Искаш ли да бъдеш инфлуенсър? - SoftUni Digital
Loading...

Искаш ли да бъдеш инфлуенсър?

avatar Мария Вълчева 4 минути
Искаш ли да бъдеш инфлуенсър?

Инфлуенсър маркетингът отдавна вече е наложил се инструмент на маркетолозите, когато искат да популяризират бранда си. Ако и ти искаш да научиш повече за света на инфлуенсърите и най-вече – ако искаш да бъдеш такъв, включи се още сега в предстоящия курс Instagram Marketing, който започва през месец юни.


На пръв поглед може и да изглежда, че „няма място“ за повече инфлуенсъри, но размерът на разходите за инфлуенсър маркетинг в глобален мащаб достигна $13.8 милиарда през 2021. Ясен знак, че марките продължават да търсят колаборации, тази тенденция ще продължи да се затвърждава, а възможностите да създаваш уникални предложения в ролята ти на инфлуенсър са неограничени.


С други думи, размерът на конкуренцията и разликите в последователите нямат значение. Значение имат точните послания, качественото съдържание и успешните подходи, с които да привлечеш внимание. Едно от най-важните неща е да знаеш къде да се позиционираш, в коя социална мрежа. И именно за това ще си говорим по-подробно в следващите редове.

Място за нано- и микро-инфлуенсъри

Все повече марки се обръщат към т.нар. нано- и микро-инфлуенсъри – хора, с по-малко последователи, с които обаче имат висока ангажираност и постовете им достигат много хора, оставяйки трайна следа. По-малките акаунти имат органична и по-заинтересована аудитория, затова ако тепърва започваш да развиваш каналите си, не мисли толкова за броя последователи, а за качеството на съдържанието, което можеш ти да им предложиш.

Източник: Influencer Marketing Hub


А това съдържание трябва да е и на точното място. Светата Троица за инфлуенсърите са Instagram, TikTok и YouTube. Това не се дължи само на броя потребители, които използват мрежите и могат да бъдат достигнати, а и на начина, по който работят. Както вероятно знаеш, всяка социална мрежа е подчинена на собствен алгоритъм, който диктува начина на показване на съдържанието. Алгоритмите на именно тези три платформи възнаграждават усилията на създателите на съдържание, неговото качество и ангажираността на аудиторията.

Как да избереш платформа?

Алгоритмите всъщност харесват нано- и микро-инфлуенсъри, точно защото публиката е по-заинтересована и активна. И трите платформи ти дават възможност да изградиш хомогенна и органична база от последователи, които наистина ще се вълнуват от съдържанието, което създаваш. Ето някои аспекти, които да имаш предвид, преди да избереш основната си платформа за развитие:


Целева аудитория – къде се намират хората, които искаш да достигнеш? Най-младите вероятно са в TikTok. В Instagram също ще откриеш младежи, но и млади професионалисти, които използват платформата от години. YouTube привлича хора, търсещи полезна, често професионална информация, туториъли и т.н. Там и съдържанието, което създаваш, трябва да бъде с по-голяма продължителност.

Тип съдържание – ясно е, че като инфлуенсър, трябва да покажеш лицето си. И TikTok, и YouTube са фокусирани върху видео съдържанието, а Instagram ти дава възможност да се измъкнеш от регулярното създаване на видеа, ако не се чувстваш комфортно пред камера, не обичаш да говориш дълго време, притесняваш се от записи, и т.н.

Потенциал за монетизация – основната цел на инфлуенсърите е да намерят марки, с които да си партнират. Но съдържанието може да бъде монетизирано по различни начини, когато веднъж вече се наложиш, дори и пред малка аудитория. Можеш да създаваш платени ресурси, ексклузивно и спонсорирано съдържание, да използваш платформата си за собствени физически продукти (или услуги), да позволиш реклами във видеата си и т.н. Но потенциалът за монетизация не трябва да е приоритетът ти, а напротив – първо трябва да започнеш да създаваш качествено и ангажиращо съдържание.


Тези аспекти си имат свои разлики и особености според платформите, които използваш. А както вече споменах, най-благодатните платформи за инфлуенсъри са YouTube, TikTok и Instagram. Например, YouTube може да ти позволи да достигнеш до огромна публика, защото буквално всички демографски диапазони и всички интереси присъстват там. Но от друга страна, създаването на качествено и ангажиращо съдържание струва повече и отнема повече време, отколкото на другите две платформи.


В Instagram пък можеш да се възползваш от публикуването на снимки и никога да не се притесняваш, че трябва да говориш пред камера, а обработката на съдържанието е по-бърза, по-лесна и по-интуитивна. От друга страна, изисква непрекъсната активност, алгоритъмът не е най-добрият ти приятел и възможностите за монетизация са по-ограничени (реклами и колаборации). А в TikTok можеш да се радваш на непрекъснато променящи се трендове, които да яхнеш, да създаваш по-лесно и по-евтино видеа (за разлика от YouTube), но пък също трябва да присъстваш непрекъснато и опциите за монетизиране са ограничени.

Първи стъпки в инфлуенсър маркетинга

По време на курса Influencer Marketing and Sales – юни 2022 ще разгледаш в детайл платформите, в които да се позиционираш като инфлуенсър. Но освен това ще се потопиш в подробностите около реализацията като такъв – как да намираш клиенти, какви брандове да таргетираш, как да създадеш своето портфолио така, че да привлечеш вниманието на марките и т.н. Целта е да се научиш как да развиваш профилите си в Instagram, TikTok и YouTube и да изградиш база от последователи. Ако си готов да навлезеш в бляскавия свят на инфлуенсърите, запиши се още сега ето ТУК. Очакваме те!

Можем ли да използваме бисквитки?
Ние използваме бисквитки и подобни технологии, за да предоставим нашите услуги. Можете да се съгласите с всички или част от тях.
Назад
Функционални
Използваме бисквитки и подобни технологии, за да предоставим нашите услуги. Използваме „сесийни“ бисквитки, за да Ви идентифицираме временно. Те се пазят само по време на активната употреба на услугите ни. След излизане от приложението, затваряне на браузъра или мобилното устройство, данните се трият. Използваме бисквитки, за да предоставим опцията „Запомни Ме“, която Ви позволява да използвате нашите услуги без да предоставяте потребителско име и парола. Допълнително е възможно да използваме бисквитки за да съхраняваме различни малки настройки, като избор на езика, позиции на менюта и персонализирано съдържание. Използваме бисквитки и за измерване на маркетинговите ни усилия.
Рекламни
Използваме бисквитки, за да измерваме маркетинг ефективността ни, броене на посещения, както и за проследяването дали дадено електронно писмо е било отворено.