"След СофтУни светът на маркетинга се откри пред мен" - среща с Даниела Колева - SoftUni Digital
Loading...

"След СофтУни светът на маркетинга се откри пред мен" - среща с Даниела Колева

avatar Мария Вълчева 6 минути
"След СофтУни светът на маркетинга се откри пред мен" - среща с Даниела Колева

Днешната СофтУни история ще те запознае с Даниела Колева – амбициозна, проактивна и много мотивирана студентка на SoftUni Digital, която днес вече се развива успешно в желаната от нея сфера. Ето какво ни сподели тя:

Здравей, представи ни се с няколко думи!

Здравейте, аз съм Даниела Колева. Преди 10 години се преместих от Варна в София, за да уча – бях се насочила към психология. Уви, борбата беше безмилостна жестока и в крайна сметка записах Публична администрация.


Не беше моето определено, но пък там научих за дисциплината Реторика, която се превърна в моя магистратура. С нея преоткрих психологията и осъзнах, че искам да работя нещо, което изисква комуникация и убеждаване.


Е, маркетингът е точно това. От работа на работа, все повече разбирах, че именно това "е моето". Записах цялостната програма по дигитален маркетинг на СофтУни и до ден-днешен не съжалявам – даде ми страхотен старт в кариерата.


Днес работя като маркетинг мениджър в международната софтуерна компания – Gtmhub. Ежедневно помагаме на малки и големи бизнеси да бъдат успешни в изготвянето и изпълнението на своите стратегии.

Как научи за SoftUni Digital и защо избра точно нашите обучения?

Честно казано вече не помня. Беше преди 5 години. Но предполагам, че съм търсила в Google курсове и академии. Определено не исках да започвам ново университетско образование и да чакам 5 години, за да имам някакъв "кетап".


Имах нуждата от бързо, практическо и много фокусирано обучение по дигитален маркетинг, без излишни дисциплини и дълги години специализация. СофтУни покри тези критерии и реших да пробвам.

Кои обучения завърши при нас и кой е най-ценният урок за теб?

Обучавах се от вкъщи и не съм ходила на лекции на живо – интроверт съм си и предпочитам да фокусирам енергията си изцяло върху съдържанието на курсовете. В програмата преминах обучение по Marketing Fundamentals, Content Marketing, Facebook Ads, Google Ads, Ecommerce, SEO.


Най-полезно ми беше, че курсовете бяха изцяло практически. Тогава майка ми започна свой бизнес и имах възможността да се упражнявам в реално време. Прилагах всяко ново знание и ми се получаваше супер.

Какво смяташ за обучителния процес?

Процесът, през който минах, беше чудесно начало за един начинаещ маркетолог. Чрез програмата се научих да мисля като истински маркетолог и да боравя с най-известните дигитални платформи. Вярвам, че това е напълно достатъчно за един курс – всичко останало се научава в движение, докато работиш.


Станах истински добра в това, което правя, чак когато започнах да работя като дигитален маркетинг специалист и нямаше как да прогресирам освен да търся, да експериментирам и да чета непрестанно. Когато харесваш работата си, това вече не е обучение, а начин на живот – не те натоварва и изтощава. Напротив, с удоволствие трупаш опит и знания.

Сподели впечатленията си за лекторския състав на SoftUni Digital.

Аз бях част от втория кръг на програмата и съм сигурна, че в момента лекторският състав е коренно различен. Това, което помня, е, че всеки лектор остави следа в съзнанието ми, засявайки семенце знание. За мен беше истинско удоволствие да присъствам в класовете на Бисер Вълов (Facebook Ads) и Георги Малчев (Marketing Fundamentals). Те обичат да обучават и това си личи – имат чудесен подход и представят трудни концепции по разбираем начин.

В каква посока пое, след като започна обучението си в SoftUni Digital?

След СофтУни светът на маркетинга се откри пред мен. Някак си нещата станаха много лесно и естествено – не съм се притеснявала дали ще ме бива, дали ще си намеря работа, дали ще ми харесва. Това, за което се притеснявах, беше дали работата ми ще има смисъл и дали ще доведе до положителни промени за компанията, в която работя.


Няма маркетолог, който да не се притеснява в това отношение – това не е точна наука и често зависи от субективния ни опит, знания, наблюдения, разбирания. Когато маркетингът е объркващ и не зная в каква посока да тръгна, винаги се доверявам на данните и статистиките, с които разполагам от платформите, с които работя. Те дават чудесна обратна връзка – поне за старт.


