Какво е CRM система и за какво се използва? - SoftUni Digital
Loading...

Какво е CRM система и за какво се използва?

avatar Мария Вълчева 4 минути
Какво е CRM система и за какво се използва?

Колкото по-голяма е клиентската база на един бизнес, толкова по-необходимо става използването на CRM система. Това е софтуер, предназначен за управление на клиентските взаимоотношения, откъдето идва и името му – customer relationship management, CRM система. Както ще научиш в курса Advanced Marketing Operations - октомври 2023, това е ключов елемент от технологичната страна на маркетинговите операции.

Именно по повод изцяло новото практическо обучение за напреднали, в днешната статия ще разгледаме по-подробно какво е това CRM и как една CRM система подобрява цялостните ни усилия като маркетолози. Но нека първо отговорим на най-важния въпрос – какво представлява този софтуер.

Какво представлява една CRM система?

Старанието за персонализиране на потребителското преживяване, подобряване на обслужването на клиентите и предугаждането на техните нужди, както и стремежът към спечелването на лоялни потребители доведоха до разработката на модерни инструменти и решения, които да подкрепят съвременните маркетинг усилия. Тези фактори превърнаха прилагането на CRM система в дейността на по-мащабните бизнеси в задължително, а технологията – в неотменен елемент от съвременните маркетингови операции.

Маркетинговите операции имат три компонентахората, които ги управляват, процесите, по които се водят, и технологиите, които опосредстват хората в осъществяване на наложените процеси. Всяка CRM система е част от технологичния компонент на операциите и позволява на маркетинг експерти, анализатори, стратези и изобщо всеки, ангажиран в маркетинговите дейности, да ги осъществява по-качествено и ефективно.

Източник: Adobe

Това е така, защото една CRM система осигурява събирането, управлението и анализа на потребителска информация. Това включва и начините, по които потребителите си взаимодействат с бранда през т.нар. жизнен цикъл на клиента (customer lifecycle). В резултат:

• CRM системите премахват информационните силози, които се формират в екипите и пречат на информацията да достига до звена, които биха се нуждаели от нея. Те създават един централизиран модел на управление на данни с различни източници.

• Спомагат за създаването на потребителски сегменти, обособени на база специфична и подробна информация. Тъй като една CRM система обединява данни от много източници, сегментирането е много по-детайлно, а възможностите за персонализиране на потребителското преживяване – повече.

• Създават предпоставка за по-добре таргетирани кампании, с по-релевантни послания, които могат да резонират по-успешно с аудиторията ти.

• Създават условия и възможности за автоматизиране на повтарящи се задачи с основно административен характер, касаещи маркетинговите операции, като оценка на лийдове, дистрибутиране на съдържание, проследяване на посетители, корекция и оптимизация на маркетингови кампании и още.

А това далеч не са единствените ползи от прилагането на CRM система в маркетинговите операции.

Защо бизнесът се нуждае от CRM система?

Съвременният маркетинг борави с все повече канали за комуникация, за да достигне до аудиторията. Десетките кампании и органичното съдържание генерират много статистически данни. За да бъде информацията добре организирана, една компания се нуждае от CRM система.

Източник: Tech.co

Такава платформа улеснява взаимодействието и колаборацията между екипи като маркетинг и продажби. Аналитичните инструменти, с които обикновено идва, позволяват анализът на данни да се случва на едно място, където информацията от различните канали е обединена. Чрез CRM система можеш да събираш данни от:

Email маркетинг кампании – при това не само да мериш резултатите, а и да автоматизираш изпращането на имейли, спрямо действията на потребителите, които са получили една кампания. Ако пък потребителят не си взаимодейства с кампанията, можеш да анализираш защо и да се предприемат стъпки към персонализация.

Социални мрежи – една усъвършенствана CRM система позволява управлението на социалните профили от централизирано място. Така можеш да следиш представянето на съдържанието, което споделяш, а и директно да управляваш взаимоотношенията с потребителите.

Платена реклама – централизираното управление на информацията, което осигурява използването на подобна платформа, създава условията, необходими за персонализиране на рекламите и ефективното им таргетиране към специфични сегменти. Чрез персонализация, рекламите могат да се откроят сред шума, на който сме изложени.

Телемаркетинг и кол центрове – customer support-ът все още е значим елемент от много бизнеси. Независимо дали става дума за потенциални или съществуващи клиенти, когато агентът познава аудиторията, може по-лесно да отговори на нуждите ѝ. Агентите могат да се възползват от анализа на това колко работещи са посланията на компанията и да оптимизират усилията си.

Информация за CRM системата може да се събира дори офлайн, колкото и странно да звучи. Представи си листовки и брошури с QR кодове или промоционални ваучери, изпратени по пощата – ако клиентите действат спрямо тях и призива в брошурата, ще можеш да идентифицираш канала, от който са дошли.

Първи стъпки в управлението на взаимоотношения с клиенти

Всеки бизнес, който иска да постигне растеж, трябва да познава аудиторията си и да се научи да говорим на нейния език. Използването на CRM система е ключът към това. Затова заема и централна част в маркетинговите операции на една компания.

Предстоящият практически курс ще ти помогне да направиш уверени стъпки в управлението на взаимоотношенията с клиенти, наред със създаването на стратегии за увеличаване на клиентите и постигане на растеж. Ще разгледаш и стратегически маркетингови автоматизации. Ако си готов да надградиш знанията и уменията си, запиши се за Advanced Marketing Operations - октомври 2023 още днес!

Можем ли да използваме бисквитки?
Ние използваме бисквитки и подобни технологии, за да предоставим нашите услуги. Можете да се съгласите с всички или част от тях.
Назад
Функционални
Използваме бисквитки и подобни технологии, за да предоставим нашите услуги. Използваме „сесийни“ бисквитки, за да Ви идентифицираме временно. Те се пазят само по време на активната употреба на услугите ни. След излизане от приложението, затваряне на браузъра или мобилното устройство, данните се трият. Използваме бисквитки, за да предоставим опцията „Запомни Ме“, която Ви позволява да използвате нашите услуги без да предоставяте потребителско име и парола. Допълнително е възможно да използваме бисквитки за да съхраняваме различни малки настройки, като избор на езика, позиции на менюта и персонализирано съдържание. Използваме бисквитки и за измерване на маркетинговите ни усилия.
Рекламни
Използваме бисквитки, за да измерваме маркетинг ефективността ни, броене на посещения, както и за проследяването дали дадено електронно писмо е било отворено.