Денят на Digital експерта: Ангел Петков – Digital Account Manager
Digital marketing нинджите носят много шапки и комбинират в себе си редица умения – от творчески до технически. Ако още се чудиш дали ежедневието на един маркетолог е за теб, надникни зад завесата с новата ни рубрика “Денят на Digital експерта”! В нея, успешни курсисти на SoftUni Digital разкриват тайни „от кухнята“, техният опит и добри практики, съвети и трикове за успех в света на дигиталния маркетинг. Заповядай зад кулисите и виж дали това е сцената, на която искаш да се вихриш!
В днешното интервю ще се запознаеш с Ангел Петков – създател на съдържание, Digital Account Manager, истински факир в жонглирането с разнообразните си задачи.
Представи се на читателите ни!
Здравейте, казвам се Ангел Петков и вече 3 години се занимавам с дигитален маркетинг, след като през 2018 година стартирах цялостната програма на SoftUni по дигитален маркетинг, а през 2019 завърших.
През какви обучения премина и как помогнаха на реализацията ти?
Преминах през всички обучения за програмата тогава, сред които Marketing Fundamentals, Facebook маркетинг, Google Ads маркетинг, E-mail маркетинг и други. Хубавото при мен бе, че паралелно със старта на програмата, започнах стаж и в една от опитните агенции в страната. По този начин успявах да видя на практика как се случват нещата, за които говорим, и които ни се представят в различните модули.
С какво е изпълнен денят на маркетолога?
Денят на маркетолога винаги е организиран около нуждите на клиента, които много често идват една след друга и често всички са приоритетни. :) Ежедневно работя върху създаване и обсъждане на цялостни комуникационни кампании за социалните мрежи, с които целим да ангажираме потребителите и да стоплим връзката между тях и бранда, за който работим. А от там и да продадем услугата, която е в центъра.
Има и немалко техническа част като настройване на публикации, спонсориране, определяне на бюджети, настройки на аудитории, а най-хубавото е, когато накрая видиш резултатите и разбереш кое е сработило и кое не толкова. И за да не звучи всичко толкова розово, признавам, че има и работа с таблици и обработка на данни, суми и бюджети, което според мен трудно се вписва в света на креативния човек, но просто се налага. :)
Коя е най-предизвикателната част от работата ти?
Може би това да успееш да убедиш клиента в идеите си. Понякога някои от клиентите са несигурни, не особено отворени към разчупени идеи, искат неактуални неща, а нашата роля е да ги насочваме към новото, съвременното и работещото.
Коя е най-удовлетворяващата част от работата ти?
Най-удовлетворяващо е, когато успееш да изградиш доверие първо между теб и клиента, а след това и от аудиторията към клиента. Тогава магията се случва. :)
Сподели ни за постижение, с което истински се гордееш!
Гордея се, че благодарение на разбираемия език, на който се случват лекциите в програмата по дигитален маркетинг в SoftUni, успях да вникна в материята и вече почти 4 години да имам увереността и удоволствието да работя с доказани български и световни брандове.
Какви качества притежава успешният маркетолог?
Преди всичко успешният маркетолог е отговорен към работата си и подхожда с разбиране към нуждите на клиента. Креативен е и често "жонглира" с няколко неща едновременно.
Какъв практически съвет ще отправиш към всички младши специалисти?
Бъдете любознателни и не се страхувайте от новото и непознатото.
---
Дигиталният маркетинг е динамично, креативно и постоянно развиващо се поприще. Ако не си сигурен дали това е попрището за теб, направи първи стъпки с безплатен курс Marketing Basics. Още за ежедневието на специалисти в сферата на дигиталния маркетинг ще откриеш в блога, където ще споделим и твоите тайни „от кухнята“ – разкажи ни ги на content@softuni.bg!