3 тенденции, които ще диктуват SEO дейностите
Състезанието в резултатите на търсачките е безмилостно. Само 0.63% от търсещите в мрежата (Backlinko) биха търсили отговора си на втората страница с резултати в Google. Затова и уменията, които можеш да придобиеш в курса SEO - февруари 2024, са се доказали като безценни през годините и на фона на непрекъснатата еволюция на търсачките, а днес и на AI.
Битката е за първите места и става все по-трудна за печелене. Това се дължи на редица фактори, а най-открояващите се ще разгледаме заедно в днешната статия, за да знаеш каква е средата, в която маркетолозите и SEO експертите трябва да печелят позиции.
Значима ли е ролята на SEO експертите?
Органичният трафик е вторият по значение и размер след директния трафик по данни от 2023 година. Това означава, че присъствието на висока позиция в резултатите в търсачките е от критично значение за това един бизнес да бъде откриваем и достъпен.
Източник: HubSpot
Присъствието на челни позиции в търсачките е сред признаците, че един сайт се представя добре. Постигането им означава повече трафик, по-добра видимост и повишена разпознаваемост. Тези челни места в резултатите се постигат от SEO експерти.
Те могат да са съсредоточени върху техническите параметри на сайта, върху оптимизирането на съдържанието или и двете. Целта е една и съща – първото място на първата страница в Google. Могат да осъществяват тази дейност като част от агенция, във вътрешния екип на компания, както и на свободна практика.
Всичко това прави ролята на SEO експерта непреходна.
С развитието на генеративния изкуствен интелект и непрекъснатата еволюция на изискванията на Google, все по-ясно се очертават и предизвикателствата към всички, които искат да класират сайтове по-напред. Ето как изглеждат те:
1. Генеративен изкуствен интелект
По данни от последния доклад на Search Engine Journal, генеративният изкуствен интелект ще окаже най-силно влияние върху SEO представянето на сайтовете. Google работи неуморно по т.нар. Search Generative Experience, който цели подобряване на резултатите и потребителското преживяване в Google с помощта на AI.
Този технологичен подход обещава да промени начина, по който се „сервират“ резултати на първата страница на Google. Целта му, разбира се, е потребителят да получи отговор на търсенето си директно в търсачката, без да се налага да посещава някой сайт.
Въпреки това, SEO експертите намират повече стойност, отколкото заплаха в съществуването на толкова развити AI инструменти. Това е така, защото решения като ChatGPT могат да помагат с писането на мета описания, на заглавия и т.нар. title tags, да организират ключови думи и семантика и дори да подпомогнат техническото SEO.
Източник: SEJ State of SEO, 2024
2. Добре представящо се съдържание
Въпреки че SEO-то като практика има силно изявена технологична страна, оптимизацията за търсачки не може да съществува без някакво съдържание. А Google продължава да повишава изискванията си към съдържанието, което харесва.
Вече споменатият изкуствен интелект спомогна за наводняване на търсачките и резултатите им със съдържание, което в голямата си част има съмнително качество. Същевременно Google търси т.нар. E-E-A-T съдържание, т.е. притежаващо experience-expertise-authoritativeness-trustworthiness характеристики.
Тук предимството ще е при онези експерти, които успеят да осигуря E-E-A-T характеристики на съдържанието си, независимо дали е генерирано с изкуствен интелект. Това е така, защото Google не забранява използването на AI инструменти за автоматизиране на процеса по създаване на съдържание.
Съчетанието между изискванията на Google и колко достъпни са AI инструментите логично очертава разработката на content стратегия, content мениджмънта и изобщо създаването на съдържание, върху което да стъпи SEO-то, като водещи предизвикателства за SEO експертите през 2024 година.
Източник: SEJ State of SEO, 2024
3. Демонстриране на резултати
Оптимизацията за търсачки е маратон, не спринт. Понякога SEO усилията може да дадат резултат след 6 месеца, дори година. Това прави задачата на SEO експертите доста трудна, предвид факта, че заинтересовани страни обикновено искат резултати веднага.
Истината е, че при SEO-то нещата винаги „зависят“, а инвестицията трябва да е постоянна, за да има изобщо резултати и органичен ръст. Натискът, високите очаквания и изискването за постигане на резултати винаги са съществували, но днес контекстът е по-различен.
Алгоритмите на Google, наличието на AI инструменти, които създават съдържание, и засилената на полето на съдържанието конкуренция създават още повече зависимости при осигуряването на SEO резултати. Ранкирането на по-високи позиции може да отнема повече време и повече усилия – технически, on-page и off-page, разликата между които ще откриеш колкото повече напредваш в материята.
А за да си готов за всички тези предизвикателства, сега е моментът да положиш основите и да придобиеш фундаментални знания и умения в направлението. Курсът SEO - февруари 2024 те очаква!