5 съвета за успешен email маркетинг
Откакто социалните медии владеят дигиталния маркетинг, email маркетингът сякаш остана в периферията на усилията ни като маркетолози. Но истината е, че имейл маркетингът работи и работи добре. Затова не се колебай да станеш част от практическия курс E-mail Marketing – ноември 2024, ако искаш да се възползваш максимално от възможностите на имейл канала за комуникация. Това е един от най-ефективните начини да достигнеш до целевата си аудитория с минимална инвестиция.
По данни на една от най-големите платформи за автоматизация на email маркетинг – Mailchimp, средният open-rate на кампаниите е над 21%. Това показва, че потребителите се интересуват от промоционални имейли, въпреки лошата репутация, която създава спамът. Разбивка по индустрии можеш да видиш на сайта на Mailchimp.
По повод старта именно на курса ще ти представя някои съвети, които е добре да следваш, когато пристъпваш към изграждане на имейл кампания. Въпреки че това е много ефективен канал за комуникация, всички получаваме все повече и повече имейли. Предложенията ти трябва да бъдат не просто отличаващи се и по-привлекателни, но и много по-персонализирани.
1. Състави си план
Знам, че вероятно нямаш търпение да стигнеш до резултатите от кампанията си, но добрите резултати са пряко зависими от добрия имейл маркетинг план. А добрият план има няколко аспекта. Тъй като ще можеш да се запознаеш с тях подробно по време на курса, ще ти ги представя с няколко думи:
• Дефинирай аудиторията си – трябва да имаш ясна представа на кого искаш да продаваш, независимо какво продаваш. Това е предпоставка за ефективна комуникация с целевата ти аудитория, която от своя страна да повиши ангажираността на потребителите, да създаде доверие между теб и клиентите, и да подобри резултатите ти от продажби.
• Разбери откъде идва аудиторията ти – информация за това откъде се записват хората в имейл листата ти може да бъде от голяма полза за цялостните ти маркетинг усилия. Това може да ти подскаже и къде да концентрираш част от маркетинговата си комуникация.
• Сегментиране на аудиторията – когато знаеш на кого искаш да „говориш“, трябва да пристъпиш към сегментирането на аудиторията, разбивайки я на по-малки групи. По този начин ще можеш да изпращаш по-персонализирани предложения и послания, които да постигат по-добри резултати.
• Избери подходящото съдържание – освен персонализирано, съдържанието на имейлите ти трябва да е смислено. Да носи допълнителна стойност на аудиторията ти. По този начин ще повишиш и доверието им към теб, освен, че ще ги ангажираш със съдържанието.
• Създай си удачен график и цели – няма нужда да изпращаш имейли всеки ден, за да имаш успешна кампания. Точно обратното, тъй като по принцип всички получаваме по много и непрекъснато, рискуваш да станеш досаден на аудиторията си. Графикът обаче много зависи от нишата ти и целите, които си си поставил. Наблюдавай показатели като open rate и unsubscribe rate, за да прецениш и дали вече си досадил на целевата си аудитория.
2. Създай привлекателни имейли
Най-важната съставка на имейлите ти не са графичните елементи, а самото съобщение. Както споменах, посланието ти трябва да носи някаква допълнителна стойност на потребителите. Въведи йерархия в имейла – най-важната и ценна информация да е в началото, тъй като потребителите може да нямат време да прочетат всичко в детайли и може да пропуснат нещо ключово.
Платформите за автоматизация на имейл маркетинга предлагат различни темплейти, които ще ти помогнат да направиш посланията си и привлекателни за окото, освен информативни. Ако имаш умения с HTML, можеш и сам да създадеш темплейта, правейки го уникален.
3. Довери се на тестването
Когато използваш този канал за комуникация, трябва да си наясно, че различните клиенти (Gmail, Abv и т.н.) ще визуализират имейлите ти по различни начини. Хубаво е да тестваш как излиза визията в кутиите на различни клиенти. Може да използваш помощта на приятели и колеги, които освен да ти кажат как изглежда имейлът, ще могат да ги прегледат за правописни грешки и да ти дадат обратна връзка за визията му.
Един от най-мощните инструменти на имейл маркетинга е възможността да провеждаш A/B тестове. Ако не си сигурен коя визия ще е най-привлекателна, кое заглавие (subject line) ще доведе до по-добър open rate, дори количеството информация и естеството на съдържанието, можеш да провериш. Чрез A/B тестване ще можеш да експериментираш с един и същ имейл, за да видиш какво работи най-добре и постига по-задоволителни резултати.
4. Заложи на автоматизация
Това е една от големите теми, с които ще можеш подробно да се запознаеш в курса Email Marketing – ноември 2024. Автоматизацията носи редица ползи, най-голямата сред които е възможността да отделиш повече време на създаването на стойностно и ценно съдържание. Независимо дали става дума за благодарствен имейл след поръчка или абониране за нюзлетър, информация за предстоящи промоции или предоставяне на ексклузивни отстъпки, можеш да настроиш тези съобщения да се пращат автоматично.
5. Постоянно мери резултатите
При всички положения ще използваш някаква платформа за автоматизация, чрез която да осъществяваш маркетинговата си кампания. Тези платформи събират много статистическа информация, която можеш да анализираш и използваш за подобряване на резултатите си. Ще разполагаш с информация за неща като това колко пъти е бил отворен имейлът ти, колко пъти е кликнато на линкове в него, дали на сайта ти идва трафик, генериран чрез имейли, дали правиш продажба през тях и т.н. В курса, разбира се, ще се научиш както да анализираш, така и да оптимизираш резултатите от имейл кампаниите си, тъй като това е водещ начин, по който да подобриш ефективността на комуникацията.
Ако тепърва започваш да развиваш уменията си в областта на дигиталния маркетинг, или просто търсиш възможност да развиеш още един канал за комуникация с минимален бюджет, не се колебай да станеш част от курса Email Marketing – ноември 2024 ето ТУК. Записването е активно до 20 март, а на 22 март те очакваме, за да започнем!