7 глобални тренда в дигиталния маркетинг за 2022 - SoftUni Digital
Loading...

7 глобални тренда в дигиталния маркетинг за 2022

7 глобални тренда в дигиталния маркетинг за 2022

Чарът на дигиталния маркетинг се крие в изключителната динамика, постоянните новости и адаптивността, които наблюдаваме в сферата, особено през последните години. 2021 година несъмнено беше сред една от най-динамичните. Тя ни предложи много изменения и иновативни решения. Ако си решил да стартираш кариерния си път в дигиталния маркетинг с цялостната програма на SoftUni Digital, първо трябва да се запознаеш с някои от тенденциите в сферата за 2022 година.

Адаптация в основата на всичко

Промените в дигиталния свят са налице. Те влияят не само на професионалистите в дигиталния маркетинг, но и на бизнеса като цяло. Основна роля за дигитализацията през последните две години изигра глобалната пандемия. Тя промени начина, по който хората взаимодействат с бизнеса.


Ключова за маркетолозите е и си остана адаптацията. Вече не е достатъчно само да предизвикаш вълнение или да създаваш привличащо вниманието съдържание. Трябва да се свързваш с бъдещите си клиенти по смислен начин, да изградиш репутация на доверен източник на информация и да поддържаш тези взаимоотношения. За да достигнеш до хората по ефективен начин, е препоръчително да използваш нововъзникващите маркетингови тенденции, които могат да спомогнат за предимството ти пред конкуренцията.


Подготвих няколко тренда за 2022, които ще водят бъдещото развитие на дигиталния маркетинг и създаването на маркетингови стратегии и иновации в сферата. Те ще ти помогнат да останеш в крак с времето и да се адаптираш към желанията и нуждите на потребителите.

1. Нови софтуерни инструменти и приложения, базирани на VR

След създаването на метавселената можем да очакваме нови софтуерни инструменти и приложения да бъдат въведени в света на виртуалната реалност. Прогнозира се, че ще има повече преживявания с хибридна и смесена реалност през 2022 година.


Метавселената сама по себе си има потенциал да предложи изцяло нов набор от показатели за ефективност. Маркетолозите ще могат да експериментират и наблюдават колко време се задържат виртуалните обекти и дори къде гледат потребителите, когато виждат реклама, както споделя Патрик Кейси пред WordStream.


Това ще преобърне представата ти за твоята аудиторията и може да ти помогне за нейния по-задълбочен анализ. А какво още да очакваме във виртуалната реалност, предстои да разберем.

2. Инфлуенсър маркетингът ще продължи да се развива

Инфлуенсър маркетингът е един от най-сигурните начини за придобиване не просто на нови клиенти, но и на директни продажби. Само за 2021 година приходите от инфлуенсър маркетинг кампании са нараснали до 13,8 милиарда долара, а през 2022 година се очаква ръстът да бъде още по-висок.

Източник: Influencer Marketing Hub

Този ръст се дължи на това, че компаниите стават все „по-умни“ в работата си с инфлуенсъри. Първоначално маркетолозите подбираха инфлуенсърите си спрямо броя последователи. Това, разбира се, доведе до голям брой неуспешни и нетаргетирани кампании. Така маркетолозите започнаха да се преориентират към по-таргетирана група от инфлуенсъри, с които успешно да си партнират.


През 2022 година се очаква да се създават по-дългосрочни партньорства с инфлуенсърите, чрез които да се използват експертния опит и доверието към влиятелните лица в социалните медии. Фокусът ще се премести върху инфлуенсъри с по-малък брой последователи, които са по-ангажирани. Платформите Tik Tok, Instagram и YouTube и кратките ангажиращи видеа, които се създават в тях, също са от съществено значение за прогнозирания ръст в направлението.

3. Tik Tok

Tik Tok се развива главоломно и е сред една от най-разпространените медии, класирайки се като третата най-голяма социална мрежа в света. Платформата наложи нови стандарти за създаване видео съдържание. Очакванията за медията са да продължи да се развива и да предоставя нови възможности за колаборация между създаващите съдържание и брандовете. Освен това рекламите в Tik Tok набират все по-голяма популярност и се очаква скоро да достигнат и до България.

Източник: Statista

4. Оптимизацията ще бъде ключова за платената реклама

2021 година донесе много предизвикателства за Performance маркетинг специалистите и 2022 няма да направи изключение в това отношение. Ако развиваш бизнеса си чрез платена реклама, ще си изправен пред правилата за поверителност като актуализирането на iOS и предстоящото премахване на бисквитките.


