Ключовите стъпки към добрия имейл маркетинг - SoftUni Digital
Loading...

Ключовите стъпки към добрия имейл маркетинг

avatar Румен Янев 3 минути
Ключовите стъпки към добрия имейл маркетинг

Катерина Николич е Instagram гуру, завършващ юрист, пътешественик и екскурзовод, но преди всичко е нашият имейл маркетинг експерт. По случай предстоящия ни курс Email Marketingтя реши да сподели малка част от тайните си за провеждане на успешна имейл кампания. Разбери как да не се озовеш в папката „spam“, да не подлъгваш аудиторията си и да създаваш интересно съдържание в следващите редове!


Съдържанието е ключът към всяка една успешна маркетингова кампания, без значение дали става въпрос за имейл маркетинг или друг вид начин на комуникация с потребителите. Как да изберем подходяща информация, която да спечели нашата аудитория и как да структурираме съдържанието за всяка отделна кампания, са част от въпросите, чиито отговори ще ни отведат към желаните резултати.


Ако чуете някой да казва, че имейл маркетингът е отживелица, то най-вероятно не е създал достатъчно кампании и не е проследил резултатите от тях, за да разбере, че това е каналът, който с най-малка финансова инвестиция, може да постигне високи резултати и измерими цели. Той помага да се увеличи познаваемостта на определен бранд и със следването на правилните стъпки, изредени по-долу, аудиторията успява да се запознае с няколко важни въпроса – кои сте вие, какво предлагате и защо да се доверят точно на вас.

Креативно заглавие (Creative Subject Line)

Да започнем от това, че успешното съдържание трябва да бъде целенасочено и потребителят да успява с достатъчно думи да разбере какво се опитвате да му кажете. Заглавието (subject line) e вашата първа възможност да „грабнете“ вниманието на получателя. Той трябва да бъде кратък, да съдържа достатъчно информация за това какво да се очаква от имейла, но и не на последно място – не трябва да бъде подвеждащ. Например "5-те най-използвани програмни езика" е много по-хубаво заглавие от "Ако много искаш да разбереш кои са най-използваните прогорамни езици, прочети този информативен имейл". Заглавието е тясно свързано с Оpen rate-a (процентът хора, отворили вашия имейл) на вашата кампания, показвайки колко човека са проявили интерес към това, което сте им изпратили. За пример, проучванията на големи платформи, които се използват от повечето имейл маркетинг експерти, сочат, че задаването на въпроси към аудиторията и поканата към получателя да отвори имейла, защото в него ще открие нещо, което да му донесе истинска стойност, са техники, които водят до по-голяма успеваемост. Разбира се, Open rate-a е зависим и от аудиторията, към която изпращаме своето послание, но за това – някой друг път!

Създаване на добро съдържание (Creating good content)

След като сме се справили с първото предизвикателство, свързано със създаването на креативно заглавие, трябва да преминем към сложната задача да създадем съдържанието на имейла, което да удовлетвори аудиторията ни. На първо място е важно получилите да не останат разочаровани – subject line-a трябва да води към съдържание, което реално съществува в имейла. Clickbait (подвеждащи) заглавия, които не отговарят на текста в имейла, могат да доведат до висок Unsubscribe rate (броят хора, които отказват да получават имейлите ви), да изпрати имейла в Spam/Promotions филтрите и бързо да загубите доверието на своите клиенти.


Тук техниките и подходите, които могат да доведат до успех са безбройни, но някои от тях са ключови за всяка една успешна имейл кампания. От изключителна важност е да се поднесе съдържание, което да не е прекалено дълго, но достатъчно, за да насочи аудиторията към това да иска да разбере повече и да кликне на посочените от вас линкове/бутони – така измерваме друг важен показател, а именно Click rate-a (броят на тези кликвания).


Никой не обича скучните имейли, затова е хубаво да се включват в кампаниите картинки, снимки и иконки, които да спомогнат за красивото оформление. Тук, разбира се, не трябва да се прекалява с графичното съдържание – нека да бъде стилно, изчистено, но и едновременно атрактивно. Препоръчително е имейлите да не са различни всеки път, а да се създаде модел със сходен дизайн, избрани цветове и лесна за ориентиране структура.


Но кое всъщност е най-важното? Поднасяйте истинска стойност! Не изпращайте само и единствено маркетингово съдържание, което да подканва хората да купят определен продукт или услуга. Накарайте потребителите си с интерес да четат вашите имейли, защото знаят, че те съдържат полезна и интересна информация, изградете доверието в своя бранд, комуникирайте с аудиторията си. Включвайте любопитни факти, резултати от проучвания, блог статии, видеа и всичко, което може да накара вашия получател да се чувства информиран, заинтригуван и удовлетворен!


Ако искате научите тайните на имейл маркетинга, може да се включите в предстоящия курс E-mail Marketing, който стартира на 4 февруари. Курсът е подходящ за начинаещи, както и за всички, които имат начален или среден опит с маркетинга, както и знания по английски език на основно ниво. Побързайте се и се запишете сега!


Автор: Катерина Николич

Можем ли да използваме бисквитки?
Ние използваме бисквитки и подобни технологии, за да предоставим нашите услуги. Можете да се съгласите с всички или част от тях.
Назад
Функционални
Използваме бисквитки и подобни технологии, за да предоставим нашите услуги. Използваме „сесийни“ бисквитки, за да Ви идентифицираме временно. Те се пазят само по време на активната употреба на услугите ни. След излизане от приложението, затваряне на браузъра или мобилното устройство, данните се трият. Използваме бисквитки, за да предоставим опцията „Запомни Ме“, която Ви позволява да използвате нашите услуги без да предоставяте потребителско име и парола. Допълнително е възможно да използваме бисквитки за да съхраняваме различни малки настройки, като избор на езика, позиции на менюта и персонализирано съдържание. Използваме бисквитки и за измерване на маркетинговите ни усилия.
Рекламни
Използваме бисквитки, за да измерваме маркетинг ефективността ни, броене на посещения, както и за проследяването дали дадено електронно писмо е било отворено.