Изкуството на маркетинга чрез съдържание с Василена Вълчанова
В свободното си време организира събития за популярна наука с Ratio, преподава контент маркетинг в SoftUni и пише блог за дигитални стратегии и онлайн маркетинг.
Тя е и един от лекторите в модула Digital Content Marketing – октомври 2019, като води курса . Днес ще ни разкаже повече за дигиталния маркетинг като важна част от бизнеса, както и каква е ролята на content маркетинга в дигиталния свят, в който живеем.
Вижте интервюто, което проведохме с нея:
Дигиталният маркетинг – защо е важен за бизнеса?
В днешно време потребителите прекарват много от времето си онлайн. Целта на маркетинга винаги е била да комуникира с аудиторията в нейната естествена среда. В този смисъл, да питаме днес „Защо дигитален маркетинг?“ е равносилно на това да питаме „Защо въобще маркетинг?“
Дигиталният маркетинг обаче има няколко сериозни предимства пред други маркетинг-канали.
Първото е неговата измеримост – почти за всяка маркетингова цел в различни бизнес-индустрии могат да се въведат конкретни метрики, които показват дали кампанията ни днес е по-ефективна от вчера. Големият плюс е, че това могат да бъдат така наречените „forward-looking metrics” – т.е. измерители, които предсказват какъв ще бъде ефектът от кампанията върху приходите на компанията.
На второ място, в дигитална среда работим с много по-висока скорост. Ако за телевизионна кампания са ни необходими 8-12 седмици от бриф до реализация, то при дигиталните канали можем да разработим стратегия за по-малко от половината на това време. Това позволява на брандовете да правят много повече тестове и да са по-смели при реализация на нови проекти.
Още един позитив е възможността за оптимизация и адаптация на дигиталните кампании. Една печатна реклама се подава към медиите и тя вече е фиксирана, непроменлива. Дигитален банер може да бъде променян и обновяван постоянно в хода на кампанията – в зависимост от резултатите, постоянно създаваме версии, които резонират по-добре с таргет аудиторията.
Разкажи ни за Контент маркетинга и ролята му като част от дигиталния маркетинг
Вероятно съм пристрастна , но за мен маркетингът чрез съдържание е най-ефикасният подход в маркетинга днес.
Контент маркетингът позволява да имаме пълнокръвна двупосочна връзка с потребителите. Със своето поведение те директно ни показват от какви теми се интересуват, кои формати и типове съдържание им допадат. С регулярната комуникация пък създаваме доверие, което ни отличава в конкурентен пазар.
Най-честото възражение, което чувам, е че контент маркетингът отнема време и сериозен ресурс за организацията. Това е вярно. Алтернативата обаче е да имате бранд, който не е разпознаваем, не заема специално място в ума на потребителите. Алтернативата е да се конкурирате по признак „цена“, което дългосрочно ще девалвира стойността на марката в очите на потребители. На практика, добра алтернатива на контент маркетинга няма.
Качественото съдържание – защо е важно и как продава
Загатнах отговора на въпроса защо съдържанието е важно по-горе. Много маркетолози обаче не са напълно наясно как съдържанието продава. Често виждам примери, в които „съдържание“ се приравнява към „реклама с малко повече текст“ или нещо подобно.
Всъщност съдържанието позволява да приближим потребителя към момента на покупка. На маркетинг жаргон - да го придвижим по-надолу във фунията. Марките, които отговарят на потребителски болки и въпроси, печелят повече познаваемост и стават видими за по-голяма аудитория. С консистентно създаване на качествено съдържание имаме повод ежедневно да комуникираме с нашите потенциални клиенти. Това значи, че постепенно брандът завладява top-of-mind позиция. Дори ако не пиете регулярно енергийни напитки, вероятно първо се сещате за Red Bull – безспорен лидер в тази категория, до голяма степен благодарение на смелите си content marketing проекти.
Ако погледнем по-надолу във фунията, добре подготвеното съдържание е безценно при елиминиране на притеснения и за сравнение на различни продуктови алтернативи. В този етап силно блестят примери за съдържание в B2B (Business-to-business) сегмента, където обикновено процесът за взимане на решение е по-дълъг и сложен.
И финално - съдържанието в различни форми може добре да сработи за създаване на лоялност. Много такива примери са свързани със създаване на потребителски изживявания – напр. седмичните бягания в парка, организирани в много градове по света от Nike, които затвърждават усещането, че с нови маратонки не просто постигаш по-добри резултати, но и си част от отбрана общност.
Модулът Digital Content Marketing – какво предстои в него, на какво ще се научат студентите?
Модулът се състои от два курса, които целят да запознаят курсистите с основните тънкости в създаването на съдържание. След курса Content Marketing, който е част от основната програма на SoftUni Digital, ще можете да създадете основна стратегия за маркетинг чрез съдържание. В него покриваме ключови етапи от създаването на стратегията – анализ на аудиторията и темите, които ги интересуват, одит на конкурентите, изграждане на план и фактическо създаване на съдържание.
В Copywriting Secrets ще навлезем още по-надълбоко в създаването на различни контент-формати. В началото на курса, под вещото ръководство на Ангел Искрев, курсистите ще научат най-важното за създаване на краткоформатно съдържание – реклами, кампании в социалните мрежи и др. След това заедно ще се фокусираме върху дългоформатно съдържание – от блог постове до сценарии за уебинари и е-книги. Мисля, че въоръжени с тези знания, ще можете да изградите ефективни контент-кампании в полза на вашия бранд.
Не пропускайте да се запишете за модула Digital Content Marketing – октомври 2019, в който Василена и Ангел ще ви потопят още по-дълбоко в маркетинга чрез съдържание, разкривайки най-добрите техники и подходи за създаване на content стратегии. Обучението е със засилена практическа насоченост, за да упражнявате своевременно всяко новопридобито умение, което е и ключов и най-добре работещ метод за пълноценно усвояване на знания. За повече информация и записвания посетете ТОЗИ линк!