Отличителните черти на B2B маркетинга - SoftUni Digital
Loading...

Отличителните черти на B2B маркетинга

avatar Пламена Джигова 1 минута
Отличителните черти на B2B маркетинга

Моделът “Бизнес за бизнеса“, по-известен като B2B e модел, при който дадена компания предлага своя продукт на други компании т.е. тук не става въпрос за предлагане на продукт на крайния, индивидуален потребител, а на други компании, които също се намират някъде по веригата на дадено производство или услуга. Тази разлика предполага използването на други похвати и техники, за да се реализира продажбата на даден продукт, или казано иначе – B2B маркетинга има различни особености, спрямо маркетинга представящ стоки и услуги на крайния потребител. Ето и някои от по-важните особености на B2B маркетинга:

1. Акцентът върху предлагания продукт/услуга е различен

Когато маркетолозите предлагат продукт или услуга пред бизнеса, вместо пред индивидуалния краен потребител, фокусът при представянето пада върху качествата на продукта, като емоционалното въздействие тук не играе роля, тъй като от двете страни протичат пространни проучвания на това какво се търси и на това какво се предлага.


2. Времето за проучване е много по-голямо

Тъй като решението за избор на даден продукт се взема след обстойни проучвания те отнемат много повече време. Проучванията при B2B модела включва осмисляне и разбиране на нуждите на компаниите, техният работен процес и процедурите, които спазват. Материалите за проучванията също трябва да са по-подробни и да съдържат подробна информация за резултатите от проведеното проучване. Това, което интересува най-много и двете страни, е по какъв начин даден продукт или услуга могат да спестят на бизнеса време, ресурси и пари.


3. По-трудоемък процес на проучване - по-високи цени

Повечето проучвания, тяхната по-голяма задълбоченост, необходимостта от повече информация по всяко едно направление водят до оскъпяване на продукта, до по-големи транзакции и т.н. Също така купувачите тук са компании, характера на продукта/услугата е различен – това са също фактори, които предразполагат към по-високите цени.


Ако искате да се навлезете и да се запознаете в детайли с дигиталния маркетинг за B2B, можете още сега да запишете нашия курс Digital Marketing for B2B, като кликнете ТУК.


Обучението ще даде възможност на всеки участник да надгради своите знания и умения в областта на дигиталния маркетинг по отношение на B2B чрез реални и детайлни case studies за България, представени от агенция Xplora и представител от маркетинг екипа на съответната компания. 

Можем ли да използваме бисквитки?
Ние използваме бисквитки и подобни технологии, за да предоставим нашите услуги. Можете да се съгласите с всички или част от тях.
Назад
Функционални
Използваме бисквитки и подобни технологии, за да предоставим нашите услуги. Използваме „сесийни“ бисквитки, за да Ви идентифицираме временно. Те се пазят само по време на активната употреба на услугите ни. След излизане от приложението, затваряне на браузъра или мобилното устройство, данните се трият. Използваме бисквитки, за да предоставим опцията „Запомни Ме“, която Ви позволява да използвате нашите услуги без да предоставяте потребителско име и парола. Допълнително е възможно да използваме бисквитки за да съхраняваме различни малки настройки, като избор на езика, позиции на менюта и персонализирано съдържание. Използваме бисквитки и за измерване на маркетинговите ни усилия.
Рекламни
Използваме бисквитки, за да измерваме маркетинг ефективността ни, броене на посещения, както и за проследяването дали дадено електронно писмо е било отворено.