Често задавани въпроси - SoftUni Digital
Loading...

Обучаващите се в присъствена форма посещават учебните ни зали в сградата на СофтУни за провеждането на учебни занятия. Препоръчваме обучението в присъствена форма на всички начинаещи в дигиталния маркетинг, които имат възможност и време да посещават занятията – при тях ефективността от обучението е по-висока.

Препоръчваме обучението в онлайн форма на всички, които нямат възможност да посещават занятията в учебните зали или искат да се явят директно на изпита в края на обучението.

Подробна информация за разликата между двете форми на обучение може да намерите ТУК. Също така може да разгледате внимателно правата и задълженията на курсистите във всяка от формите на обучение.

Не, не е проблем. Mоже да гледате live stream, с възможност за задаване на въпроси към преподавателя или запис от конкретното занятие, което сте пропуснали. По този начин ще може да наваксате вкъщи с упражненията и домашните. Препоръчително е да се запишете в онлайн форма на обучение, ако смятате, че няма успеете да посещавате повечето занятия.

Препоръчително е да присъствате на учебните занятия с личен лаптоп, който ще Ви е необходим при практическите упражнения.

Да, курсът Marketing Basics е напълно безплатен. В края на курса, при желание, се заплаща такса за явяване на изпит. Изпитът е приемен за цялостната програма на SoftUni Digital.

Не, разбира се. Ако не се чувствате достатъчно подготвени и готови да се явите на изпита в края на курса, не е нужно да заплащате таксата. В този случай Ви съветваме да се запишете на следващия подобен курс и да затвърдите знанията си.

В зависимост от обема на материала, който трябва да бъде покрит, едно учебно занятие може да продължи между 3 и 4 часа. Правят се почивки по около 15 минути на всеки час. Занятията включват лекция с демонстрации на живо, въпроси и упражнения в клас под менторството на лекторите.

Решаването на домашните работи е със силно препоръчителен характер. Ако изпълнявате и предавате Вашите домашни работи навреме ще имате възможност да усвоите преподадения материал трайно и по-бързо.

За всяко домашно е ясно посочено какви формати може да използвате. Най-често трябва да направите архивен файл (.zip, .7z, .rar), в други случаи е позволено да качвате .txt, .pptx и др.

Да, можете! След като качите домашното си, в страницата на курса срещу конкретното занятие, ще се появи линк "Свали домашно". От него може да изтеглите архива, който сте качили, за да проверите дали сте качили финалната версия на домашното си. Ако се наложи да направите промяна – може да качите нов файл, като системата ще запази единствено последния качен файл (т.е. първото домашно ще се замени с второто в системата).

Да, такъв е посочен за всяко домашно и обикновено варира между 2 и 8 MB. Ако естеството на домашното предполага по-голям размер, ще бъде предварително нанесена корекция от екипа ни. В доста случаи може да премахнете различни външни ресурси от работата си, преди да я архивирате. Отново според естеството на домашното Ви, може да посочвате линк, който да води до домашното/ проекта Ви.

Не. За съжаление, ако сте пропуснали да качите домашното си в срок, няма да може да го предадете по-късно. Сроковете се дават предварително точно с тази цел. Съветваме Ви да не чакате последния момент да качите домашното си. Когато сте готови с първоначална версия може да я качите и ако правите подобрения, да качвате наново файла. Не се притеснявайте, пази се само последния качен файл с домашното Ви. Ако все пак пропуснете да качите решението си, не се притеснявайте. Най-голяма тежест при формирането на оценката Ви е резултатът Ви от изпита.

Приемният изпит представлява тест (затворени въпроси), върху материала от подготвителния курс. Изпитът се провежда изцяло онлайн (не е задължително да сте в СофтУни), като продължителността му е 1 астрономически час. Периодът, в който може да положите изпита, е 2 дни. За този период ще може да достъпите тестовата система (само веднъж) и след потвърждаване от Ваша страна - да стартирате изпита. Веднага след приключване на изпита (ако времето е изтекло или сте натиснали бутона "Край на изпита") ще Ви се визуализира резултатът (точките от изпита Ви). Два-три дни след провеждането на изпита ще бъде качена и оценката в профила Ви.

В случай на техническа неизправност по време на изпита, можете да се свържете с нас на:
1. телефон: + 359 892 241 199;
2. имейл: digital@softuni.bg;
3. Facebook групата на подготвителния курс.

Това ще бъде определено спрямо общия резултат на всички явили се на приемния изпит. Критерият за взимане на изпит ще бъде скалиран спрямо представянето на всички положили изпита. 

