Петър Владимиров: " В Instagram истинското, красиво и въздействащо съдържание се намира лесно от потребителите"
Петър Владимиров е основател на PVDigital - иновативна компания, която помага на бизнесите в дигиталния свят. Преди това е партньор и Client Service Director в дигитална агенция Interactive Share.
През последните 10 години се занимава с онлайн маркетинг и реклама, а преди това с PR. Разработвал е дигитални стратегии с фокус върху бизнес резултати както за малки и средни бизнеси, така и за някои от най-големите рекламодатели като Reckitt Benckiser, Hyundai, Samsung, Ficosota, METRO, Mustela, VELUX, Bilka, Smirnoff, Fantastico, Goodyear, Nestle Dolce Gusto и много други. Участвал е в редица семинари, обучения и конференции в страната и чужбина. Бил е лектор на събития на Google, Webit, SoftUni, Interactive Seminars, Digital4Plovdiv и други. Има научни публикации на различни теми в областта на масовите комуникации. Правил е корпоративни тренинги за дигитални комуникации и технологии на десетки международни кампании.
Петър: Дигиталният маркетинг става все по-необходим за почти всички бизнеси, включително малък и среден бизнес. На бъгарския пазар все още има доста търсене и глад за добре подготвени професионалисти и според мен има добри предпоставки за кариерно развитие в digital. Вярвам, че много млади хора, които изберат работа, свързана с интернет, технологии и софтуер ще реализират успешни кариери. Дигиталната трансформация е на дневен ред в много от големите бизнеси, а прогнозите са за ръст на инвестициите в интернет. Следователно все повече добре подготвени професионалисти ще са необходими през следващите години.
Петър: Започвам с ползите за потребителите, тъй като социалните мрежи като Facebook и Instagram са създадени с фокус на потребителското преживяване и хората и тяхното внимание са най-ценният им капитал. Възможността да поддържаш контакт с много хора, които са били част от живота ти в някакъв момент, е супер. Също така да следиш как те се развиват, ключови моменти от живота им, да се забавляваш. И не на последно място, да са в помощ при избора на клиента: препоръка от приятел, групи, правилно таргетирани реклами може да помогне. Последно благодарение на Facebook си намерих перфектната фирма за изработка на новата ми кухня - доказателство, че може да има и такъв тип полза за хората :) За бизнесите ползите също не са една и две. Започваме от възможността за тясно и комплексно таргетираната реклама, достигане до множество потребители за кратко време и анализиране на резултатите в реално време. Комуникацията с крайния клиент стана възможна за брандовете с появата на Facebook, а Instagram е платформа, която позволи много бизнеси да покажат реално процеса "от кухнята" чрез снимки, видеа и сторита, показващи компанията и бизнеса и отвътре. Брандовете може да тестват различни реклами, тактики и дори продукти, като в лицето на милионите потребители на социалните мрежи бързо да взимат информирани решения спрямо директна обратна връзка от хората. Следенето на предпочитанията на потребителите и нагласите им към даден продукт са ключов фактор за успеха на всеки бизнес в социалните мрежи. И не на последно място, native рекламата, която е част от съдържанието и работи много добре.
Петър: Instagram е преди всичко визуална платформа и все още от самото си създаване не е имала нито един грешен ход според мен. Потребителите я обожават, все още има добър баланс между реклама и съдържание, генерирано от потребителите, и все пак рекламата се увеличава. В Instagram истинското, красиво и въздействащо съдържание с добавена стойност се намира лесно от потребителите и силната интерактивна комуникация се усеща с пълна сила както от хората, така и от бизнеса.
Петър: В Instagram има над 1 милиард активни потребители глобално. Платформата позволява реклама на принципа на конкретни цели и дава възможност на почти всеки бизнес или личност да изгради собствено присъствие там и да създава съдържание чрез профил. Все още има възможност да се достигат потребителите освен чрез реклама и чрез native качествено съдържание, позиционирайки Instagram като много подходяш за бизнеса. Възможността за пазаруване прави платгормата много добър канал за различни онлайн магазини и брандове. Опците за Instagram LIVE и Stories, както и повечето рекламни формати са ефективни за привличане на вниманието на аудиторията.
Петър: В курса ще разгледаме почти всички основни аспекти на платформата, защото целта е да се изградят солидни базови познания и конкретни тактики за успешно използване на Instagram. Ще преминем през стратегия, специфики и функционалности на Instagram, добри примери и конкретни тактики за създаване на съдържание - снимки, сторита, видеа и LIVE, създаване и оптимизиране на реклама, отчет на резултати и анализ, работа с известни личности, колаборации и още. Ценно за студентите е фактът, че за трета поредна година в курса освен мен ще има и трима гост-лектори, които ще споделят съвети и тактики от собствения си опит, ще отговарят по възможност на въпроси и ще дават ценни напътствия за работа с платформата. Богатото съдържание в презентациите, дискусиите на лекциите, миксът между теория и практика, гост-лекторите, задачите за домашна работа и networking-a и за финал сертификата след успешно положен изпит са част от основните аспекти на курса. В курса "Instagram Marketing - септември 2019" ни очаква едно цялостно преминаване през Instagram и нямам търпение да дам всичко от себе си, да се опитам да съм максимално полезен за аудиторията, както и да инспирирам колкото се може повече от вас, за да дадете най-доброто от себе си! Не пропускайте да се запишете в предстоящия курс от ТОЗИ линк!