Това не означава, че трябва да се откажеш от рекламата, напротив. Приеми това като предизвикателство, от което можеш да се развиеш като професионалист. Именно тук оптимизацията ще играе ключова роля.


Може би вече дълго работещи похвати няма да работят. На помощ ще дойде добрият приятел на маркетолозите – тестването. Тествай нови аудитории, типове разположения (placement-и), визии, различни рекламни послания, за да си максимално ефективен в динамичната обстановка. Експерти в областта съветват и експериментирането с Privacy Sandbox на Google, чрез което може да получиш достъп до информация за потребителите, без да се застрашава поверителността на техните данни.

5. Affiliate маркетингът ще е сред най-често използваните похвати

Чрез Affiliate маркетинг можеш да си подсигуриш директни продажби. Неговата механика следва до голяма степен инфлуенсър маркетинга. Някой (affiliate) популяризира продукта или услугата на компанията ти и получава комисионна само при покупка, или друго желано действие от страна на потребителя. Така имаш възможност да разбереш колко ефективни биха били подобни кампании за твоя бранд, а и да увеличиш продажбите си.

6. Content маркетингът ще се надпреварва за внимание

Развитието на социалните мрежи неминуемо доведе и до развитието на маркетинга на съдържанието. Интернет е пълен със съдържание, от което потребителите да избират, а алгоритмите решават кое ще се котира и кое не. Затова, ако искаш да създаваш успешно съдържание, се придържай към такова, което да дава не само реална стойност на клиента, но и да бъде изчистено от всякакви шумове и да е информативно.


Визуалното съдържание ще продължава да играе основна роля. Вече дори Pinterest, Google Lens и много платформи за електронна търговия позволяват на клиентите да търсят чрез качване на изображение, което ще доведе до нови възможности за развитие в сферата на маркетинговото съдържание.

7. Персонализация

Каквото и да казах до момента, без персонализация голям процент от маркетинговите стратегии няма да бъдат толкова успешни. Въпреки че потребителите ценят своите данни и поверителност, те предпочитат към тях да се подхожда персонализирано. Този тип кампании показват по-висок процент на ангажираност и реализации.


През 2022 година персонализацията притежава потенциала да направи много по-ефективни маркетинговите кампании на твоя бизнес. Да вземем за пример Starbucks. Те успешно поддържат клиентите си ангажирани със своето геймифицирано мобилно приложение. Интегрирайки системата за брандови награди, с възможността за персонализиране и поръчка на напитки чрез приложението, те използват информация като история на покупките и местоположение и по този начин имат индивидуален подход към всеки потребител.

Източник: UX Collective

Това ни води до заключението, че колкото повече данни имаме за нашите клиенти, толкова по-персонализиран може да бъде нашият маркетинг.


Това е много малка част от трендовете, които да очакваме да задават тона през 2022 година. Не забравяй, че дигиталният маркетинг е изключително динамична сфера и бъдещето се очертава да бъде изпълнено с иновации, нови похвати и техники за привличане и анализ на потребителите. Сега и ти можеш да се присъединиш към тези вълнуващи процеси с цялостната програма по дигитален маркетинг в SoftUni Digital. Един от многото плюсове на програмата е, че започваш с безплатен курс, така че да разбереш дали това е твоята сфера на развитие. Не се колебай да се запишеш, очакваме те с нетърпение!

Можем ли да използваме бисквитки?
Ние използваме бисквитки и подобни технологии, за да предоставим нашите услуги. Можете да се съгласите с всички или част от тях.
Назад
Функционални
Използваме бисквитки и подобни технологии, за да предоставим нашите услуги. Използваме „сесийни“ бисквитки, за да Ви идентифицираме временно. Те се пазят само по време на активната употреба на услугите ни. След излизане от приложението, затваряне на браузъра или мобилното устройство, данните се трият. Използваме бисквитки, за да предоставим опцията „Запомни Ме“, която Ви позволява да използвате нашите услуги без да предоставяте потребителско име и парола. Допълнително е възможно да използваме бисквитки за да съхраняваме различни малки настройки, като избор на езика, позиции на менюта и персонализирано съдържание. Използваме бисквитки и за измерване на маркетинговите ни усилия.
Рекламни
Използваме бисквитки, за да измерваме маркетинг ефективността ни, броене на посещения, както и за проследяването дали дадено електронно писмо е било отворено.