Какво е Guerilla Marketing?
Хората са свикнали до такава степен с ежедневните съобщения, потока от информация и рекламите на различни продукти, че до голяма степен те вече са безразлични към тях. Тук на помощ идва т.нар. Guerilla Marketing, който предлага свежи и новаторски подходи, които могат да привлекат интереса на потребителя. Ето няколко интересни факта, свързани с Guerilla Marketing-a:
Решенията се вземат на подсъзнателно ниво
Първото нещо, което трябва да имате в предвид, при Guerilla Marketing-a, е че решенията се вземат най-често на подсъзнателно ниво. Да, те може да са резултат и на съзнателна дейност, но много често са резултат от нашите желания и емоции, които са в сферата на подсъзнателното. Във връзка с това, за да може вашето послание да остави трайна следа у потребителя, то трябва да достигне именно това подсъзнателно ниво. А това става с повтаряне. Много повтаряне. Разбира се тук не говорим за copy-paste на един и същи слогън, а по-скоро за постоянно присъствие на смисъла, който той носи.
Хората са ляво-мислещи или дясно-мислещи
Различните типове дейности, които извършваме са свързани с различни мозъчни центрове. Тези центрове са или разположени в лявото, или в дясното мозъчно полукълбо. Центровете, които са разположени в дясното полукълбо са по-силно свързани с творческата дейност, емоциите и прочее, а тези в лявото – с аналитичната мисъл. Във връзка с това хората с по-силно развити центрове в дясното полукълбо са с по-силна емоционална страна, докато тези с по-развити леви – по-хладен ум, преценка и прочее.
Guerilla Marketing-ът се опитва да включи представители и на двете страни в своите проучвания и цели. Успехът при Guerilla Marketing-ът се крие във формирането на човешка връзка и бизнес връзка с вашите потенциални клиенти. Първо подходете към клиентите си като към хора, преди да пристъпите към предлагането и продажбата на продукти. Хората оценяват, когато се опитате да ги опознаете.
Посланията ви имат две форми
По време на комуникацията с потребителя вашите послания имат две форми – вербална и метаформа. Вербалната е разбира се начина по който представяте своето послание, а неговата метаформа – вузиализацията на вашето послание. Трябва да сте сигурни, че тези две форми се допълват.
Guerilla Marketing-ът обаче е една малка капка, в океана на креативност от който можете да черпите идеи и вдъхновение как да представите по-добре своите продукти и дейности, как да надмогнете ограниченията на класическия маркетинг и да спечелите възможно по-голяма аудитория.
Ако искате да придобиете умения като анализ на дигиталната статистика, изграждане на стратегии и творчески решения, то сме подготвили специално за вас курса „Digital Creative Masterclass”, който можете да запишете, като кликнете ТУК.