5 интересни факта за E-commerce бизнеса
Стане ли въпрос за бизнес в последно време, нещата несъмнено опират до дигиталния свят – или от социална мрежа ще имаш нужда, или мейлинг ще се наложи да изпратиш, или ще разсъждаваш върху несполуките на своя онлайн магазин. За никого от нас не е тайна, че електронният бизнес в България среща малки затруднения, свързани със скептицизма на българите относно онлайн вложенията на капитал от всякакъв вид.
И тъй като макар и гордо наричащи себе си българи, ние сме преди всичко хора, най-логичното решение в подобни ситуации е да се опитаме да почерпим опит от тенденциите в световен мащаб. Ето защо подбрахме за вас 5 изключително интересни факта от световната E-commerce сцена, които си струват разсъжденията и дори оптимизациите в определени насоки.
- Знаете ли, че 88% от онлайн пазаруващите потребители възприемат детайлното описание на продукта като изключително важно?
Подобна статистика бихме могли да си обясним дори чисто логически без да навлизаме в дълбочина на разсъжденията. Много по-лесно е да направиш своя избор на базата на аргументирано и детайлно описание, което е способно да опровергае и най-дребните колебания. Една красива снимка с няколко атрактивни изречения е просто не достатъчно мотивираща, освен ако купувачите не разчитат единствено на визуалните характеристики на избрания продукт.
- 90% от онлайн покупките са извършени вследствие на добри онлайн review-та.
Отново вариант за семпъл извод, който обаче би могъл да спомогне за значителното повишаване на нашите онлайн продажби. Замислете се – ако ваш приятел ви препоръча даден продукт, от който се нуждаете – дали бихте взели решението на базата на тази приятелска препоръка? Е, в интернет не всички са ваши приятели, но ако прочетете голям брой негативни обратни връзки за даден продукт – това несъмнено би оказало влияние върху вашата покупка или върху отказа от такава.
- 71% от хората смятат, че са извършили по-добра покупка онлайн, отколкото сключената в реален магазин.
Може би подобна статистика се влияе и от човешкия фактор. Като купувач всеки един от нас изпитва особени емоции що се отнася до отношението на целия бранд към неговата особа. В това число влизат обслужването, специалното внимание и всичко останало. Онлайн пазаруването позволява собствен прочит именно върху това отношение. Разговор в магазина, трафика по пътя, заетостта на продавачките и мнителността на клиентите – все фактори, които играят важна роля в бонус оценяването на онлайн магазините.
- 70% от E-commerce трафика идва от мобилни устройства
Макар, че темата е засягана многократно в онлайн пространството все още има електронни магазини, които не са особено user-friendly що се отнася до тяхната мобилна версия. И не забравяйте – мобилната версия винаги е за предпочитане пред responsive дизайна.
- 69% от времето на онлайн купувачите е прекарано в лявата страна от уебстраницата
Интересен факт, който би могъл да ви подтикне да помислите върху разположението на продуктите в своя онлайн магазин – визията или детайлното съдържание обикновено разполагате вляво?
P.S. Време е всички курсисти, преминали през Facebook обучението на Бисер Вълов, да си спомнят съветите му относно изображенията в дигиталната среда. :)
И един бонус факт:
70% от онлайн купувачите приоритизират зуумването на изображенията преди покупка
Детайлният преглед е изключително важен – без значение дали продаваме ютия или нов чифт дамски обувки.
Ако нашите съвети ви се струват интересни, а статията значително е повишила вашия интерес в сферата на електронната търговия, не пропускайте възможността да се запишете за нашето обучение “E-commerce“, което стартира през април!
Пожелаваме ви спорна оптимизация и доволни digital клиенти! :)