Искаш ли да бъдеш инфлуенсър?
Инфлуенсър маркетингът отдавна вече е наложил се инструмент на маркетолозите, когато искат да популяризират бранда си. Ако и ти искаш да научиш повече за света на инфлуенсърите и най-вече – ако искаш да бъдеш такъв, включи се още сега в предстоящия курс Instagram Marketing, който започва през месец юни.
На пръв поглед може и да изглежда, че „няма място“ за повече инфлуенсъри, но размерът на разходите за инфлуенсър маркетинг в глобален мащаб достигна $13.8 милиарда през 2021. Ясен знак, че марките продължават да търсят колаборации, тази тенденция ще продължи да се затвърждава, а възможностите да създаваш уникални предложения в ролята ти на инфлуенсър са неограничени.
С други думи, размерът на конкуренцията и разликите в последователите нямат значение. Значение имат точните послания, качественото съдържание и успешните подходи, с които да привлечеш внимание. Едно от най-важните неща е да знаеш къде да се позиционираш, в коя социална мрежа. И именно за това ще си говорим по-подробно в следващите редове.
Място за нано- и микро-инфлуенсъри
Все повече марки се обръщат към т.нар. нано- и микро-инфлуенсъри – хора, с по-малко последователи, с които обаче имат висока ангажираност и постовете им достигат много хора, оставяйки трайна следа. По-малките акаунти имат органична и по-заинтересована аудитория, затова ако тепърва започваш да развиваш каналите си, не мисли толкова за броя последователи, а за качеството на съдържанието, което можеш ти да им предложиш.
Източник: Influencer Marketing Hub
А това съдържание трябва да е и на точното място. Светата Троица за инфлуенсърите са Instagram, TikTok и YouTube. Това не се дължи само на броя потребители, които използват мрежите и могат да бъдат достигнати, а и на начина, по който работят. Както вероятно знаеш, всяка социална мрежа е подчинена на собствен алгоритъм, който диктува начина на показване на съдържанието. Алгоритмите на именно тези три платформи възнаграждават усилията на създателите на съдържание, неговото качество и ангажираността на аудиторията.
Как да избереш платформа?
Алгоритмите всъщност харесват нано- и микро-инфлуенсъри, точно защото публиката е по-заинтересована и активна. И трите платформи ти дават възможност да изградиш хомогенна и органична база от последователи, които наистина ще се вълнуват от съдържанието, което създаваш. Ето някои аспекти, които да имаш предвид, преди да избереш основната си платформа за развитие:
• Целева аудитория – къде се намират хората, които искаш да достигнеш? Най-младите вероятно са в TikTok. В Instagram също ще откриеш младежи, но и млади професионалисти, които използват платформата от години. YouTube привлича хора, търсещи полезна, често професионална информация, туториъли и т.н. Там и съдържанието, което създаваш, трябва да бъде с по-голяма продължителност.
• Тип съдържание – ясно е, че като инфлуенсър, трябва да покажеш лицето си. И TikTok, и YouTube са фокусирани върху видео съдържанието, а Instagram ти дава възможност да се измъкнеш от регулярното създаване на видеа, ако не се чувстваш комфортно пред камера, не обичаш да говориш дълго време, притесняваш се от записи, и т.н.
• Потенциал за монетизация – основната цел на инфлуенсърите е да намерят марки, с които да си партнират. Но съдържанието може да бъде монетизирано по различни начини, когато веднъж вече се наложиш, дори и пред малка аудитория. Можеш да създаваш платени ресурси, ексклузивно и спонсорирано съдържание, да използваш платформата си за собствени физически продукти (или услуги), да позволиш реклами във видеата си и т.н. Но потенциалът за монетизация не трябва да е приоритетът ти, а напротив – първо трябва да започнеш да създаваш качествено и ангажиращо съдържание.
Тези аспекти си имат свои разлики и особености според платформите, които използваш. А както вече споменах, най-благодатните платформи за инфлуенсъри са YouTube, TikTok и Instagram. Например, YouTube може да ти позволи да достигнеш до огромна публика, защото буквално всички демографски диапазони и всички интереси присъстват там. Но от друга страна, създаването на качествено и ангажиращо съдържание струва повече и отнема повече време, отколкото на другите две платформи.
В Instagram пък можеш да се възползваш от публикуването на снимки и никога да не се притесняваш, че трябва да говориш пред камера, а обработката на съдържанието е по-бърза, по-лесна и по-интуитивна. От друга страна, изисква непрекъсната активност, алгоритъмът не е най-добрият ти приятел и възможностите за монетизация са по-ограничени (реклами и колаборации). А в TikTok можеш да се радваш на непрекъснато променящи се трендове, които да яхнеш, да създаваш по-лесно и по-евтино видеа (за разлика от YouTube), но пък също трябва да присъстваш непрекъснато и опциите за монетизиране са ограничени.
Първи стъпки в инфлуенсър маркетинга
По време на курса Influencer Marketing and Sales – юни 2022 ще разгледаш в детайл платформите, в които да се позиционираш като инфлуенсър. Но освен това ще се потопиш в подробностите около реализацията като такъв – как да намираш клиенти, какви брандове да таргетираш, как да създадеш своето портфолио така, че да привлечеш вниманието на марките и т.н. Целта е да се научиш как да развиваш профилите си в Instagram, TikTok и YouTube и да изградиш база от последователи. Ако си готов да навлезеш в бляскавия свят на инфлуенсърите, запиши се още сега ето ТУК. Очакваме те!