4 стъпки за успешно позициониране на бранда в дигитална среда - SoftUni Digital
Loading...

4 стъпки за успешно позициониране на бранда в дигитална среда

avatar Катерина Костадинова 3 минути
4 стъпки за успешно позициониране на бранда в дигитална среда

Хубава идея, но неработеща. Това е често срещана ситуация в ежедневието на бранд мениджъри, маркетолози, рекламисти и изобщо на хора, които се стремят да позиционират един бранд в дигиталната среда. Истината е, че за да работи една идея, е необходима структурирана работа, познаване на бранда и предизвикателствата, с които той се среща в дълбочина, както и цялостна стратегия за действие. По-долу ви предлагаме 4 стъпки, чрез които да превърнете добрите идеи в работещи, така че успешно да позиционирате един бранд в онлайн пространството.

Определяне на проблема

Всяка задача започва с определяне на проблем. Липсата на дефиниран проблем води до самоцелни действия, които не носят никакъв резултат. Проблемът е изходната точка, от която следва да тръгне планирането на една кампания и съответно да приключи с разрешаването му. Брандът може да има различни проблеми – да продава малко или изобщо да не продава. Появата на нов конкурент също може да доведе до сложни ситуации, които да наложат непланирани действия. Колкото по-ясно е дефиниран един проблем, толкова по-големи са възможностите за справянето с него. Точното определяне на проблема зависи от доброто познаване на бранда и средата, в която той оперира.

Изграждане на стратегия

Най-общо на този етап трябва да се даде отговор на въпроса: „Какви действия да бъдат предприети, за да се разреши дадения проблем?“. Ключово тук е определянето на целевите групи хора. Все пак кампанията е насочена към конкретни хора и е важно да се знае към кого ще се отправят посланията. Това могат да бъдат настоящи или потенциални потребители и клиенти например. Затова преди да се реши какви действия ще бъдат предприети, следва да се прецени към кого ще бъдат насочени. Таргетирането идва след като се определи коя е аудиторията, какво прави тя в реалния живот и как потребява интернет. Отговорите на тези въпроси водят до отговора на още един ключов въпрос - къде се намира аудиторията и съответно къде ще се реализира кампанията.

Създаване на криейтив

Криейтивът е онова поле, което едновременно задава рамка и поставя началото на неограничен брой пътища, по които може да се тръгне. Начинът, по който брандът говори, има конкретна цел. Той може да говори, за да забавлява, за да сближава, за да вдъхновява и т.н. Целта, която бранда се опитва да постигне чрез своето говорене, е рамката на криейтива. След като криейтивът е рамкиран се откриват много начини, по които той да се реализира. В дигиталното пространство голямата креативна идея се познава по това, че може да бъде приложена във всеки един канал. Тя ще бъде еднакво въздействаща като видео в YouTube, като Story в Instagram и като Gif във Facebook например. Голямата идея обикновено е много проста. Както и инсайта, който също е ключов за криейтива. Нещо очевидно за хората, за което не биха се сетили сами и в този смисъл – неочаквано. На този етап е важно да се обърне внимание и на криейтив детайли – стил, глас и тон на бранда. Този стил следва да съпътства всяка комуникация на бранда.

Позициониране на бранда

Преди всичко, на този етап трябва да са избрани каналите, където ще се реализира кампанията. В дигитална среда таргетирането е много по-лесно, сравнено с офлайн пространството. Важно е разбирането, че няма нужда да се използват всички възможни канали, още повече при ограничен бюджет. В началото е добре кампанията да се ограничи до два, най-много три канала. Изборът на тези канали зависи от хора, които са таргетирани. Например, ако кампанията е насочена към младежи, изключително подходящи са каналите Instagram и Tik Tok.

При планирането на това как ще се позиционира бранда е важно да се направи оценка как всички елементи ще работят заедно. Например как от Facebook поста да заведем потребителя до лендинг страницата ни.

Независимо кои са избраните канали, има три важни принципа, чието спазване гарантира успех. Първият е разказване на истории. Нищо не въздейства повече от добре разказваната история. Ангажиране на хора е вторият принцип. Важно е брандът да общува с хората, да ги вълнува и да ги превръща в негови посланици. Човешко говорене – колкото е по-близко е бранда до хора, толкова повече може да му се има доверие.

Повече информация как да позиционирате един бранд в дигитална среда от нулата и как да изградите платформа от инсайти, проучвания и стратегии, работещи за бранда, можете да научите по време на курса Digital Creative Strategy.

По време на курса ще придобиете умения за проучване на текущата ситуация, анализ на конкуренцията, ефективно говорене от името на бранда, изграждане на работеща комуникационна платформа и разгръщане на стратегическия и творческия потенциал. Повече за курса и начина на записване ТУК.


Автор: Мария Цекова

Можем ли да използваме бисквитки?
Ние използваме бисквитки и подобни технологии, за да предоставим нашите услуги. Можете да се съгласите с всички или част от тях.
Назад
Функционални
Използваме бисквитки и подобни технологии, за да предоставим нашите услуги. Използваме „сесийни“ бисквитки, за да Ви идентифицираме временно. Те се пазят само по време на активната употреба на услугите ни. След излизане от приложението, затваряне на браузъра или мобилното устройство, данните се трият. Използваме бисквитки, за да предоставим опцията „Запомни Ме“, която Ви позволява да използвате нашите услуги без да предоставяте потребителско име и парола. Допълнително е възможно да използваме бисквитки за да съхраняваме различни малки настройки, като избор на езика, позиции на менюта и персонализирано съдържание. Използваме бисквитки и за измерване на маркетинговите ни усилия.
Рекламни
Използваме бисквитки, за да измерваме маркетинг ефективността ни, броене на посещения, както и за проследяването дали дадено електронно писмо е било отворено.