Тестът функционира напълно нормално с повечето видове мобилни устройства, като единствените проблеми, които бихте срещнали не са от функционален, а от козметичен характер. Все пак Ви препоръчваме да положите теста си чрез настолен компютър/лаптоп, използвайки последната версия на един от популярните браузъри - Mozilla/Chrome.

Ще имате възможност да заплатите таксата за цялостната програма в определен период от време, след като сте преминали успешно приемния изпит след Marketing Basics. Подробна информация за продължаващото Ви обучение, сроковете за заплащане и друга допълнителна и важна информация, ще Ви бъде изпратена по имейл, веднага щом качим оценката Ви в профила.

Ако не сте участвали в първия безплатен курс от програмата и не сте преминали изпита успешно, нямате право да запишете за цялостната програма. Може да се записвате за отделните модули или курсове от програмата, които са отворени за записване за курсисти, които не са взели успешно приемния изпит или търсят допълнителна квалификация.

След курсът Marketing Basics, можете да промените избраната форма на обучение (присъствена или онлайн), за предстоящата Fundamentals програма. След нейното завършване, отново можете да решите дали да се обучавате присъствено или онлайн в предстоящите професионално модули.

Ако успеете да се справите с приемния изпит, ще можете да продължите обучението си във Fundamentals Program. Програмата ще Ви даде възможност да преминете през всички основополагащи сфери на дигиталния маркетинг, усвоявайки фундаментални практически умения и солидна основа от познания. По време на всеки един от курсовете ще участвате в редица практически упражнения и ще работите над индивидуален практически проект, черпейки опит от най-изявените дигитални маркетинг експерти в България. След Fundamentals Program, всички желаещи ще могат да доразвият своите умения на експертно ниво и да придобият професия в една от 3-те най-търсени професии в сферата на дигиталния маркетинг - Social Media Marketing, Performance Marketing, SEO & Search Engine Marketing.

Домашните в обученията служат за практическо упражнение, което ще Ви помогне да вникнете по-добре в преподавания материал. Макар и да не се оценяват на този етап, ние силно Ви препоръчваме да изпълнявате заданията за домашна работа, тъй като това ще Ви помогне с обучението в дългосрочен план.

Изпитите след всеки курс от Fundamentals и Professional Program ще са изцяло практически, под формата на практически проекти. Заедно с практическото задание от всеки курс, ще полагате и кратък теоретичен тест.

След края на всеки завършен курс, ако оценката е равна или по-висока от 5.00 получавате грамота или официален сертификат от СофтУни.

След подготвителния курс – Marketing Basics - се получава грамота Honorable Mention, а при всички останали курсове (от цялостната програма или от отворени курсове) се получава автентичен сертификат. Всеки курс на СофтУни предоставя на курсистите определен брой кредити, като размерът на кредитите се определя в зависимост от крайната оценка от курса.

Курсистите, преминали успешно през всички курсове от дадено професионално направление (оценка от минимум 3.00) и събрали необходимия брой кредити, както от цялостната програма, така и от специализирани курсове, ще получат и официална диплома за желаната от тях професия. Информация за необходимите кредити за всяко професионално направление, можете да откриете в страницата Сертификати.

СофтУни е лицензиран учебен център по Закона за професионалното образование и обучение. След всеки успешно преминат курс (с оценка равна или по-висока от 3.00), курсистите получават държавно признатоУдостоверение за професионално обучение“, както и приложение, валидно на територията на целия Европейски съюз.

Ако имате нужда от кариерно съдействие, търсите си стаж/работа, нова възможност или просто желаете да получите съвети и насоки по отношение на професионалната си реализация, можете да се обърнете към нас на:
1. e-mail: careers@softuni.bg;
2. телефон: +359 (0) 894 621 666.

Кредитите, които всеки един курс носи са различни спрямо продължителността и сложността на обучението. Кредитите варират от 3 до 12. Курсовете в СофтУни са разделени на няколко групи – Basics, Fundamentals, Advanced и Masterclass. Респективно Basics дава 3 кредита, а Masterclass - 12 кредита. Кредитите се получават при успешно преминат изпит. При оценка "Отличен" се дава максималния брой кредити за даденото обучение.

- В Basics курсовете участниците придобиват обща представа за концепциите, целите и инструментите на сферата или технологията;
- Във Fundamentals се усвояват основните познания ценни и необходими за разрешаване на базови проблеми в сферата или технологията. Демонстрират се стъпките за разрешаване на конкретни проблеми.
- Чрез Advanced обученията се придобиват умения позволяващи започване на работа в сферата. Демонстрират се актуалните и известни методики, и концепции се цел усвояване на добрите практики за работа в сферата или с технологията.
- Masterclasses дават възможността за усъвършенстване на специфични умения или техники от съвременната практика на сферата или технологията.

