Какво да не пропускаме при планирането на имейл кампании - SoftUni Digital
Loading...

Какво да не пропускаме при планирането на имейл кампании

avatar Катерина Костадинова 4 минути
Какво да не пропускаме при планирането на имейл кампании

Имейл маркетингът е един от най-ценните инструменти в маркетинговия микс. Той позволява да дадем на точните потребители съдържанието, от което имат нужда. Нещо повече - благодарение на имейл кампаниите имаме възможност директно да влезем в устройството на клиента и да дадем стойност по много по-личен начин. По отношение на имейл маркетинга, някои специалисти са категорични, че това е инструментът с най-висок процент на възвращаемост на инвестициите. Въпреки огромните предимства пред конкурентите, които бихме могли да имаме, посредством имейл, все още дори и най-опитните специалисти пропускат съществени елементи, които намаляват ефективността на техните кампании. Често фокусирани в детайлите по самата кампания, маркетолозите забравят да си дадат точен отговор на важни въпроси още на етап планиране.

Какво не трябва да пропускаме при подготовката на имейл кампания – вижте в следващите редове:

Аудитория

Разбирането на нашите абонати е гарант за ефективността на кампанията. Затова нека да мислим като хората, до които изпращаме нашия имейл: какво знаят за нас, какво очакват да научат или получат и от какво се нуждаят. Стилът на комуникация зависи изцяло от това до колко абонатите ни са запознати с нашия бизнес. Ключов компонент е очакването за вида и честотата на съобщенията, които хората ще получават.

Още на етап планиране трябва да си отговорим на кого конкретно изпращаме нашия имейл. Дали това е обща аудитория, или специфична, тоест изпращаме до всички абонати или можем да прецизираме до конкретна сегментация.

Сегментиране

Имаме клиенти, които са различни и с тях общуваме по различен начин. Съответно имаме различни сегменти. Колкото по-точно сегментираме, толкова по-добри резултати постигаме. Кампанията ни ще се представи много по-добре, когато сме сегментирали, а не изпращаме всичко на цялата ни база от контакти. Съществуват различни начини, по които можем да сегментираме. Някои от най-разпространените са:

  - Според демографски признак. Тук се има предвид: пол, населено място, възрастова група. Например можем да сегментираме жени между 20 и 45 години от Пловдив. Тази сегментация е успешна, ако бизнесът ни е национален, тъй като Пловдив е различен от София.

  - Според поведението. Ако даден потребител купува от нас всеки месец детски футболни чорапи, то той най-вероятно е родител на дете, което се занимава с футбол. Можем да го поставим в отделен сегмент и съответно да му предоставяме полезно съдържание.

  - Според интересите. Например ако потребителят се е регистрирал за наш бюлетин на “Черен петък”, следва да го поставим в сегмента за ниски цени и да му изпращаме информация за промоции.

  - Според стойността на поръчката. Можем да направим сегмент за потребители, които пазаруват за над 150 лв. и за такива, които пазаруват за 20 лв. Съответно изпращаме различна информация на двата сегмента.

Съществуват и други критерии за сегментиране, като изборът на най-подходящите зависи от естеството и целите на бизнеса. Важно е да се намерят правилните начини за сегментиране, а един път създаден сегмента, той може да се ползва дълго и да се комбинира с други.

Ключови цели

След като сме наясно на кого говорим, следва да помислим какво искаме тези хора да разберат. Можем да имаме една конкретна цел, но може имейлът ни да работи и за постигането на няколко цели. Някои от най-честите цели са:

  - Разпознаване на бранда. При тази цел потребителите не се ангажират с допълнителни действия като посещение на сайта, покупка или друго. Редовното отваряне на имейл кампаниите, пристигащи във входящата поща на абонатите ни, поддържа присъствието на бранда ни в тяхното съзнание.

  - Посещения на уеб сайта. Електронните кампании често са сравнително леки по отношение на пряко включеното съдържание. Затова е важно да накараме хората да кликнат върху нашия сайт, където да получат повече информация.

  - Призив за действие. Чрез имейли можем да отправяме призиви за покупка, регистрация за събитие или изтегляне на допълнително съдържание.

  - Споделяне в социалните мрежи. Понякога имейл кампаниите насърчават споделяне на определено съдържание в социалните мрежи. Това също може да бъде цел на кампанията.

Както критериите за сегментиране, така и изборът на цели, зависят от бизнеса и това, което той иска да постигне. Ключово е целите да бъдат поставени още на етап планиране, за да се прецени какви да бъдат съдържанието и структурата на самия имейл и най-вече да има яснота какво искаме да постигнем.

Измерване

Едно от предимствата на интернет маркетинга е богатството от данни за анализи, които помагат да разберем до каква степен сме постигнали заложените цели. Най-добрият избор на показатели за ефективност зависи от целите, които сме поставили. Ето някои показатели, с които бихме могли да измерим по-горе посочените цели:

  - Разпознаване на бранда. Важен показател при тази цел е Open Rate, или колко от потребителите отварят получения имейл.

  - Посещения на уебсайта. Ефективността на тази цел се измерва с Click-Through Rate, или колко от потребителите, които са получили имейла, са кликнали на уебсайта ни или предоставения линк. В допълнение можем да проследим какво точно са кликнали и кога.

  - Призив за действие. Могат да бъдат проследени директно чрез целите, които сме заложили. В случай на онлайн покупки, това ще даде реална търговска стойност на успеха на вашата кампания.

Ако искате да надградите уменията си за сегментиране и измерване на цели и да създавате още по-успешни имейл кампании, запишете за курса Email Automation Advanced. Курсът е изцяло практически ориентиран, така че да усъвършенствате познанията си и да сте наясно с топ практиките за реализиране на email маркетинг кампании. Запишете се за курса още сега от ТОЗИ линк!

Можем ли да използваме бисквитки?
Ние използваме бисквитки и подобни технологии, за да предоставим нашите услуги. Можете да се съгласите с всички или част от тях.
Назад
Функционални
Използваме бисквитки и подобни технологии, за да предоставим нашите услуги. Използваме „сесийни“ бисквитки, за да Ви идентифицираме временно. Те се пазят само по време на активната употреба на услугите ни. След излизане от приложението, затваряне на браузъра или мобилното устройство, данните се трият. Използваме бисквитки, за да предоставим опцията „Запомни Ме“, която Ви позволява да използвате нашите услуги без да предоставяте потребителско име и парола. Допълнително е възможно да използваме бисквитки за да съхраняваме различни малки настройки, като избор на езика, позиции на менюта и персонализирано съдържание. Използваме бисквитки и за измерване на маркетинговите ни усилия.
Рекламни
Използваме бисквитки, за да измерваме маркетинг ефективността ни, броене на посещения, както и за проследяването дали дадено електронно писмо е било отворено.