Докато се обучавах, започнах да развивам дигиталния маркетинг на майка ми. С мой приятел web developer изградихме сайта, а аз разписах и подредих цялото съдържание в него. Създадох й Google My Business, Instagram, Facebook, вече и TikTok. Започнах да пращам и месечни бюлетини с новини, блог статии и промоции.


Много акцентирах на SEO и вярвах, че това ще се отплати в бъдеще. В началото за месец едвам се събираха 100 посетители. Днес сайтът има между 5 и 7 хиляди посетители, като най-популярните и доходоносни услуги от портфолиото се класират на челни позиции при търсене. Толкова усилено работихме (и все още го правим) с майка ми по този бизнес, че днес, ако бюджетът ни за реклама е 0, той ще продължи да генерира посетители и клиенти.


Не след дълго започнах работа като дигитален маркетинг специалист в най-голямата и бързоразвиваща се хостинг компания в България – СуперХостинг.БГ. Там се научих на изключително много. Работата ми беше предимно свързана с управлението на Facebook реклами, създаване на блог съдържание, копирайтинг за реклами (Google, Facebook) и за сайта, управление на социални мрежи, управление на промоционални кампании, участие в по-големи маркетинг кампании на фирмата. Най-голямата ми гордост си остават статиите, които оставих след себе си - те съживиха фирмения блог и успяха да привлекат нов свеж и ценен трафик към сайта.


Днес управлявам и координирам маркетинг проекти в международната софтуерна компания Gtmhub. Работата ми е изцяло свързана с планирането и изпълнението на маркетинг активности за различните цели на компанията. За разлика от преди, днес вече не участвам директно в копирайтинга, управлението на рекламите, или дори създаването им. Днес моята функция е повече свързана с даването на адекватна, точна и полезна обратна връзка за всички, които участват в проекта – дизайнери, копирайтъри, performance маркетолози и т.н. Както казваме в Gtmhub – My job is to make everyone's life easier.


По природа съм много любопитна и обичам да се потапям в различни сфери на маркетинга. След управлението на проекти, може би ще се отдам на съвсем друга сфера – много ме привлича идеята за marketing data analyst и marketing research. Но нека поживеем и ще видим.

Какво ще посъветваш бъдещите курсисти на SoftUni Digital?

Ще ги посъветвам да бъдат смели и още по-важното – постоянни. Маркетингът е малко неблагодарна сфера – правиш нещо, а виждаш резултат трудно, или след много време. Понякога дори ако си правил грешните неща, разбираш късно и това може да те съсипе.


Винаги приемайте "паденията" като уроци, които ще ви направят много по-опитни, знаещи и можещи. Няма точна формула за успех, но ако имаше, щеше да е следната – да не спираш да опитваш нови начини, подходи, идеи.


Търсете, мислете, записвайте всичко, което ви прави впечатление, споделяйте го с хората, от които зависят по-важните решения, и не си спестявайте нито едно наблюдение или усещане. Вашите колеги, мениджъри и ръководители имат нужда от вашата гледна точка и посока. А вие имате нужда от тяхната обратна връзка.


Ако попаднете в токсична среда, където идеите ви не са добре дошли, или са подценявани, не го мислете и си тръгнете. Животът е твърде кратък, за да го прекарваме с неправилните колеги.


Всички хора, с които някога ще работите, ще се интересуват само и единствено от вашето постоянство, любопитство, упорство и проактивност. Това е маркетингът днес.

---

На точното място си, ако търсиш изцяло практическо обучение в сферата на маркетинга. Запиши се още сега в курса Marketing Basics, напълно безплатно. Разкажи ни своята успешна история на content@softuni.bg и ще я споделим в блога на SoftUni Digital, където и сега можеш да откриеш множество вдъхновяващи истории от свои колеги.

Можем ли да използваме бисквитки?
Ние използваме бисквитки и подобни технологии, за да предоставим нашите услуги. Можете да се съгласите с всички или част от тях.
Назад
Функционални
Използваме бисквитки и подобни технологии, за да предоставим нашите услуги. Използваме „сесийни“ бисквитки, за да Ви идентифицираме временно. Те се пазят само по време на активната употреба на услугите ни. След излизане от приложението, затваряне на браузъра или мобилното устройство, данните се трият. Използваме бисквитки, за да предоставим опцията „Запомни Ме“, която Ви позволява да използвате нашите услуги без да предоставяте потребителско име и парола. Допълнително е възможно да използваме бисквитки за да съхраняваме различни малки настройки, като избор на езика, позиции на менюта и персонализирано съдържание. Използваме бисквитки и за измерване на маркетинговите ни усилия.
Рекламни
Използваме бисквитки, за да измерваме маркетинг ефективността ни, броене на посещения, както и за проследяването дали дадено електронно писмо е било отворено.