Топ дигитални професии: Social Media Marketing Expert - SoftUni Digital
Loading...

Топ дигитални професии: Social Media Marketing Expert

avatar Катерина Костадинова 3 минути
Топ дигитални професии: Social Media Marketing Expert

Денис Паскалев е Social Media Marketing Lead в СофтУни. Заедно с екипа си изготвя стратегии и планинги за маркетинг кампании в социалните мрежи и следи за целенасоченото им и успешно изпълнение. Работата му включва развитие на онлайн присъствието на брандовете на СофтУни, а към момента, заедно с целия екип на компанията – и подготовка за международна експанзия. Преди да се присъедини към нас е работил за българска стартъп компания и за една от най-големите медийни групи в България. Това, което сподели с нас, че го е привлякло към маркетинга и социалните мрежи, са – „Почти неограничените възможности за таргетиране и сегментиране на аудиторията, както и честите нововъведения, които разкриват огромни перспективи“.


Днес Денис ще сподели с нас ценна информация за позицията Social Media Marketing Expert като професия на бъдещето с огромни възможности. Ще научим какви са търсените качества и умения в специалистите в тази област, какви са отговорностите им и още интересни детайли в интервюто, което проведохме с него:

За хора с какви интереси/умения е подходяща професията Social Media Marketing Expert?

Маркетингът в социалните медии скъсява дистанцията между компаниите и потребителите. Експертите в тази сфера работят, за да направят компанията и нейните продуктите интересни и привлекателни за аудиторията, изграждат и поддържат взаимоотношенията с потребителите, планират и управляват рекламни кампании в социалните мрежи.

Като най-важни умения за един успешен специалист в сферата, бих определил следните:

Креативност и творческо мислене - маркетингът в социалните медии включва създаването и разпространението на голямо количество визуално съдържание за различни платформи, така че креативният ум е задължителен.

Комуникативност - способността да пишете на добро ниво е изключително важна. Все пак вие сте гласът и лицето на марката в социалните мрежи, а и трябва да умеете да изграждате връзка с потребителите.


Стратегическо мислене - винаги има нещо ново, което бихте могли да публикувате, или нов рекламен текст и визия, които да тествате. Способностите за преценка на евентуалните ползи и за добро приоритизиране на задачите са задължителни.

Адаптивност - големите платформи се променят постоянно, а освен това се появяват нови, които бързо набират популярност (TikTok, TikTok :)). Затова е важно да се информирате за последните нововъведения, както и да променяте стратегията и процесите си, когато е наложително.

Отговорностите на SMM експерта

Истината е, че изискванията към един SMM експерт варират доста, в зависимост от компанията и конкретната работна позиция.

В повечето случаи основните отговорности могат да бъдат обособени в две направления:
   - Управление и развиване на профилите на компанията в социалните мрежи, което включва създаване и планиране на подходящо съдържание за различните платформи, комуникация и ангажиране на потребителите, поддържане на положителния имидж на компанията.

  - Дейности, които целят да увеличат продажбите, като позициониране на продукта в определени публикации и планиране, управление и оптимизиране на рекламни кампании.

Кой е най-лесният път да се сдобиеш с необходимата квалификация, за да работиш тази професия?

Задължително е да натрупате основни знания за големите платформи като Facebook и Instagram, а допълнителен бонус ще е да разбирате повече от LinkedIn и Twitter. Ако имате възможност - потърсете специализирани обучения в сферата, с които да придобиете по-бързо необходимите знания.


Реалните практически умения винаги се ценят най-високо, затова бих посъветвал всеки, който вече има фундаментални знания, да търси възможности, с които да натрупа повече практически опит, в идеалния случай - чрез поддържането и развиването на бизнес профили. Може да имате приятели или познати, които имат малък собствен бизнес или работят за компания, която няма никакво или има слабо развито присъствие в социалните мрежи. Рядко някой ще ви откаже да му помогнете, особено, ако можете да демонстрирате адекватни знания в тази сфера.


Друг вариант е да се постараете да развиете собствен профил или профили. Дори да нямате много последователи, но успеете да демонстрирате добър изказ, силни комуникационни умения и редовно публикуване на интересно съдържание, може да успеете да се преборите за стартова позиция.


Надяваме се споделената от Денис информация да ви е помогнала да се запознаете в повече детайли с позицията Social Media Marketing Expert, като част от съвременния дигитален маркетинг. Ако в тази област откривате вашата страст и вече сте готови да поемете първите стъпки по пътя към успеха – включете се в цялостната програма на SoftUni Digital от тук! Обучението е с изключителна практическа насоченост, а лекторите са в пълна готовност да предадат най-ценното от богатия си опит и да обучат следващите топ експерти!

Можем ли да използваме бисквитки?
Ние използваме бисквитки и подобни технологии, за да предоставим нашите услуги. Можете да се съгласите с всички или част от тях.
Назад
Функционални
Използваме бисквитки и подобни технологии, за да предоставим нашите услуги. Използваме „сесийни“ бисквитки, за да Ви идентифицираме временно. Те се пазят само по време на активната употреба на услугите ни. След излизане от приложението, затваряне на браузъра или мобилното устройство, данните се трият. Използваме бисквитки, за да предоставим опцията „Запомни Ме“, която Ви позволява да използвате нашите услуги без да предоставяте потребителско име и парола. Допълнително е възможно да използваме бисквитки за да съхраняваме различни малки настройки, като избор на езика, позиции на менюта и персонализирано съдържание. Използваме бисквитки и за измерване на маркетинговите ни усилия.
Рекламни
Използваме бисквитки, за да измерваме маркетинг ефективността ни, броене на посещения, както и за проследяването дали дадено електронно писмо е било отворено.