6 жизненоважни умения за Sales екипите в дигиталната ера - SoftUni Digital
Loading...

6 жизненоважни умения за Sales екипите в дигиталната ера

6 жизненоважни умения за Sales екипите в дигиталната ера

Дори милениалите често нямат необходимите умения, които да им осигурят успех при постигане на продажби в дигиталната ера. За щастие, с подходящо обучение, екипите за продажби на всякаква възраст могат да придобият ключовите умения, които да им помогнат, за да постигнат рекордни продажби в днешната свързана бизнес среда.

1. Гъвкавост

Способността да се адаптирате и да преодолявате препятствията е от решаващо значение в непрекъснато променящата се дигитална среда за продажби. Това ви позволява да търсите алтернативни решения, когато една стратегия не работи. Умението да реагират бързо, позволява на sales екипите да излязат с План B и С, които да спасят сделката.

2. Умения за извършване на проучвания онлайн

Кайл Портър, който редовно пише за софтуерния гигант Salesforce, подчертава необходимостта от всеобхватни умения за извършване на проучвания онлайн. Задълбоченото изследване на характеристиките на типичните клиенти на вашата компания може да ви помогне да изградите клиентски персони (buyer personas) за всеки сегмент от аудиторията ви. Познаването на техните болки и предизвикателства, предпочитания и демографски данни може да ви помогне да се насочите към стратегия за продажби, която отговаря на техните нужди.

Когато не само знаете къде да откриете необходимата информация, а и как да напаснете всичко заедно, можете да използвате тези данни, за да набележите стратегии за всеки от вашите потенциални клиенти.

3. Познания за маркетинговите канали, които са релевантни за аудиторията

В една статия за Mashable, Скот Гербер интервюира няколко експерти по дигитален маркетинг за техните предложения към хората, които се занимават с дигитални продажби. Специалистът на LocalVox Тревор Съмърс подчертава необходимостта търговските специалисти да знаят кои маркетингови канали са най-добри за тяхната специфична клиентска база (социални медии, имейл маркетинг, аудио, видео и др.). Наличието на задълбочена информация за клиентите може да помогне на екипите за продажби да идентифицират предпочитания от клиентите начин за получаване на информация.

4. Добри умения за слушане

Кайл Портър от Salesforce подчертава, че добрите умения за слушане никога не излизат от мода. Той намеква, че за съжаление много търговски екипи се превръщат в "продавачи-крокодили" - само уста и никакви уши.

Започването на разговор с настоящи и потенциални клиенти онлайн - било то в социалните мрежи или по имейл - е огромна възможност за sales екипите. Вместо да подхванете стандартния опит за продажба, слушайте какво иска клиентът. Обръщайте внимание на неговите притеснения и проблеми. Позиционирайте се като авторитет във вашата сфера, като предоставите полезна информация, а не поредното търговско предложение.

5. Научете новите платформи

След като хората прекарват все по-голяма част от ежедневието си в интернет, генерирането на лийдове онлайн се превърна в ключова част от съвременния цикъл на продажбите.

И това не означава просто да насърчите маркетинговия си отдел да пуска повече онлайн реклами. Вашият търговски екип също може да донесе повече потенциални клиенти и да затваря повече продажби, ако прекарва повече време онлайн в местата, където потенциалните ви клиенти са активни.

Това означава да бъдете активни в социалните мрежи, да се включвате в онлайн дискусии и да предоставяте полезна информация от вашата индустрия.

6. Преосмисляне на sales презентациите

Може би подходът ви все още е да се фокусирате прекалено върху основните предимства на продуктите и услугите ви, докато пропускате някои от предимствата, които клиентите ви биха оценили?

Вероятно е време да промените фокуса си.

В днешно време е необходимо нещо повече от убийствен списък с предимства, за да може да убедите потенциалните клиенти, че си заслужава да харчат пари за вашия продукт или услуга. Вместо това трябва да се съсредоточите върху специфичните нужди на вашата аудитория - какви предизвикателства срещат в бизнеса си? Какво от вашите продукти или услуги може да им донесе реална добавена стойност?

Когато съберете тази информация, променете презентацията си, за да покажете, че разбирате тези предизвикателства - и подчертайте как вашият продукт или услуга може да им помогне да ги преодолеят. Когато можете да покажете конкретни начини да осигурите реална стойност на клиентите си, процесът на продажба ще стане по-лесен и по-бърз.

Разбирайки предизвикателствата пред съвременните търговци, решихме да създадем курса “Digital Sales”, в който да покрием основните аспекти на продажбите в дигитална среда. Обучението ще ви научи как да правите проучване и анализиране на аудиторията и конкуренцията, как да изградите sales стратегия спрямо бизнес целите и как да подобрите презентационните си умения и ресурси.

Накрая на обучението ще имате възможност да затвърдите знанията си чрез курсов проект, а ако се справите успешно с него ще получите официален сертификат за “Digital Sales” от SoftUni Digital.

Можем ли да използваме бисквитки?
Ние използваме бисквитки и подобни технологии, за да предоставим нашите услуги. Можете да се съгласите с всички или част от тях.
Назад
Функционални
Използваме бисквитки и подобни технологии, за да предоставим нашите услуги. Използваме „сесийни“ бисквитки, за да Ви идентифицираме временно. Те се пазят само по време на активната употреба на услугите ни. След излизане от приложението, затваряне на браузъра или мобилното устройство, данните се трият. Използваме бисквитки, за да предоставим опцията „Запомни Ме“, която Ви позволява да използвате нашите услуги без да предоставяте потребителско име и парола. Допълнително е възможно да използваме бисквитки за да съхраняваме различни малки настройки, като избор на езика, позиции на менюта и персонализирано съдържание. Използваме бисквитки и за измерване на маркетинговите ни усилия.
Рекламни
Използваме бисквитки, за да измерваме маркетинг ефективността ни, броене на посещения, както и за проследяването дали дадено електронно писмо е било отворено.