Какво е Guerilla Marketing? - SoftUni Digital
Loading...

Какво е Guerilla Marketing?

avatar Георги Кацаров 2 минути
Какво е Guerilla Marketing?

Хората са свикнали до такава степен с ежедневните съобщения, потока от информация и рекламите на различни продукти, че до голяма степен те вече са безразлични към тях. Тук на помощ идва т.нар. Guerilla Marketing, който предлага свежи и новаторски подходи, които могат да привлекат интереса на потребителя. Ето няколко интересни факта, свързани с Guerilla Marketing-a:

Решенията се вземат на подсъзнателно ниво

Първото нещо, което трябва да имате в предвид, при Guerilla Marketing-a, е че решенията се вземат най-често на подсъзнателно ниво. Да, те може да са резултат и на съзнателна дейност, но много често са резултат от нашите желания и емоции, които са в сферата на подсъзнателното. Във връзка с това, за да може вашето послание да остави трайна следа у потребителя, то трябва да достигне именно това подсъзнателно ниво. А това става с повтаряне. Много повтаряне. Разбира се тук не говорим за copy-paste на един и същи слогън, а по-скоро за постоянно присъствие на смисъла, който той носи.

Хората са ляво-мислещи или дясно-мислещи

Различните типове дейности, които извършваме са свързани с различни мозъчни центрове. Тези центрове са или разположени в лявото, или в дясното мозъчно полукълбо. Центровете, които са разположени в дясното полукълбо са по-силно свързани с творческата дейност, емоциите и прочее, а тези в лявото – с аналитичната мисъл. Във връзка с това хората с по-силно развити центрове в дясното полукълбо са с по-силна емоционална страна, докато тези с по-развити леви – по-хладен ум, преценка и прочее.

Guerilla Marketing-ът се опитва да включи представители и на двете страни в своите проучвания и цели. Успехът при Guerilla Marketing-ът се крие във формирането на човешка връзка и бизнес връзка с вашите потенциални клиенти. Първо подходете към клиентите си като към хора, преди да пристъпите към предлагането и продажбата на продукти. Хората оценяват, когато се опитате да ги опознаете.

Посланията ви имат две форми

По време на комуникацията с потребителя вашите послания имат две форми – вербална и метаформа. Вербалната е разбира се начина по който представяте своето послание, а неговата метаформа – вузиализацията на вашето послание. Трябва да сте сигурни, че тези две форми се допълват.

Guerilla Marketing-ът обаче е една малка капка, в океана на креативност от който можете да черпите идеи и вдъхновение как да представите по-добре своите продукти и дейности, как да надмогнете ограниченията на класическия маркетинг и да спечелите възможно по-голяма аудитория.

Ако искате да придобиете умения като анализ на дигиталната статистика, изграждане на стратегии и творчески решения, то сме подготвили специално за вас курса „Digital Creative Masterclass”, който можете да запишете, като кликнете ТУК.

Можем ли да използваме бисквитки?
Ние използваме бисквитки и подобни технологии, за да предоставим нашите услуги. Можете да се съгласите с всички или част от тях.
Назад
Функционални
Използваме бисквитки и подобни технологии, за да предоставим нашите услуги. Използваме „сесийни“ бисквитки, за да Ви идентифицираме временно. Те се пазят само по време на активната употреба на услугите ни. След излизане от приложението, затваряне на браузъра или мобилното устройство, данните се трият. Използваме бисквитки, за да предоставим опцията „Запомни Ме“, която Ви позволява да използвате нашите услуги без да предоставяте потребителско име и парола. Допълнително е възможно да използваме бисквитки за да съхраняваме различни малки настройки, като избор на езика, позиции на менюта и персонализирано съдържание. Използваме бисквитки и за измерване на маркетинговите ни усилия.
Рекламни
Използваме бисквитки, за да измерваме маркетинг ефективността ни, броене на посещения, както и за проследяването дали дадено електронно писмо е било отворено.