E-mail маркетинг: 4-те най-важни показатели, които да измервате!
Ако имате 1 долар, който да похарчите за маркетингови активности, как бихте го използвали? Първият ви инстинкт може да бъде да инвестирате в реклами във Facebook, или може би да го заделите за най-новия маркетинг софтуер. Но най-високата възвръщаемост на инвестициите (ROI) би могла да дойде от изненадващ източник: вашият e-mail маркетинг. Именно на този аспект от маркетинг микса ще бъде насочен фокусът по време на предстоящото ни обучение E-mail Marketing - юли 2025.
Асоциацията за данни и маркетинг (The Data & Marketing Association) открива, че през 2015 г. за всеки $1, изразходван за имейл маркетинг, компаниите са получили 38 долара възвръщаемост.
Това е 3800% възвръщаемост на инвестицията (ROI)!
Ако искате да постигнете такъв резултат (a кой не би искал?), трябва да разберете дали вашите имейл кампании действително допринасят за развитието на вашия бизнес. За да направите това, трябва да обърнете внимание на четири основни статистики в e-mail маркетинга. Да, само четири. :)
Тези показатели са универсални и ще ви помогнат да измерите успеха на вашите имейли, така че можете да създадете ефективни имейл маркетингови кампании без значение какъв е размерът на вашия имейл списък, в каква сфера е вашият бизнес или каква е e-mail маркетинг платформата, която използвате.
Какво трябва да проследявате за всеки изпратен имейл
И така, защо само четири показатели? Всеки от тези показатели съответства на най-приоритетните елементи от една имейл кампания. Ако имате спад в резултатите, преглеждането на тези показатели може да ви помогне да разберете точно какво се е случило и как да го подобрите:
- Deliverability (Delivery rate);
- Open rate;
- Click-through rate;
- Unsubscribe rate.
Нека да разгледаме всеки от тях и как може да ги използвате в собствения си e-mail маркетинг.
Deliverability
Първият показател е Deliverability (известен също като Delivery rate), който се изчислява като разделим доставените имейли на изпратените имейли - Delivered Emails / Sent Emails. Този показател ви дава информация какъв процент от имейлите, които сте изпратили, всъщност пристигат в пощенската кутия на получателите. С други думи, това ви дава представа каква е вероятността потребителите да получат имейла ви.
- Като цяло, Deliverability показателят ви дава информация за това колко добре вашите имейли минават спам тестовете на доставчиците на имейл услуги (като Gmail, Yahoo, ABV и др.).
- Ако в имейлите ви не са налични “спам думи” и също така са добре приети от аудиторията ви, процентът на доставените имейли би трябвало да е доста висок.
- Като препоръчителна стойност е добре този показател да надвишава 90%.
- Не забравяйте да обърнете внимание на конкретните имейли с нисък Delivery rate.
Open rate
Този показател ви казва колко вероятно е хората да прочетат имейла ви и се определя като разделим уникалните отваряния (Unique opens) на доставените имейли - Unique Opens / Delivered Emails. Това измерва честотата, с която се отварят вашите имейли.
- Open Rate-ът показва колко добро е заглавието (subject) на вашия имейл и доколко вашите абонати биха отделили време, за да го прочетат.
- Старайте се да залагате на максимално привлекателно и адекватно за конкретната e-mail маркетинг кампания заглавие.
- Тъй като разполагаме с много малък брой символи, с които заглавието на нашия имейл може да привлече вниманието на потребителите, един добре написан текст може да е разликата между това 700 или 7000 души да прочетат изпратения имейл.
Трябва да използвате този показател като барометър за това колко добре заглавията на вашите имейли резонират с целевата ви аудитория.
Click-through rate
Известен още като click rate, този показател ви показва какъв процент от потребителите са кликнали върху някой линк в имейла ви и ви дава информация до каква степен вашата аудитория се е ангажирала с него.
Формулата за изчисляване на click-through rate-a се получава като разделим броя на уникалните кликвания на броя на уникалните отваряния - Unique Clicks / Unique Opens.
Click-through rate-a е изключително важен, защото измерва дали хората действително предприемат желаното от нас действие в следствие на e-mail маркетинг кампанията ни. Кликвания в имейла са това, което води до посещения на сайта ни и в крайна сметка - до продажби. Ако този показател е нисък, това обикновено е индикатор, че текстът в имейла ни не е достатъчно ангажиращ или че имаме неясен или неатрактивен призив за действие (CTA).
- Лесен начин да се подобри честотата на кликване е като се постараете да не звучите прекално рекламно и да хвалите прекомерно продуктите или услугите си.
- Вместо това ви препоръчваме да се фокусирате хората да кликнат върху връзката ви, като им предоставяте полезно и интересно съдържание. Текстът на имейла ви трябва да има само една цел: да “продадете” клик.
- Опитвайки се да продадете продукта си директно в имейла, означава, че ще рискувате да имате неефективни резултати при всеки изпратен имейл.
Unsubscribe rate
Последната метрика е често пренебрегвана, но може да ви даде най-добра представа за това какво е отношението на вашите имейл абонати към вас и вашият имейл маркетинг. Този показател ви показва каква част от абонатите ви не са доволни от имейлите ви до такава степен, че предпочитат да се отпишат от списъка ви.
Може да се изчисли като разделим броя на отписванията (unsubscribes) на уникалните отваряния - Unsubscribes / Unique Opens.
- Вашите имейли винаги ще отблъскват част от хората - не можете да се харесате на всички. Въпреки това, трябва да се уверите, че огромното мнозинство от абонатите в списъка ви харесват това, което имате да им кажете.
- Ето защо трябва да държите под око този показател. Следейки честотата на отписване, можете да определите кои текстове не работят и да престанете да използвате неработещи похвати в e-mail маркетинг кампаниите си.
- При всички положения трябва да се стремите да запазите средната честота на отписване под 0.15%, в противен случай ще започнете да виждате спад в delivery rate-a.
Как да анализирате представянето си
Да разберете дали вашите имейл кампании се представят добре може да бъде много трудно. За щастие, има два инструмента, които да ви помогнат да определите дали се представяте успешно. Нека ги разгледаме:
Сравнителен анализ на представянето ви спрямо показателите за вашата индустрия
Първият инструмент са показателите на други компании от вашата индустрия. За щастие, Mailchimp имат страхотен ресурс, който дава усреднени данни за ефективността на имейл кампаниите за 46 различни индустрии, вариращи от изкуство до хранителни добавки.
И тъй като през Mailchimp се изпращат над 10 милиарда имейла всеки месец, информацията е изключително представителна.
Сравнителен анализ на представянето ви спрямо предишните ви кампании
Преглед на данните от предишни кампании е един от най-добрите начини да получите представа за това как се представя в момента вашият e-mail маркетинг.
За да превърнете историческите си данни в нещо използваемо, трябва да го компилирате. Това може да бъде направено доста лесно - генерирайте средни стойности за основните четири метрики и погледнете данните от предишни кампании за определен период, за да ги сравните с текущото си представяне.
Използването на тези два различни набора данни ще ви даде разумни очаквания и ще ви помогне да разберете в каква посока върви вашият e-mail маркетинг. И като финална препоръка, фокусирайте се върху подобряването на само един от показателите за определен период - по този начин лесно ще може да видите кое влияе на представянето на имейл кампаниите ви и по какъв начин.
А ако искаш да се научиш на практика как да създаваш и проследяваш e-mail кампании, предстоящото ни обучение по e-mail маркетинг e точно за теб! Запиши се още днес!