Топ дигитални професии: Social Media Marketing Expert
Денис Паскалев е Social Media Marketing Lead в СофтУни. Заедно с екипа си изготвя стратегии и планинги за маркетинг кампании в социалните мрежи и следи за целенасоченото им и успешно изпълнение. Работата му включва развитие на онлайн присъствието на брандовете на СофтУни, а към момента, заедно с целия екип на компанията – и подготовка за международна експанзия. Преди да се присъедини към нас е работил за българска стартъп компания и за една от най-големите медийни групи в България. Това, което сподели с нас, че го е привлякло към маркетинга и социалните мрежи, са – „Почти неограничените възможности за таргетиране и сегментиране на аудиторията, както и честите нововъведения, които разкриват огромни перспективи“.
Днес Денис ще сподели с нас ценна информация за позицията Social Media Marketing Expert като професия на бъдещето с огромни възможности. Ще научим какви са търсените качества и умения в специалистите в тази област, какви са отговорностите им и още интересни детайли в интервюто, което проведохме с него:
За хора с какви интереси/умения е подходяща професията Social Media Marketing Expert?
Маркетингът в социалните медии скъсява дистанцията между компаниите и потребителите. Експертите в тази сфера работят, за да направят компанията и нейните продуктите интересни и привлекателни за аудиторията, изграждат и поддържат взаимоотношенията с потребителите, планират и управляват рекламни кампании в социалните мрежи.
Като най-важни умения за един успешен специалист в сферата, бих определил следните:
Креативност и творческо мислене - маркетингът в социалните медии включва създаването и разпространението на голямо количество визуално съдържание за различни платформи, така че креативният ум е задължителен.
Комуникативност - способността да пишете на добро ниво е изключително важна. Все пак вие сте гласът и лицето на марката в социалните мрежи, а и трябва да умеете да изграждате връзка с потребителите.
Стратегическо мислене - винаги има нещо ново, което бихте могли да публикувате, или нов рекламен текст и визия, които да тествате. Способностите за преценка на евентуалните ползи и за добро приоритизиране на задачите са задължителни.
Адаптивност - големите платформи се променят постоянно, а освен това се появяват нови, които бързо набират популярност (TikTok, TikTok :)). Затова е важно да се информирате за последните нововъведения, както и да променяте стратегията и процесите си, когато е наложително.
Отговорностите на SMM експерта
Истината е, че изискванията към един SMM експерт варират доста, в зависимост от компанията и конкретната работна позиция.
В повечето случаи основните отговорности могат да бъдат обособени в две направления:
- Управление и развиване на профилите на компанията в социалните мрежи, което включва създаване и планиране на подходящо съдържание за различните платформи, комуникация и ангажиране на потребителите, поддържане на положителния имидж на компанията.
- Дейности, които целят да увеличат продажбите, като позициониране на продукта в определени публикации и планиране, управление и оптимизиране на рекламни кампании.
Кой е най-лесният път да се сдобиеш с необходимата квалификация, за да работиш тази професия?
Задължително е да натрупате основни знания за големите платформи като Facebook и Instagram, а допълнителен бонус ще е да разбирате повече от LinkedIn и Twitter. Ако имате възможност - потърсете специализирани обучения в сферата, с които да придобиете по-бързо необходимите знания.
Реалните практически умения винаги се ценят най-високо, затова бих посъветвал всеки, който вече има фундаментални знания, да търси възможности, с които да натрупа повече практически опит, в идеалния случай - чрез поддържането и развиването на бизнес профили. Може да имате приятели или познати, които имат малък собствен бизнес или работят за компания, която няма никакво или има слабо развито присъствие в социалните мрежи. Рядко някой ще ви откаже да му помогнете, особено, ако можете да демонстрирате адекватни знания в тази сфера.
Друг вариант е да се постараете да развиете собствен профил или профили. Дори да нямате много последователи, но успеете да демонстрирате добър изказ, силни комуникационни умения и редовно публикуване на интересно съдържание, може да успеете да се преборите за стартова позиция.
Надяваме се споделената от Денис информация да ви е помогнала да се запознаете в повече детайли с позицията Social Media Marketing Expert, като част от съвременния дигитален маркетинг. Ако в тази област откривате вашата страст и вече сте готови да поемете първите стъпки по пътя към успеха – включете се в цялостната програма на SoftUni Digital от тук! Обучението е с изключителна практическа насоченост, а лекторите са в пълна готовност да предадат най-ценното от богатия си опит и да обучат следващите топ експерти!