За да заплатите за услуга - било то за изпит, курс или участие в конференция, първо трябва да имате регистрация в сайта на СофтУни. След като сте влезнали в акаунта си, трябва да отворите страницата на желания от Вас курс/ модул и да кликнете бутона "Запиши се". Следва страница, където трябва да изберете формата на обучение за конкретния курс и да попълните данните си. Към момента има 5 начина на плащане:
1. в брой - на място в сградата на СофтУни, всеки делничен ден от 9:00 до 19:30ч. и събота/ неделя от 8:30 до 18:00 часа;
2. по банков път - IBAN и подробни обяснения ще получите по имейл при избор на този метод за разплащане;
3. чрез ePay;
4. чрез EasyPay;
5. онлайн с дебитна/кредитна карта.

Стъпки при заплащане:
1. Изберете пакет на плащане (услугата, за която искате да платите), както и начин на плащане (гореизброените) от падащото меню;
-> Ако имате предоставен от екипа ни код за ваучер (отстъпка), въведете кода, който сте получили по имейл, след като сте попълнили данните по-горе;
-> Натиснете "Продължи" в долния десен ъгъл, за да продължите със следващите стъпки;

2. Прегледайте данните, които виждате - пакет за плащане, начин на плащане, каква е цената. Ако сте съгласни с информацията, която виждате, натиснете "Потвърди" в долния десен ъгъл.

3. Потвърждение:
-> ако сте заявили плащане в брой: Получавате 9-цифрен номер на плащане, който трябва да запишете и да го предоставите на служителите, когато посетите СофтУни, за да платите.

-> ако сте заявили плащане по банков път: Получавате 9-цифрен номер на плащане, който трябва да въведете в платежния документ (в банката или в онлайн банкирането). Ще получите имейл с подробна информация относно IBAN и титуляра, за да може да преведете конкретната сума. Имайте предвид, че банковите преводи отнемат по 1-2 работни дни, за да бъдат обработени от екипа ни и отразени в профила Ви като "успешни".

-> ако сте заявили плащане чрез ePay: Ще бъдете пренасочени към сайта на ePay.bg, откъдето може да осъществите плащането си. След като преминете процедурата в ePay.bg, ще бъдете върнати в сайта на СофтУни. Плащането Ви е осъществено и маркирано в профила Ви като "Успешно".

-> ако сте заявили плащане чрез EasyPay: Натиснете  "Вземи EasyPay номера си" в долния десен ъгъл. Готово! Плащането Ви е потвърдено. Получавате 9-цифрен номер на плащане за системата на СофтУни и 10-цифрен код за системата на EasyPay. Запишете си 10-цифрения код и отидете до най-близкото представителство от мрежата на EasyPay и посочете уникалния 10-цифрен код, който сте получии. Плащането през каси на EasyPay може да бъде осъществено от всяка една точка в България. За да намерите най-близкото гише до Вас, моля проверeте тук. Моля, имайте предвид, че 10-цифренният код е валиден 1-2 дни. Ако при опит за плащане на каса, кодът Ви е невалиден, веднага се свържете с нас на телефон + 359 897 230 250, за да Ви съдействаме. Осъществете плащането си на EasyPay каса, избрана от Вас. Плащането Ви ще бъде отразено в профила Ви като "Успешно". 

-> ако сте заявили плащане с онлайн дебитна/ кредитна карта: Ще бъдете пренасочени към платежната страница на обслужващата ни банка (ОББ), където  ще може да въведете данните на кредитната или дебитната Ви карта. Ако сте регистрирани в схемите за автентикация Verified by VISA или MasterCard SecureCode, се отварят автентикационна страница на Вашата банка Издател, където въвеждате паролата си за автентикация. При успешна трансакция (получена авторизация), ще се върнете на сайта на СофтУни, където ще се визуализира трансакционна бележка. Готово! Плащането Ви е отбелазано като "успешно" в профила Ви.


При презаписване на програма, модул или курс, вие получавате 50% отстъпка от редовната такса.

Всеки курсист, записан в даден курс, има право да се яви на редовен изпит и поправителен изпит в рамките на текущия курс, както и на поправителни изпити към бъдещите 2 издания на курса, в рамките на период от 24 месеца. Таксата за явяване на поправителен изпит е 20 лева.

За да може да съдействаме максимално бързо и точно, моля да ни изпратите имейл на digital@softuni.bg с информация за проблема.

В страницата на съответния курс, в таблицата с материалите към всяка лекция има бутон „Докладвай грешка“, посредством който може да сигнализирате на екипа за грешката, като предоставите кратко описание какъв точно е проблемът