Изкуството на маркетинга чрез съдържание с Василена Вълчанова - SoftUni Digital
Loading...

Изкуството на маркетинга чрез съдържание с Василена Вълчанова

avatar Катерина Костадинова 4 минути
Изкуството на маркетинга чрез съдържание с Василена Вълчанова
Василена Вълчанова е маркетинг консултант, трейнър и презентатор. Има над 10 години опит с изграждане на цялостни маркетинг стратегии, маркетинг чрез съдържание, growth маркетинг и измерване на резултати в различни индустрии като потребителска електроника, е-търговия и SaaS (software-as-a-service). Работила е с марки като BMW, LG Electronics, DELL, Razer, Ozone.bg, Enhancv.

В свободното си време организира събития за популярна наука с Ratio, преподава контент маркетинг в SoftUni и пише блог за дигитални стратегии и онлайн маркетинг. 
Тя е и един от лекторите в модула Digital Content Marketing – октомври 2019, като води курса . Днес ще ни разкаже повече за дигиталния маркетинг като важна част от бизнеса, както и каква е ролята на content маркетинга в дигиталния свят, в който живеем.

Вижте интервюто, което проведохме с нея:

Дигиталният маркетинг – защо е важен за бизнеса?

В днешно време потребителите прекарват много от времето си онлайн. Целта на маркетинга винаги е била да комуникира с аудиторията в нейната естествена среда. В този смисъл, да питаме днес „Защо дигитален маркетинг?“ е равносилно на това да питаме „Защо въобще маркетинг?“

Дигиталният маркетинг обаче има няколко сериозни предимства пред други маркетинг-канали.

Първото е неговата измеримост – почти за всяка маркетингова цел в различни бизнес-индустрии могат да се въведат конкретни метрики, които показват дали кампанията ни днес е по-ефективна от вчера. Големият плюс е, че това могат да бъдат така наречените „forward-looking metrics” – т.е. измерители, които предсказват какъв ще бъде ефектът от кампанията върху приходите на компанията.

На второ място, в дигитална среда работим с много по-висока скорост. Ако за телевизионна кампания са ни необходими 8-12 седмици от бриф до реализация, то при дигиталните канали можем да разработим стратегия за по-малко от половината на това време. Това позволява на брандовете да правят много повече тестове и да са по-смели при реализация на нови проекти.

Още един позитив е възможността за оптимизация и адаптация на дигиталните кампании. Една печатна реклама се подава към медиите и тя вече е фиксирана, непроменлива. Дигитален банер може да бъде променян и обновяван постоянно в хода на кампанията – в зависимост от резултатите, постоянно създаваме версии, които резонират по-добре с таргет аудиторията.

Разкажи ни за Контент маркетинга и ролята му като част от дигиталния маркетинг

Вероятно съм пристрастна , но за мен маркетингът чрез съдържание е най-ефикасният подход в маркетинга днес.

Контент маркетингът позволява да имаме пълнокръвна двупосочна връзка с потребителите. Със своето поведение те директно ни показват от какви теми се интересуват, кои формати и типове съдържание им допадат. С регулярната комуникация пък създаваме доверие, което ни отличава в конкурентен пазар.

Най-честото възражение, което чувам, е че контент маркетингът отнема време и сериозен ресурс за организацията. Това е вярно. Алтернативата обаче е да имате бранд, който не е разпознаваем, не заема специално място в ума на потребителите. Алтернативата е да се конкурирате по признак „цена“, което дългосрочно ще девалвира стойността на марката в очите на потребители. На практика, добра алтернатива на контент маркетинга няма.

Качественото съдържание – защо е важно и как продава

Загатнах отговора на въпроса защо съдържанието е важно по-горе. Много маркетолози обаче не са напълно наясно как съдържанието продава. Често виждам примери, в които „съдържание“ се приравнява към „реклама с малко повече текст“ или нещо подобно.

Всъщност съдържанието позволява да приближим потребителя към момента на покупка. На маркетинг жаргон - да го придвижим по-надолу във фунията. Марките, които отговарят на потребителски болки и въпроси, печелят повече познаваемост и стават видими за по-голяма аудитория. С консистентно създаване на качествено съдържание имаме повод ежедневно да комуникираме с нашите потенциални клиенти. Това значи, че постепенно брандът завладява top-of-mind позиция. Дори ако не пиете регулярно енергийни напитки, вероятно първо се сещате за Red Bull – безспорен лидер в тази категория, до голяма степен благодарение на смелите си content marketing проекти.

Ако погледнем по-надолу във фунията, добре подготвеното съдържание е безценно при елиминиране на притеснения и за сравнение на различни продуктови алтернативи. В този етап силно блестят примери за съдържание в B2B (Business-to-business) сегмента, където обикновено процесът за взимане на решение е по-дълъг и сложен.

И финално - съдържанието в различни форми може добре да сработи за създаване на лоялност. Много такива примери са свързани със създаване на потребителски изживявания – напр. седмичните бягания в парка, организирани в много градове по света от Nike, които затвърждават усещането, че с нови маратонки не просто постигаш по-добри резултати, но и си част от отбрана общност.

Модулът Digital Content Marketing – какво предстои в него, на какво ще се научат студентите?

Модулът се състои от два курса, които целят да запознаят курсистите с основните тънкости в създаването на съдържание. След курса Content Marketing, който е част от основната програма на SoftUni Digital, ще можете да създадете основна стратегия за маркетинг чрез съдържание. В него покриваме ключови етапи от създаването на стратегията – анализ на аудиторията и темите, които ги интересуват, одит на конкурентите, изграждане на план и фактическо създаване на съдържание.

В Copywriting Secrets ще навлезем още по-надълбоко в създаването на различни контент-формати. В началото на курса, под вещото ръководство на Ангел Искрев, курсистите ще научат най-важното за създаване на краткоформатно съдържание – реклами, кампании в социалните мрежи и др. След това заедно ще се фокусираме върху дългоформатно съдържание – от блог постове до сценарии за уебинари и е-книги. Мисля, че въоръжени с тези знания, ще можете да изградите ефективни контент-кампании в полза на вашия бранд.

Не пропускайте да се запишете за модула Digital Content Marketing – октомври 2019, в който Василена и Ангел ще ви потопят още по-дълбоко в маркетинга чрез съдържание, разкривайки най-добрите техники и подходи за създаване на content стратегии. Обучението е със засилена практическа насоченост, за да упражнявате своевременно всяко новопридобито умение, което е и ключов и най-добре работещ метод за пълноценно усвояване на знания. За повече информация и записвания посетете ТОЗИ линк!

Можем ли да използваме бисквитки?
Ние използваме бисквитки и подобни технологии, за да предоставим нашите услуги. Можете да се съгласите с всички или част от тях.
Назад
Функционални
Използваме бисквитки и подобни технологии, за да предоставим нашите услуги. Използваме „сесийни“ бисквитки, за да Ви идентифицираме временно. Те се пазят само по време на активната употреба на услугите ни. След излизане от приложението, затваряне на браузъра или мобилното устройство, данните се трият. Използваме бисквитки, за да предоставим опцията „Запомни Ме“, която Ви позволява да използвате нашите услуги без да предоставяте потребителско име и парола. Допълнително е възможно да използваме бисквитки за да съхраняваме различни малки настройки, като избор на езика, позиции на менюта и персонализирано съдържание. Използваме бисквитки и за измерване на маркетинговите ни усилия.
Рекламни
Използваме бисквитки, за да измерваме маркетинг ефективността ни, броене на посещения, както и за проследяването дали дадено електронно писмо е било отворено.