Каква е историята на Google Ads? - SoftUni Digital
Loading...

Каква е историята на Google Ads?

avatar Георги Кацаров 2 минути
Каква е историята на Google Ads?

Рекламната платформа Google AdWords, която познаваме днес под името Google Ads, се появява през 2000 г. Първоначалният модел е доста различен от сегашния - бил е базиран на месечна такса, а кампаниите са били настройвани и управлявани от Google. Нарастващото желание от страна на потребителите да управляват сами кампаниите си, както и желанието на Google да привлече малките бизнеси, довели до създаване на портал за самообслужване.

Следващата стъпка в развитието е през 2005 г., когато Google пускат услуга за управление на кампаниите, наречена Jumpstart. При нея AdWords (старото име на Google Ads) акаунтът се настройвал от Google специалисти, но когато потребителят пожелаел е можел да поеме сам пълен контрол над кампаниите си. Друга новост, която стартира през същата година е Google Advertising Professional (GAP) – програма, която сертифицира хора и компании, които са завършили AdWords обучение и са преминали съответните изпити.

През 2008 г. Google дават началото на Online Marketing Challenge – възможност за студенти да придобият реален опит в създаването и управлението на онлайн маркетинг кампании, като получат месечен бюджет от $10 000 долара, като единственото условие е, че кампаниите ще бъдат за организации с нестопанска цел. Участниците в OMC през 2008 г. са около 8000 от 47 държави, стигайки до 15 000 души от над 70 държави през 2011 г.

През април 2013 г. от компанията обявяват плановете си за добавяне на подсилени кампании за AdWords, чрез които Google целят да подобрят управлението на кампании за потребители, които боравят с няколко устройства.

Една от съществените промени, които Google извършват, се случва през 2017 г., когато е променена логиката за лимитите за дневен бюджет. Рекламите вече могат да надхвърлят заложения дневен бюджет със 100% вместо с предишния максимум от 20% в дните, когато има повече потребителски търсения, но без да надвишават предвидения месечен разход. Промяната става факт в същия ден, в който е обявена.

На 27 юни 2018 г. Google обявяват ребрандирането на онлайн маркетинг платформата си, преименувайки я на Google Ads. Промяната става факт на 24-ти юли същата година. Освен ребрандирането идват и други промени, като Smart Campaigns – услуга, която е прицелена в малките бизнеси, които нямат времевия ресурс да управляват сложни дигитални кампании.

Това са най-основните моменти от почти двадесетгодишната история на Google Ads. Деветнадесет години след нейното начало, близо 97% от приходите на Google идват от реклами – факт, който трябва да ви даде представа за мащабите на платформата за онлайн маркетинг на Google. Ако искате да придобиете умения за работа с нея, вашият шанс е курса „Google Ads – юни 2020“. Остават по-малко от две седмици до края на записванията - възползвайте се :)

Можем ли да използваме бисквитки?
Ние използваме бисквитки и подобни технологии, за да предоставим нашите услуги. Можете да се съгласите с всички или част от тях.
Назад
Функционални
Използваме бисквитки и подобни технологии, за да предоставим нашите услуги. Използваме „сесийни“ бисквитки, за да Ви идентифицираме временно. Те се пазят само по време на активната употреба на услугите ни. След излизане от приложението, затваряне на браузъра или мобилното устройство, данните се трият. Използваме бисквитки, за да предоставим опцията „Запомни Ме“, която Ви позволява да използвате нашите услуги без да предоставяте потребителско име и парола. Допълнително е възможно да използваме бисквитки за да съхраняваме различни малки настройки, като избор на езика, позиции на менюта и персонализирано съдържание. Използваме бисквитки и за измерване на маркетинговите ни усилия.
Рекламни
Използваме бисквитки, за да измерваме маркетинг ефективността ни, броене на посещения, както и за проследяването дали дадено електронно писмо е било отворено.