Content marketing: какви видове съдържание има? - SoftUni Digital
Loading...

Content marketing: какви видове съдържание има?

avatar Румен Янев 3 минути
Content marketing: какви видове съдържание има?

Напоследък срещам доста заглавия, които гласят, че съдържанието е цар (последното беше семинарът на Катерина Николич) – нещо, с което винаги съм бил съгласен и в което твърдо съм вярвал. Content маркетингът (или маркетингът на съдържанието) разчита изцяло на това твърдение. Целта му е да достигне хората, да разбере нуждите им и да им даде нужната информация. Той създава дълготрайни връзки и се стреми да ги поддържа като непрекъснато добавя стойност към тях. Content маркетингът не продава продукта директно и не те кара да правиш нищо, което не искаш. Той ти разказва приказки, показва ти клипчета, картинки, пуска ти подкасти и просто цели да те обогати.

Защо съдържанието е толкова важно?

Развитието и израстването ни в Интернет промени много маркетинговите стратегии, наложени през годините, и връзката между продавач и клиент стана много по-интимна. Причината за това (обяснена по най-бърз и семпъл начин) е промяната в типа комуникация. Традиционният маркетинг (както и традиционните медии) е на принципа един-към-много – брандът говори, а клиентите слушат без да могат да му отговорят. Интернет промени това и комуникацията стана много по-лична, двупосочна, масова и публична (едно-към-едно или много-към-много). Вече не само брандовете се обръщат към потребителите си, а потребителите могат да се обърнат към брандовете. Дигиталният маркетинг стои върху този принцип и по тази причина стойността, която се дава на клиента, е от такова значение. Тук идва Content маркетингът, този който се грижи да запази вече изградената връзка между бранда и клиента.

Блог постове

Първият и най-стандартен тип съдържание е писменият. Може би си мислиш, че хората четат по-малко през последните години, но всъщност не е така. Просто четат по различен начин. Блог постовете са ефективни тъй като отнемат сравнително малко човешки ресурс (не се изисква огромен екип от хора, както и допълнителна техника или локации) и могат да бъдат отворени на всяко устройство. Те също така са изключително важни за създаване на връзки с линкове (link building). Блог постовете не рекламират продукта директно. Те дават съдържание, свързано с продукта по някакъв начин, което би било полезно на потребителя (разгледай нашия блог).

Видео

Видеото е страхотен начин да задържиш вниманието на потребителя, стига да е добро. Обикновено то изисква доста повече ресурси, техническо обезпечаване и време, за да бъде направено качествено. Ако нямаш възможност и добра идея да направиш видео, по-добре не губи време за нещо, което в крайна сметка ще се окаже провал. Макар и висока летва за всички ни, любим мой пример са видеата на Red Bull:


Подкасти

Подкастите са по-малкия брат на видеото. Правят се по-лесно, удобни са за слушане, но отново е важно да имаш какво да кажеш. Особено ако продуктът, който целиш да разпространиш, е нишов, ще имаш възможността да създадеш уникално съдържание, което да ти доведе повече слушатели. Ако си ресторант, един подкаст на тема кулинария би бил доста интересен и полезен например.

Съдържание в социалните медии

Макар и да се доближава до маркетинга в социалните медии, този вид Content маркетинг отново набляга повече на съдържанието. Той следва малко по-различни правила от видовете по-горе, тъй като се съобразява с логиката на платформите, които използва. Например съдържанието в социалните мрежи цели да предизвика моментална реакция от потребителя – да кликне, да реагира, да коментира и тн. Вероятно преди малко си подминал нещо подобно – куиз в Instagram, live, серия от интересни образователни постове, някой вдъхновяващ цитат и дори TikTok.

Желание

Това не е вид съдържание, а основната мотивация, с която трябва да създаваш такова. Content маркетингът има изцяло добри намерения и цели да изгради връзка и да информира наистина. Clickbait-ът (лъжливото съдържание) е нещо силно заклеймено от професионалистите, а и в крайна сметка никога няма да доведе до резултатите на доброто съдържание. Освен това не забравяй, че хората могат да разберат, когато нещо е направено с желание и любов и ценят това.


Ако философията зад създаването на съдържание ти харесва и те пали, не се колебай да задълбочиш познанията си и да се включиш в предстоящия ни курс Content Strategy. В него ще разбереш повече за видовете съдържание, комбинирането на различните видео, както и по-техническите му страни като планиране на кампания, анализ на успех и създаване на лендинг страници. Лекциите започват на 19 юли и обучението е изцяло онлайн. Запиши се сега, очакваме те!

Можем ли да използваме бисквитки?
Ние използваме бисквитки и подобни технологии, за да предоставим нашите услуги. Можете да се съгласите с всички или част от тях.
Назад
Функционални
Използваме бисквитки и подобни технологии, за да предоставим нашите услуги. Използваме „сесийни“ бисквитки, за да Ви идентифицираме временно. Те се пазят само по време на активната употреба на услугите ни. След излизане от приложението, затваряне на браузъра или мобилното устройство, данните се трият. Използваме бисквитки, за да предоставим опцията „Запомни Ме“, която Ви позволява да използвате нашите услуги без да предоставяте потребителско име и парола. Допълнително е възможно да използваме бисквитки за да съхраняваме различни малки настройки, като избор на езика, позиции на менюта и персонализирано съдържание. Използваме бисквитки и за измерване на маркетинговите ни усилия.
Рекламни
Използваме бисквитки, за да измерваме маркетинг ефективността ни, броене на посещения, както и за проследяването дали дадено електронно писмо е било отворено.