5 причини защо чатботът е от полза на бизнеса - SoftUni Digital
Loading...

5 причини защо чатботът е от полза на бизнеса

avatar Мария Вълчева 3 минути
5 причини защо чатботът е от полза на бизнеса

Стремежът към иновации и изискването на потребителите бизнесът да е непрекъснато на разположение доведоха до възход в използването на т.нар. чатботове. Курсът AI Chatbots - юни 2024 е точно за теб, ако и ти искаш да научиш как се създават и използват такива инструменти в бизнес контекст и за други цели:

Защо и как използването на чатбот отговаря на стремежите на бизнеса и изискванията на потребителите – точно това ще разгледаме в днешната статия. Да започнем от основите.

Какво е чатбот?

Чатботът е задвижван от изкуствен интелект виртуален асистент с разнообразни възможности. Технологията е налична от години, а последните развития в сферата на генеративния AI я направиха още по-привлекателна. Направиха и ползите от нея още по-значими.

Те включват:

1. Чатботът подобрява потребителското преживяване

Потребителското преживяване е определящо за успеха на бизнеса. А наличието на чатбот може да го подобри.

Ако такъв бъде интегриран на сайта, който клиентите се очаква да посетят, имаш възможност да персонализираш потребителското преживяване и да го улесниш. Чатботът може да отговори на потребителските въпроси в реално време и да им помогне по-бързо и безболезнено да минат през процеса по осъществяване покупка или друго целево действие.

2. Спомага за опознаване на аудиторията

Способността на чатбота да води автентичен разговор с потребителите е възможност за събиране на т.нар. zero-party data. Това е информация, която клиентът целенасочено споделя с бранда, за да си осигури по-качествено преживяване.

Този тип информация спомага за по-доброто опознаване на аудиторията и клиентите, които обслужваш. Освен това става все по-ценна, предвид предстоящото премахване на бисквитките от страна на Google. Именно те помагат на бизнесите да събират информация за клиентите си и предстои да ги изгубим.

3. Подпомага денонощната активност на бранда

Днес клиентите изискват от бизнеса да е на разположение денонощно. Чатботът ти помага да осигуриш съпорт и асистенция на потребителите 24/7, извън работно време.

От една страна, това допълнително подобрява потребителското преживяване, защото всеки може да получи помощ точно тогава, когато е необходима, а не след половин час или на другия ден. От друга страна, това е възможност да се обслужват международни клиенти с по-голяма лекота и в тяхната часова зона.

Разбира се, това е приложимо основно при често срещани казуси, за които чатботът може да бъде трениран. За по-сложните е необходима и намесата на човек, но и това е в плюс, както ще видиш от следващата полза за бизнеса.

4. Чатботът намалява натовареността

Наличието на подобен инструмент, който да поема базови запитвания и заявки, е в плюс за служителите. Можеш да използваш чатбот както на сайта си, така и в социалните мрежи.

Така ще спестиш значителен процент от работата на служителите в компанията или своята собствена, ако управляваш своя инициатива. А всичко това спомага за намаляване на повтарящите се задачи, на по-досадните задължения и тези с по-тривиален характер.

Резултатът е по-малки нива на прегаряне (burnout), по-висока удовлетвореност на служителите и по-малко напускащи.

Всичко това има много конкретен израз, както ще видиш в следващите редове.

5. Спомага намаляването на разходите и увеличаването на приходите

Страничен, но много явен ефект от използването на чатботове от бизнеса са намалените разходите и повечето приходи:

• Налагат се по-малко инвестиции за задържане на клиентите и повишаване на тяхната лоялност;

Повишената лоялност и удовлетвореност на клиентите водят и до повече продажби и до увеличение в приходите и печалбите;

• Налагат се по-малко инвестиции по наемане на персонал, тъй като по-малко хора напускат;

Бизнес разходите спадат, благодарение на факта, че чатботовете са способни да разпределят заявките и запитванията, които постъпват, ефективно, и още.

Днес чатботът е умно бизнес решение, което обслужва както клиентите, така и бизнеса. Предстоящият курс ще те подготви за работата с такива – от неговото планиране, до интегрирането му в бизнес процесите. Ще научиш повече за самата технология, а и какви са добрите практики при използването ѝ.

Ако искаш да научиш как чатботът може да бъде вплетен в екосистемата на един бизнес, курсът е точно за теб. Запиши се за AI Chatbots - юни 2024 още днес!

Можем ли да използваме бисквитки?
Ние използваме бисквитки и подобни технологии, за да предоставим нашите услуги. Можете да се съгласите с всички или част от тях.
Назад
Функционални
Използваме бисквитки и подобни технологии, за да предоставим нашите услуги. Използваме „сесийни“ бисквитки, за да Ви идентифицираме временно. Те се пазят само по време на активната употреба на услугите ни. След излизане от приложението, затваряне на браузъра или мобилното устройство, данните се трият. Използваме бисквитки, за да предоставим опцията „Запомни Ме“, която Ви позволява да използвате нашите услуги без да предоставяте потребителско име и парола. Допълнително е възможно да използваме бисквитки за да съхраняваме различни малки настройки, като избор на езика, позиции на менюта и персонализирано съдържание. Използваме бисквитки и за измерване на маркетинговите ни усилия.
Рекламни
Използваме бисквитки, за да измерваме маркетинг ефективността ни, броене на посещения, както и за проследяването дали дадено електронно писмо е било отворено.