Социални медии и 7 правила за присъствие в тях - SoftUni Digital
Loading...

Социални медии и 7 правила за присъствие в тях

avatar Мария Вълчева 4 минути
Социални медии и 7 правила за присъствие в тях

Интернет потребителите в световен мащаб надхвърлят 5,35 милиарда, а тези на социални медии – 5 милиарда. Бизнесът е там, потребителите са там и ти си там. Курсът Social Media Marketing for Beginners - юни 2024 ще помогне и на теб да направиш по-уверени стъпки в социалните медии. Ето как:

Можеш да се възползваш от безплатния курс, ако искаш самият ти да присъстваш по-ефективно в социалните медии с личния си профил или бранд. Подходящ е и ако искаш да се научиш по-успешно да управляваш профилите на марката, с която си ангажиран професионално.

В днешната статия ще разгледаме някои основни правила за присъствие в различните социални медии. Те са общовалидни и ще са ти от полза независимо от платформите, в които си се позиционирал.

Работят ли органично социалните медии?

Мрежи като Facebook, Instagram, YouTube и TikTok са меката на провеждането на платени рекламни кампании. В следващите редове обаче ще си говорим за органично присъствие в социалните медии.

Ето защо то все още е от значение:

1. Органичното присъствие е безплатно – няма нужда да плащаш, за да позиционираш съдържанието си пред някаква аудитория. Всеки може да си направи профил в TikTok и да започне да споделя кратки клипове. Всеки може още утре да реши, че иска да споделя снимките си в Instagram и да открие нови почитатели.

2. Устойчиво е в дългосрочен план – можеш да споделяш съдържание из различни социални медии и да нямаш екип и дори бюджетът да се изчерпа. Споделянето отнема броени минути и не коства нищо, а може да достигне до най-желаната аудитория.

Източник: Statista

3. Печели доверие – безкрайните реклами и агресивната промоция може да е много отблъскваща за обикновените потребители. Най-вече защото всички знаем, че се създават с цел да ни накарат да направим покупка или да изпълним друго целево действие. Органичното присъствие в различните платформи спомага за изграждане на автентичен и безкористен образ.

А за да можеш се възползваш пълноценно от всичко това, е важно и как присъстваш в различните канали. Ето 7 общовалидни правила, които да подобрят начина, по който използваш различни социални медии:

1. Разбиране на аудиторията

Да знаеш на кого говориш е ключово за представянето ти в различните платформи. Това включва познаване на интересите, поведението на потребителите и предпочитанията им. Затова бизнесите изграждат т.нар. потребителски персони.

Такава персона е от полза както за развитието на личен бранд чрез социални медии, така и при използването им като корпоративни комуникационни канали.

2. Ясно дефинирани цели

В най-добрия случай ще успееш да си поставиш т.нар. SMART цели. Те са специфични (specific), измерими (measurable), постижими (attainable), реалистични и релевантни (realistic/relevant) и ограничени във времето (time-bound).

Дори и да не ги заложиш по този начин, трябва да определиш основните причини, поради които ще поддържаш социални канали. А това са и не лоши цели. Те могат да включват увеличаване на трафика към сайта, популяризиране на мнението и уменията ти, изграждането на общност и дори продажби.

Най-важното е да бъдеш конкретен, защото целите ти, редом с идеалните потребители и дефинираните персони, ще определят и избора на платформи. Да видим как!

3. Внимателно подбрани платформи

Ако искаш да развиваш социални медии за себе си или компания, запомни, че няма нужда да си навсякъде. Както ще видиш и по време на курса, всички имат своите особености и специфични изисквания към съдържанието и начина на комуникация.

Много зависи и каква е аудиторията ти. Ако става дума за хора на мениджърски позиции, които взимат управленски решения, надали са в TikTok. Ако съдържанието ти е лайфстайл ориентирано, надали Twitter и LinkedIn са местата, където ще откриеш идеалните си потребители.

4. Качествено съдържание

Независимо в кои социални медии избереш да присъстваш, едно нещо е задължително – съдържанието ти трябва да бъде интересно и ангажиращо. Трябва да изглежда добре и да бъде стойностно. Това не означава да инвестираш хиляди в скъпа техника, а да не забравяш да си полезен чрез съдържанието, което споделяш.

5. Планиране и последователност

Нищо не убива ефективността на социалните канали както липсата на постоянство. Когато регулярно публикуваш съдържание, последователите ти започват да те търсят, а алгоритъмът да е по-благосклонен.

Затова е важно да планираш съдържанието си предварително. Много експерти по социални мрежи го планират за целия следващ месец в края на предходния. Някои дори успяват да го направят – напишат, заснемат, монтират, и просто го насрочват чрез допълнителни инструменти или директно в платформите.

Създаването на съдържание е може би най-предизвикателната и времеемка дейност. Затова и в курса лекторът ще ти покаже какви приложения можеш да използваш, а и темплейти, за да улесниш процеса като начинаещ.

6. Ангажираност с аудиторията

За да присъстваш ефективно в различни социални медии, трябва да запомниш, че не става дума за теб, а за аудиторията ти. Затова я проучваш и взимаш предвид нуждите и интересите ѝ.

За да задържиш вниманието ѝ, трябва да ѝ обръщаш такова. Отговаряй на коментари, докато тепърва развиваш каналите си – и на колкото се може повече от личните съобщения, които получаваш. Започни да практикуваш т.нар. “social listening” – какво е съдържанието, на което те споменават, какви теми дискутират помежду си последователите и т.н.

7. Автентично присъствие

Не на последно място, запомни, че никой не следва профилите ти в различните социални медии, защото на всеки пост им напомняш да купят нещо или да направят друго целево действие. Хората следват марки, защото марките им обръщат внимание и се приближават до тях.

Насърчавай дискусиите, задавай въпроси и покажи автентичната страна на бранда или на самия себе си. Покажи им, че си готов да им дадеш и ти, в замяна на това, че и те ти дават – своята ангажираност, внимание, а понякога и пари.

Различните социални медии се развиват непрекъснато и винаги има нещо ново, което да научиш. Последният пример е току що станалата достъпна в България възможност за платена реклама в TikTok.

Дигиталният пейзаж се изменя постоянно. Ако си в търсене на актуални знания, тук е мястото. Курсът Social Media Marketing for Beginners те очаква!

Можем ли да използваме бисквитки?
Ние използваме бисквитки и подобни технологии, за да предоставим нашите услуги. Можете да се съгласите с всички или част от тях.
Назад
Функционални
Използваме бисквитки и подобни технологии, за да предоставим нашите услуги. Използваме „сесийни“ бисквитки, за да Ви идентифицираме временно. Те се пазят само по време на активната употреба на услугите ни. След излизане от приложението, затваряне на браузъра или мобилното устройство, данните се трият. Използваме бисквитки, за да предоставим опцията „Запомни Ме“, която Ви позволява да използвате нашите услуги без да предоставяте потребителско име и парола. Допълнително е възможно да използваме бисквитки за да съхраняваме различни малки настройки, като избор на езика, позиции на менюта и персонализирано съдържание. Използваме бисквитки и за измерване на маркетинговите ни усилия.
Рекламни
Използваме бисквитки, за да измерваме маркетинг ефективността ни, броене на посещения, както и за проследяването дали дадено електронно писмо е било отворено.