E-mail Marketing - юли 2025
Курсът е подходящ за начинаещи и ще им даде всички необходими знания, за да планират, разработват и оптимизират имейл маркетинг кампании с увереност. Ще преминат през теоретични лекции, ще видят примери от реалния свят и ще работят върху практически задачи, за да могат веднага да приложат наученото. В края на курса записалите се ще знаят как да създават и управляват успешни имейл кампании, които привличат внимание, ангажират аудиторията и постигат реални резултати.

Умения, които ще придобиеш
- Умения за сегментиране на аудитория
- Умения за автоматизация на събиране на контакти
- Умения за прилагане на добри дизайн практики в кампаниите
- Умения за прилагане на основните UX/UI принципи
- Персонализиране на имейли
- Умения за писане на ефективни и кратки текстове
- Анализиране на резултатите и оптимизиране на кампании с помощта на AI
- Умения за прилагане на A/B тестове
- Умения за внедряване на AI в процеса на работа
Теми
-
Ресурси -
Ресурси
Презентациите ще се водят на български език, а информацията в слайдовете ще бъде на английски. Причината за това са английските термини, използвани в практиката, които са непреводими на български или преводът им не се използва в бизнеса.Ресурси
-
Въведение в имейл маркетинга: основи и принципи -
Въведение в имейл маркетинга: основи и принципи
• Какво е имейл маркетинг и защо е важен?;
• Ролята на имейл маркетинга в дигиталния маркетинг микс;
• Основни термини и концепции;
• Типове имейл кампании;
• Платформи за имейл маркетинг.
Дата: 14 юли (понеделник), от 19:00 до 22:30 часа, изцяло онлайн.Ресурси
Още няма материали за тази лекция
-
Събиране и сегментиране на аудитория -
Събиране и сегментиране на аудитория
• Как се събират имейл адреси законно?;
• Какви са правните изисквания за имейл маркетинг (GDPR, CAN-SPAM и ePrivacy)?;
• Най-добрите практики за изграждане на списък с имейли;
• Позициониране на "отказ от абонамент" и защита на потребителските права;
• Как се сегментира аудитория?;
• Начини за автоматично събиране на контакти (Lead Generation).
Дата: 16 юли (сряда), от 19:00 до 22:30 часа, изцяло онлайн.Ресурси
Още няма материали за тази лекция
-
Структура на имейл кампанията и дизайнa -
Структура на имейл кампанията и дизайнa
• Каква е структурата на успешния имейл: заглавие и съдържание, CTA;
• Дизайн на имейл: важността на визуалната идентичност и responsive дизайна;
• Принципи на UX/UI за имейл маркетинг;
• Използване на шаблони и персонализация на имейлите.
Дата: 21 юли (понеделник), от 19:00 до 22:30 часа, изцяло онлайн.Ресурси
Още няма материали за тази лекция
-
Копирайтинг за имейл маркетинг: писане на ефективни имейли -
Копирайтинг за имейл маркетинг: писане на ефективни имейли
• Как се пишат атрактивни subject линии?;
• Психология на копирайтинга в имейл маркетинга;
• Писане на ефективни и кратки текстове;
• Важността на персонализация и подхода "говори с клиента";
• Стратегии за силен call-to-action.
Дата: 23 юли (сряда), от 19:00 до 22:30 часа, изцяло онлайн.Ресурси
Още няма материали за тази лекция
-
Персонализация и таргетиране в имейл маркетинга -
Персонализация и таргетиране в имейл маркетинга
• Какво е персонализация и защо е важна за имейл маркетинга?;
• Начин за съобразяване с таргет аудиториите;
• Ролята на потребителската пътека в имейл маркетинга;
• Как се създават специални оферти за различни сегменти от аудиторията?;
• Ремаркетинг с имейл кампании: как се активират неактивни абонати?;
• Примери за успешни кампании.
Дата: 28 юли (понеделник), от 19:00 до 22:30 часа, изцяло онлайн.Ресурси
Още няма материали за тази лекция
-
Анализ на имейл кампании: метрики и инструменти -
Анализ на имейл кампании: метрики и инструменти
• Кои метрики са важни за имейл маркетинга?;
• Анализ на резултатите от имейл кампаниите;
• Как се анализират и използват данните за оптимизация на бъдещи кампании?
Дата: 30 юли (сряда), от 19:00 до 22:30 часа, изцяло онлайн.Ресурси
