5 причини защо чатботът е от полза на бизнеса
Стремежът към иновации и изискването на потребителите бизнесът да е непрекъснато на разположение доведоха до възход в използването на т.нар. чатботове. Курсът AI Chatbots - юни 2024 е точно за теб, ако и ти искаш да научиш как се създават и използват такива инструменти в бизнес контекст и за други цели:
Защо и как използването на чатбот отговаря на стремежите на бизнеса и изискванията на потребителите – точно това ще разгледаме в днешната статия. Да започнем от основите.
Какво е чатбот?
Чатботът е задвижван от изкуствен интелект виртуален асистент с разнообразни възможности. Технологията е налична от години, а последните развития в сферата на генеративния AI я направиха още по-привлекателна. Направиха и ползите от нея още по-значими.
Те включват:
1. Чатботът подобрява потребителското преживяване
Потребителското преживяване е определящо за успеха на бизнеса. А наличието на чатбот може да го подобри.
Ако такъв бъде интегриран на сайта, който клиентите се очаква да посетят, имаш възможност да персонализираш потребителското преживяване и да го улесниш. Чатботът може да отговори на потребителските въпроси в реално време и да им помогне по-бързо и безболезнено да минат през процеса по осъществяване покупка или друго целево действие.
2. Спомага за опознаване на аудиторията
Способността на чатбота да води автентичен разговор с потребителите е възможност за събиране на т.нар. zero-party data. Това е информация, която клиентът целенасочено споделя с бранда, за да си осигури по-качествено преживяване.
Този тип информация спомага за по-доброто опознаване на аудиторията и клиентите, които обслужваш. Освен това става все по-ценна, предвид предстоящото премахване на бисквитките от страна на Google. Именно те помагат на бизнесите да събират информация за клиентите си и предстои да ги изгубим.
3. Подпомага денонощната активност на бранда
Днес клиентите изискват от бизнеса да е на разположение денонощно. Чатботът ти помага да осигуриш съпорт и асистенция на потребителите 24/7, извън работно време.
От една страна, това допълнително подобрява потребителското преживяване, защото всеки може да получи помощ точно тогава, когато е необходима, а не след половин час или на другия ден. От друга страна, това е възможност да се обслужват международни клиенти с по-голяма лекота и в тяхната часова зона.
Разбира се, това е приложимо основно при често срещани казуси, за които чатботът може да бъде трениран. За по-сложните е необходима и намесата на човек, но и това е в плюс, както ще видиш от следващата полза за бизнеса.
4. Чатботът намалява натовареността
Наличието на подобен инструмент, който да поема базови запитвания и заявки, е в плюс за служителите. Можеш да използваш чатбот както на сайта си, така и в социалните мрежи.
Така ще спестиш значителен процент от работата на служителите в компанията или своята собствена, ако управляваш своя инициатива. А всичко това спомага за намаляване на повтарящите се задачи, на по-досадните задължения и тези с по-тривиален характер.
Резултатът е по-малки нива на прегаряне (burnout), по-висока удовлетвореност на служителите и по-малко напускащи.
Всичко това има много конкретен израз, както ще видиш в следващите редове.
5. Спомага намаляването на разходите и увеличаването на приходите
Страничен, но много явен ефект от използването на чатботове от бизнеса са намалените разходите и повечето приходи:
• Налагат се по-малко инвестиции за задържане на клиентите и повишаване на тяхната лоялност;
• Повишената лоялност и удовлетвореност на клиентите водят и до повече продажби и до увеличение в приходите и печалбите;
• Налагат се по-малко инвестиции по наемане на персонал, тъй като по-малко хора напускат;
• Бизнес разходите спадат, благодарение на факта, че чатботовете са способни да разпределят заявките и запитванията, които постъпват, ефективно, и още.
Днес чатботът е умно бизнес решение, което обслужва както клиентите, така и бизнеса. Предстоящият курс ще те подготви за работата с такива – от неговото планиране, до интегрирането му в бизнес процесите. Ще научиш повече за самата технология, а и какви са добрите практики при използването ѝ.
Ако искаш да научиш как чатботът може да бъде вплетен в екосистемата на един бизнес, курсът е точно за теб. Запиши се за AI Chatbots - юни 2024 още днес!