането Ви ще бъде отразено в профила Ви като "успешно". 

-> ако сте заявили плащане с онлайн дебитна/ кредитна карта: Ще бъдете пренасочени към платежната страница на обслужващата ни банка (ОББ), където  ще може да въведете данните на кредитната или дебитната Ви карта. Ако сте регистрирани в схемите за автентикация Verified by VISA или MasterCard SecureCode, се отварят автентикационна страница на Вашата банка Издател, където въвеждате паролата си за автентикация. При успешна трансакция (получена авторизация), ще се върнете на сайта на СофтУни, където ще се визуализира трансакционна бележка. Готово! Плащането Ви е отбелазано като "успешно" в профила Ви.


Ако сте били част от Fundamentals Program:
- ако желаете да презапишете програмата в присъствена форма на обучение - таксата е 680 лева;
- ако желаете да презапишете програмата в онлайн форма на обучение - таксата включва 50% намаление от редовната такса (620 лева). Така таксата Ви за презаписване на цялостната програма в онлайн форма ще бъде 310 лева.

Ако сте били част от отворен курс или отворен модул, таксата за присъствена или онлайн форма на обучение включва % отстъпка от редовната такса на желания от Вас курс или модул. Моля, свържете с нас на имейл digital@softuni.bg, за да Ви дадем подробна информация. 

Таксата за явяване на поправителен/ повишителен изпит е в рамер на 20 лева. Право да се явите на поправителен/ повишителен изпит имате единствено когато сте били част от конкретния курс. Ако не сте били част от него - трябва да заплатите нужната такса - редовната таксата за включване в курса:
- ако е платен курс - явяването на редовен изпит се включва в цената;
- ако е безплатен курс с платен изпит - заплащате редовната такса за явяване на изпит.

За да може да съдействаме максимално бързо и точно, моля да ни изпратите имейл на digital@softuni.bg с информация за проблема.

В страницата на съответния курс, в таблицата с материалите към всяка лекция има бутон „Докладвай грешка“, посредством който може да сигнализирате на екипа за грешката, като предоставите кратко описание какъв точно е проблемът

Може да се свържете с нашия екип:

1. по имейл: на digital@softuni.bg или чрез формата за контакт на сайта;
2. по телефон: +359 892 241 199;
3. лично: в офиса в гр. София, кв. Изгрев, ул. "Тинтява" 15-17, етаж 2.

Данните, които се събират при осъществяването на една покупка, са следните:

- картови данни - Софтуерен университет ЕООД в лицето си на търговец, няма достъп до тези данни. Те са достъпни само до обслужващата банка.

- автентикационни данни - Софтуерен университет няма достъп до тези данни. Те са достъпни само до банката издадател.

- клиентски данни - информация като имена, телефонен номер, и-мейл адрес се събират с цел създаването на студентски профил и за осъществяване на връзка със студентите. Имената се ползват за сертификатите, които се издават. Всички тези данни се съхраняват с повишена сигурност и внимание от нас. Софтуерен университет ЕООД е регистриран администратор на лични данни към Комисия за защита на личнните данни (КЗЛД).