5 интересни факта за E-commerce бизнеса - SoftUni Digital
Loading...

5 интересни факта за E-commerce бизнеса

avatar Пламена Джигова 2 минути
5 интересни факта за E-commerce бизнеса

Стане ли въпрос за бизнес в последно време, нещата несъмнено опират до дигиталния свят – или от социална мрежа ще имаш нужда, или мейлинг ще се наложи да изпратиш, или ще разсъждаваш върху несполуките на своя онлайн магазин. За никого от нас не е тайна, че електронният бизнес в България среща малки затруднения, свързани със скептицизма на българите, относно онлайн вложенията на капитал от всякакъв вид.

В подобни ситуации е добре да се опитаме да почерпим опит от тенденциите в световен мащаб. Ето защо подбрахме за вас 5 изключително интересни факта от световната E-commerce сцена, които си струват разсъжденията и дори оптимизациите в определени насоки.

1. Знаете ли, че 88% от онлайн пазаруващите потребители възприемат детайлното описание на продукта като изключително важно?

Подобна статистика бихме могли да си обясним дори чисто логически, без да навлизаме в дълбочина на разсъжденията. Много по-лесно е да направиш своя избор на базата на аргументирано и детайлно описание, което е способно да опровергае и най-дребните колебания. Една красива снимка с няколко атрактивни изречения е просто не особено мотивираща, освен ако купувачите не разчитат единствено на визуалните характеристики на избрания продукт.

2. 90% от онлайн покупките са извършени вследствие на добри онлайн review-та.

Отново вариант за семпъл извод, който обаче би могъл да спомогне за значителното повишаване на нашите онлайн продажби. Замислете се – ако ваш приятел ви препоръча даден продукт, от който се нуждаете – дали бихте взели решението на базата на тази приятелска препоръка? Е, в интернет не всички са ваши приятели, но ако прочетете голям брой негативни обратни връзки за даден продукт – това несъмнено би оказало влияние върху вашата покупка или върху отказа от такава.

3. 71% от хората смятат, че са извършили по-добра покупка онлайн, отколкото сключената в реален магазин.

Може би подобна статистика се влияе и от човешкия фактор. Като купувач всеки един от нас изпитва особени емоции, що се отнася до отношението на целия бранд към неговата особа. В това число влизат обслужването, специалното внимание и всичко останало. Онлайн пазаруването позволява собствен прочит именно върху това отношение. Разговор в магазина, трафика по пътя, заетостта на продавачките и мнителността на клиентите – все фактори, които играят важна роля в бонус оценяването на онлайн магазините.

4. 70% от E-commerce трафика идва от мобилни устройства

Макар че темата е засягана многократно в онлайн пространството, все още има електронни магазини, които не са особено user-friendly, що се отнася до тяхната мобилна версия. И не забравяйте – мобилната версия винаги е за предпочитане пред responsive дизайна.

5. 69% от времето на онлайн купувачите е прекарано в лявата страна от уебстраницата

Интересен факт, който би могъл да ви подтикне да помислите върху разположението на продуктите в своя онлайн магазин – визията или детайлното съдържание обикновено разполагате вляво?


И един бонус факт:
70% от онлайн купувачите приоритизират зуумването на изображенията преди покупка.

Детайлният преглед е изключително важен – без значение дали продаваме ютия или нов чифт дамски обувки.


Ако нашите съвети ви се струват интересни, а статията значително е повишила вашия интерес в сферата на електронната търговия, не пропускайте възможността да се запишете за обучението “E-commerce“, което стартира през юни!

Можем ли да използваме бисквитки?
Ние използваме бисквитки и подобни технологии, за да предоставим нашите услуги. Можете да се съгласите с всички или част от тях.
Назад
Функционални
Използваме бисквитки и подобни технологии, за да предоставим нашите услуги. Използваме „сесийни“ бисквитки, за да Ви идентифицираме временно. Те се пазят само по време на активната употреба на услугите ни. След излизане от приложението, затваряне на браузъра или мобилното устройство, данните се трият. Използваме бисквитки, за да предоставим опцията „Запомни Ме“, която Ви позволява да използвате нашите услуги без да предоставяте потребителско име и парола. Допълнително е възможно да използваме бисквитки за да съхраняваме различни малки настройки, като избор на езика, позиции на менюта и персонализирано съдържание. Използваме бисквитки и за измерване на маркетинговите ни усилия.
Рекламни
Използваме бисквитки, за да измерваме маркетинг ефективността ни, броене на посещения, както и за проследяването дали дадено електронно писмо е било отворено.