3 тенденции, които ще диктуват SEO дейностите - SoftUni Digital
Loading...

3 тенденции, които ще диктуват SEO дейностите

avatar Мария Вълчева 3 минути
3 тенденции, които ще диктуват SEO дейностите

Състезанието в резултатите на търсачките е безмилостно. Само 0.63% от търсещите в мрежата (Backlinko) биха търсили отговора си на втората страница с резултати в Google. Затова и уменията, които можеш да придобиеш в курса SEO - февруари 2024, са се доказали като безценни през годините и на фона на непрекъснатата еволюция на търсачките, а днес и на AI.

Битката е за първите места и става все по-трудна за печелене. Това се дължи на редица фактори, а най-открояващите се ще разгледаме заедно в днешната статия, за да знаеш каква е средата, в която маркетолозите и SEO експертите трябва да печелят позиции.

Значима ли е ролята на SEO експертите?

Органичният трафик е вторият по значение и размер след директния трафик по данни от 2023 година. Това означава, че присъствието на висока позиция в резултатите в търсачките е от критично значение за това един бизнес да бъде откриваем и достъпен.

Източник: HubSpot

Присъствието на челни позиции в търсачките е сред признаците, че един сайт се представя добре. Постигането им означава повече трафик, по-добра видимост и повишена разпознаваемост. Тези челни места в резултатите се постигат от SEO експерти.

Те могат да са съсредоточени върху техническите параметри на сайта, върху оптимизирането на съдържанието или и двете. Целта е една и съща – първото място на първата страница в Google. Могат да осъществяват тази дейност като част от агенция, във вътрешния екип на компания, както и на свободна практика.

Всичко това прави ролята на SEO експерта непреходна.

С развитието на генеративния изкуствен интелект и непрекъснатата еволюция на изискванията на Google, все по-ясно се очертават и предизвикателствата към всички, които искат да класират сайтове по-напред. Ето как изглеждат те:

1. Генеративен изкуствен интелект

По данни от последния доклад на Search Engine Journal, генеративният изкуствен интелект ще окаже най-силно влияние върху SEO представянето на сайтовете. Google работи неуморно по т.нар. Search Generative Experience, който цели подобряване на резултатите и потребителското преживяване в Google с помощта на AI.

Този технологичен подход обещава да промени начина, по който се „сервират“ резултати на първата страница на Google. Целта му, разбира се, е потребителят да получи отговор на търсенето си директно в търсачката, без да се налага да посещава някой сайт.

Въпреки това, SEO експертите намират повече стойност, отколкото заплаха в съществуването на толкова развити AI инструменти. Това е така, защото решения като ChatGPT могат да помагат с писането на мета описания, на заглавия и т.нар. title tags, да организират ключови думи и семантика и дори да подпомогнат техническото SEO.

Източник: SEJ State of SEO, 2024

2. Добре представящо се съдържание

Въпреки че SEO-то като практика има силно изявена технологична страна, оптимизацията за търсачки не може да съществува без някакво съдържание. А Google продължава да повишава изискванията си към съдържанието, което харесва.

Вече споменатият изкуствен интелект спомогна за наводняване на търсачките и резултатите им със съдържание, което в голямата си част има съмнително качество. Същевременно Google търси т.нар. E-E-A-T съдържание, т.е. притежаващо experience-expertise-authoritativeness-trustworthiness характеристики.

Тук предимството ще е при онези експерти, които успеят да осигуря E-E-A-T характеристики на съдържанието си, независимо дали е генерирано с изкуствен интелект. Това е така, защото Google не забранява използването на AI инструменти за автоматизиране на процеса по създаване на съдържание.

Съчетанието между изискванията на Google и колко достъпни са AI инструментите логично очертава разработката на content стратегия, content мениджмънта и изобщо създаването на съдържание, върху което да стъпи SEO-то, като водещи предизвикателства за SEO експертите през 2024 година.

Източник: SEJ State of SEO, 2024

3. Демонстриране на резултати

Оптимизацията за търсачки е маратон, не спринт. Понякога SEO усилията може да дадат резултат след 6 месеца, дори година. Това прави задачата на SEO експертите доста трудна, предвид факта, че заинтересовани страни обикновено искат резултати веднага.

Истината е, че при SEO-то нещата винаги „зависят“, а инвестицията трябва да е постоянна, за да има изобщо резултати и органичен ръст. Натискът, високите очаквания и изискването за постигане на резултати винаги са съществували, но днес контекстът е по-различен.

Алгоритмите на Google, наличието на AI инструменти, които създават съдържание, и засилената на полето на съдържанието конкуренция създават още повече зависимости при осигуряването на SEO резултати. Ранкирането на по-високи позиции може да отнема повече време и повече усилия – технически, on-page и off-page, разликата между които ще откриеш колкото повече напредваш в материята.

А за да си готов за всички тези предизвикателства, сега е моментът да положиш основите и да придобиеш фундаментални знания и умения в направлението. Курсът SEO - февруари 2024 те очаква!

Можем ли да използваме бисквитки?
Ние използваме бисквитки и подобни технологии, за да предоставим нашите услуги. Можете да се съгласите с всички или част от тях.
Назад
Функционални
Използваме бисквитки и подобни технологии, за да предоставим нашите услуги. Използваме „сесийни“ бисквитки, за да Ви идентифицираме временно. Те се пазят само по време на активната употреба на услугите ни. След излизане от приложението, затваряне на браузъра или мобилното устройство, данните се трият. Използваме бисквитки, за да предоставим опцията „Запомни Ме“, която Ви позволява да използвате нашите услуги без да предоставяте потребителско име и парола. Допълнително е възможно да използваме бисквитки за да съхраняваме различни малки настройки, като избор на езика, позиции на менюта и персонализирано съдържание. Използваме бисквитки и за измерване на маркетинговите ни усилия.
Рекламни
Използваме бисквитки, за да измерваме маркетинг ефективността ни, броене на посещения, както и за проследяването дали дадено електронно писмо е било отворено.