5 интересни (и актуални) факта за SEO
SEO (Search Engine Optimisation – Оптимизиране на сайтовете за търсачки) се променя постоянно и пазарите често се сблъскват с проблема да са в крак с последните ъпдейти. Ако има нещо, което да ги мотивира да го правят, то без съмнение това е потребителят да достигне до вас и вашите стоки/услуги чрез органично търсене. Ето няколко интересни (и актуални) факта, които трябва да знаете за SEO:
1. Google е безспорен лидер.
През 2017 г. на Google се падат 79% от всички глобални търсения през десктоп. След него се нареждат Bing със 7,27%, Байду с 6,55% и Yahoo с 5,06%. Това означава само едно: за да спечелите от SEO трябва да спазвате правилата на Google. Разбира се, да сте на челните позиции в Yahoo или Bing е страхотно, но компаниите, които използват Google е най-вероятно да достигнат до най-много потребители, тъй като през Google се осъществяват 63 000 търсения в секунда дневно.
2. 50% от заданията за търсене са от четири или повече думи.
Имайте в предвид, че когато потребителите търсят нещо през търсачка, те не търсят нещо случайно, а нещо строго специфично, като за целта използват множество думи или цели изрази. Това означава, че вашето съдържание трябва да отговаря на тези условия, като това подобрява вероятността вашите стоки или услуги да бъдат открити от съответната група потребители.
3. В 10 държави (в това число САЩ и Япония) мобилните търсения надхвърлят тези на десктоп.
Какво означава това за вас? Че светът преминава към мобилни технологии и това се случва с бързи темпове. А какво означава това? Че вашият сайт трябва да бъде mobile-friendly, за да бъде конкурентен. Имайте в предвид, че пропорциите и размерите на мобилните устройства са различни. Ако искате вашият бизнес да има добри резултати, не е достатъчно сайтът ви да изглежда добре. Той трябва да е добре оптимизиран откъм responsive design, за да се визуализира еднакво добре на различните видове устройства.
4. Две от най-важните неща са linkbuilding и висококачествено съдържание.
Според Андрей Липацев (Search Quality Senior Strategist в Google) високото качество на съдържанието на вашия сайт и добрия линкбилдинг са от ключова роля, за да бъде вашият сайт показан в топ резултатите на Google. Фокусирайте се на качеството на съдържанието си. То е фактор при набирането на трафик към вашия сайт и няма изглед това да се промени в близко бъдеще. Ако сайтът ви има качествено съдържание, то това ще накара дори вашите конкуренти да гледат на него като стойностен източник на информация и дори да поискат да изградят линкове между техните и вашия, а това за вас ще означава само едно: още потенциални клиенти!
5. Средностатистическите резултати на първа страница на Google съдържат 1890 думи.
Не се страхувайте да се впускате в детайли и изобщо не си спестявайте нищо, което вашите потребители биха могли да намерят за полезно. Нека обема не ви притеснява, просто го поднесете по подходящ начин. Отново ще напомня, че потребителите използват повече от четири думи и търсят нещо специфично, така че никога не пренебрегвайте детайлите.
Ако искате да усвоите принципите за работа на търсачките и да придобиете уменията, необходими за работа с инструменти за SEO специалисти, то курсът „Search Engine Optimisation (SEO) - март – 2018“ е точно за вас. Можете да го запишете, като кликнете ТУК.