През последните 10 години се занимава с онлайн маркетинг и реклама, а преди това с PR. Разработвал е дигитални стратегии с фокус върху бизнес резултати както за малки и средни бизнеси, така и за някои от най-големите рекламодатели като Reckitt Benckiser, Hyundai, Samsung, Ficosota, METRO, Mustela, VELUX, Bilka, Smirnoff, Fantastico, Goodyear, Nestle Dolce Gusto и много други. Участвал е в редица семинари, обучения и конференции в страната и чужбина. Бил е лектор на събития на Google, Webit, SoftUni, Interactive Seminars, Digital4Plovdiv и други. Има научни публикации на различни теми в областта на масовите комуникации. Правил е корпоративни тренинги за дигитални комуникации и технологии на десетки международни кампании.
Дигиталният маркетинг като професия на бъдещето - какви са възможностите за развитие в сферата и защо да я изберем за своето професионално развитие?
Петър: Дигиталният маркетинг става все по-необходим за почти всички бизнеси, включително малък и среден бизнес. На бъгарския пазар все още има доста търсене и глад за добре подготвени професионалисти и според мен има добри предпоставки за кариерно развитие в digital. Вярвам, че много млади хора, които изберат работа, свързана с интернет, технологии и софтуер ще реализират успешни кариери. Дигиталната трансформация е на дневен ред в много от големите бизнеси, а прогнозите са за ръст на инвестициите в интернет. Следователно все повече добре подготвени професионалисти ще са необходими през следващите години.
Социалните мрежи – какви ползи носят те за бизнеса и потребителите?
Петър: Започвам с ползите за потребителите, тъй като социалните мрежи като Facebook и Instagram са създадени с фокус на потребителското преживяване и хората и тяхното внимание са най-ценният им капитал. Възможността да поддържаш контакт с много хора, които са били част от живота ти в някакъв момент, е супер. Също така да следиш как те се развиват, ключови моменти от живота им, да се забавляваш. И не на последно място, да са в помощ при избора на клиента: препоръка от приятел, групи, правилно таргетирани реклами може да помогне. Последно благодарение на Facebook си намерих перфектната фирма за изработка на новата ми кухня - доказателство, че може да има и такъв тип полза за хората :) За бизнесите ползите също не са една и две. Започваме от възможността за тясно и комплексно таргетираната реклама, достигане до множество потребители за кратко време и анализиране на резултатите в реално време. Комуникацията с крайния клиент стана възможна за брандовете с появата на Facebook, а Instagram е платформа, която позволи много бизнеси да покажат реално процеса "от кухнята" чрез снимки, видеа и сторита, показващи компанията и бизнеса и отвътре. Брандовете може да тестват различни реклами, тактики и дори продукти, като в лицето на милионите потребители на социалните мрежи бързо да взимат информирани решения спрямо директна обратна връзка от хората. Следенето на предпочитанията на потребителите и нагласите им към даден продукт са ключов фактор за успеха на всеки бизнес в социалните мрежи. И не на последно място, native рекламата, която е част от съдържанието и работи много добре.
Инстаграм - с какво е по-различна от останалите социални платформи?
Петър: Instagram е преди всичко визуална платформа и все още от самото си създаване не е имала нито един грешен ход според мен. Потребителите я обожават, все още има добър баланс между реклама и съдържание, генерирано от потребителите, и все пак рекламата се увеличава. В Instagram истинското, красиво и въздействащо съдържание с добавена стойност се намира лесно от потребителите и силната интерактивна комуникация се усеща с пълна сила както от хората, така и от бизнеса.
Инстаграм маркетинг - защо е важен за бизнеса?
Петър: В Instagram има над 1 милиард активни потребители глобално. Платформата позволява реклама на принципа на конкретни цели и дава възможност на почти всеки бизнес или личност да изгради собствено присъствие там и да създава съдържание чрез профил. Все още има възможност да се достигат потребителите освен чрез реклама и чрез native качествено съдържание, позиционирайки Instagram като много подходяш за бизнеса. Възможността за пазаруване прави платгормата много добър канал за различни онлайн магазини и брандове. Опците за Instagram LIVE и Stories, както и повечето рекламни формати са ефективни за привличане на вниманието на аудиторията.
Какво предстои в курса, какво ще научат студентите и кое е най-ценното за тях?
Петър: В курса ще разгледаме почти всички основни аспекти на платформата, защото целта е да се изградят солидни базови познания и конкретни тактики за успешно използване на Instagram. Ще преминем през стратегия, специфики и функционалности на Instagram, добри примери и конкретни тактики за създаване на съдържание - снимки, сторита, видеа и LIVE, създаване и оптимизиране на реклама, отчет на резултати и анализ, работа с известни личности, колаборации и още. Ценно за студентите е фактът, че за трета поредна година в курса освен мен ще има и трима гост-лектори, които ще споделят съвети и тактики от собствения си опит, ще отговарят по възможност на въпроси и ще дават ценни напътствия за работа с платформата. Богатото съдържание в презентациите, дискусиите на лекциите, миксът между теория и практика, гост-лекторите, задачите за домашна работа и networking-a и за финал сертификата след успешно положен изпит са част от основните аспекти на курса. В курса "Instagram Marketing - септември 2019" ни очаква едно цялостно преминаване през Instagram и нямам търпение да дам всичко от себе си, да се опитам да съм максимално полезен за аудиторията, както и да инспирирам колкото се може повече от вас, за да дадете най-доброто от себе си! Не пропускайте да се запишете в предстоящия курс от ТОЗИ линк!