Какво представлява Omnichannel маркетингът? - SoftUni Digital
Loading...

Какво представлява Omnichannel маркетингът?

avatar Георги Кацаров 2 минути
Какво представлява Omnichannel маркетингът?

Развитието на новите технологии съвсем закономерно доведе до възникване на нови маркетинг средства, с които да се достига до клиента по-ефективно, спрямо традиционните маркетинг канали. Въпреки това терминът „канали“ остава валиден и за дигиталния маркетинг, като тук той обобщава различните способи, посредством които вие достигате до клиентите си и те до вас. И именно тук се заражда един от най-актуалните спорове: има ли разлика между „multi-channel” и „omnichannel“ и ако да – каква е тя?

Каква е разликата между “omnichannel” и „multi-channel“

Нека започнем с multi-channel маркетинга. Терминът “multi-channel” се отнася за възможността да взаимодействате с потенциални клиенти посредством множество платформи. Канал в случая може да се яви печатна реклама, уебсайт, промосъбитие, реклама "от ухо на ухо“ или друг вариант на разпространение на информацията.

“Omnichannel” маркетингът се отнася за подход при multi-channel продажбите, който предоставя на потребителя едновременно разнообразни възможности посредством които той да пазарува. Потребителят може да избере да пазарува онлайн чрез десктоп или мобилно приложение, чрез телефон или на място в избрания магазин, като без значение от желания от клиента начин, пазаруването трябва да е безупречно и безпроблемно.

Нека прегледаме още няколко примера за разликите между двете понятия, за да ги разберем по-добре.

1. „Канал“ срещу „потребител“

Мултиканалният подход цели да разпространи дадено съобщение през максималния възможен брой канали. Този подход се фокусира върху използването на най-широката мрежа, за да си гарантира най-висока потребителска ангажираност. При мултиканалния метод акцентът пада върху количеството. Компании, които избират мултиканалния подход като своя стратегия обикновено залагат на два или повече канала, през които да ангажират своите потребители. Обикновено тези канали са една или повече популярни социални мрежи и електронни пощи.

От своя страна omnichannel подходът обхваща всеки един канал от реалната или дигитална среда, създава едно по-цялостно ангажиране на потребителите и гарантира, че те ще имат безупречно взаимодействие с вашия бранд, без значение от канала, по който са избрали да го осъществят (което малко се повтаря, с това, което ви посочих няколко реда по-горе). Идеята на omnichannel маркетинга е изграждане на по-здрава връзка между клиентите и вашия бранд. Компаниите, които залагат на добре обмислени omnichannel стратегии за потребителско изживяване постигат над 91% годишен ръст, в сравнение с компаниите, които нямат omnichannel стратегия.

2. Консистентност

Фокусът на omnichannel подхода върху потребителското изживяване води до втората разлика между двете. След като дадена компания има ясна omnichannel стратегия, на дневен ред идва гарантирането на потребителите, че те ще получат еднакво добро изживяване през всеки един от каналите, чрез които взаимодействат с дадения бранд. Компаниите които са консистентни в своята маркетинг стратегия постигат по-голямо усещане за близост у своите клиенти към продукта/услугата, които компанията предлага.

Компании, които внедряват omnichannel маркетинг стратегия трябва да са сигурни, че всички вътрешни отдели са синхронизирани и включени адекватно в изпълнението на цялостната стратегия.

3. Да вложим усилия за да премахнем усилията.

Едновременното използване на разнообразни канали е безсмислено, ако не се комбинира с всевъзможни измервателни инструменти, чрез които да получите представа в кой канал потребителите влагат най-много усилия, за да осъществят желаното от тях действие. Вие трябва да използвате тази информация за да оптимизирате съответния канал, така че той да коства възможно по-малко усилия от страна на клиента и да представлява възможно по-удобна страна за интеракция с продукта/услугата на вашия бранд.

Omnichannel маркетингът е много по-дълбоко и всеобхватно понятие в сравнение с multi-channel маркетинга. Най-добрият начин да разберете по-добре неговите значение и роля, както и да усвоите детайлите в прилагането на качествена omnichannel стратегия, е да се запишете за курса „Omnichannel Performance Digital Marketing“. Не пропускайте този шанс!

Можем ли да използваме бисквитки?
Ние използваме бисквитки и подобни технологии, за да предоставим нашите услуги. Можете да се съгласите с всички или част от тях.
Назад
Функционални
Използваме бисквитки и подобни технологии, за да предоставим нашите услуги. Използваме „сесийни“ бисквитки, за да Ви идентифицираме временно. Те се пазят само по време на активната употреба на услугите ни. След излизане от приложението, затваряне на браузъра или мобилното устройство, данните се трият. Използваме бисквитки, за да предоставим опцията „Запомни Ме“, която Ви позволява да използвате нашите услуги без да предоставяте потребителско име и парола. Допълнително е възможно да използваме бисквитки за да съхраняваме различни малки настройки, като избор на езика, позиции на менюта и персонализирано съдържание. Използваме бисквитки и за измерване на маркетинговите ни усилия.
Рекламни
Използваме бисквитки, за да измерваме маркетинг ефективността ни, броене на посещения, както и за проследяването дали дадено електронно писмо е било отворено.