Още няма материали за тази лекция
-
Тестване и оптимизация на имейл кампании (A/B тестинг) -
Тестване и оптимизация на имейл кампании (A/B тестинг)
• A/B тестване;
• Анализ на резултати и оптимизация на кампаниите.
Дата: 4 август (понеделник), от 19:00 до 22:30 часа, изцяло онлайн.Ресурси
Още няма материали за тази лекция
-
Автоматизация на имейл маркетинга и AI инструменти -
Автоматизация на имейл маркетинга и AI инструменти
• Автоматизация и защо е важна;
• Настройване на автоматични имейл серии (welcoming series, cart abandonment и follow-up);
• Автоматизация на базата на поведение на потребителите (triggered e-mails);
• AI инструменти.
Дата: 6 август (сряда), от 19:00 до 22:30 часа, изцяло онлайн.Ресурси
Още няма материали за тази лекция
-
Подготовка за изпит -
Подготовка за изпит
• Изговяне на курсов прокет;
• Q&A.
Дата: 11 август (понеделник), от 19:00 до 22:30 часа, изцяло онлайн.Ресурси
Още няма материали за тази лекция
-
Редовен изпит -
Редовен изпит
• Практическият проект трябва да бъде предаден не по-късно от 23 август до 23:59:59 часа.
• Теоретичният изпит ще се проведе на 23 и 24 август, като периодът, в който може да се стартира е от 8:00 часа на 23 август до 23:30 часа на 24 август.
Ресурси
Още няма материали за тази лекция
-
Поправителен изпит -
Поправителен изпит
• Практическият проект трябва да бъде предаден не по-късно от 21 септември до 23:59:59 часа.
• Теоретичният изпит ще се проведе на 20 и 21 септември, като периодът, в който може да се стартира е от 8:00 часа на 20 септември до 23:30 часа на 21 септември.
ВАЖНО: За явяването на поправителен изпит се заплаща такса в размер на 20 лева (независимо от това дали сте се явили на редовен изпит, или не).Ресурси
Още няма материали за тази лекция
За кого е подходящ курсът?
Как мога да се запиша?
За да се запишете, кликнете ТУК или бутона "ЗАПИШИ СЕ" и следвайте стъпките. След успешно заплащане на таксата, Вие ще бъдете записани за обучението.
Докога мога да се запиша и кога стартира курсът?
Записването в курса е отворено до 12 юли. Обучението стартира на 14 юли 2025 г. Подробен график на занятията можете да откриете в раздел "Теми".
Как и къде ще се провеждат занятията?
Можете да се обучавате онлайн в реално време. Веднага след всяко занятие получавате и достъп до записа на занятието и учебните ресурси.
Какво представлява изпитът и кога ще се проведе?
Изпитът ще се проведе онлайн и се състои от практическа и теоретична част. Практическата част ще бъде под формата на курсов проект, който трябва да бъде предаден до 24 август, а теоретичната част ще бъде под формата на тест, който ще се състои на 23 август и 24 август.
Ще получа ли сертификат след изпита?
След преминаване на изпита, ще придобиете сертификат от СофтУни, ако получите оценка над Мн. добър 5.00 от практическата част, а също така ще имате възможност да получите държавно признато "Удостоверение за професионално обучение", валидно в целия Европейски съюз. Изискванията за получаване на удостоверение можете да разгледате ТУК.

Колко струва обучението в курса и какво включва?
Онлайн
220 лв.Онлайн обучение в реално време
Доживотен достъп до видео записите и учебните ресурси
Помощ от ментор за усвояване на учебния материал
Достъп до затворена Facebook група с курсистите
Явяване на изпит (редовен), сертификат и удостоверение
SoftUni ви дава 100% гаранция за качеството на този курс. За нас е важно да придобиете необходимите умения и знания. Ако по някаква причина обучението не отговори на очакванията ви, ние ви гарантираме възстановяване на цялата сума, която сте заплатили. Таксата може да ви бъде възстановена до третото занятие от курса (до 21 юли).

Борислав Колибаров
Преподавател
Борислав е бранд посланик на най-голямата конференция за електронна търговия на Балканите и е част от маркетинг журито на най-големия конкурс, в който се търсят най-добрите онлайн магазини. През 2024 година е избран за една от 100 най-влиятелни личности в IT индустрията в България.
