С какво ще запомним дигиталния маркетинг през 2021? - SoftUni Digital
Loading...

С какво ще запомним дигиталния маркетинг през 2021?

avatar Мария Вълчева 3 минути
С какво ще запомним дигиталния маркетинг през 2021?

Ако все още не си навлязъл в света на дигиталния маркетинг, вероятно много от събитията през 2021 не са ти направили сериозно впечатление. Още по-малко си се замислил как може да се отразят на маркетинговите стратегии, които ще определят успеха през 2022.


Но ако си тук, за да започнеш приключението си в дигиталния свят с цялостната програма по дигитален маркетинг на SoftUni Digital, ти предлагам да хвърлиш поглед назад, за да видиш какво се случи през 2021, за да си подготвен за отзвука му през 2022.

Възход на мобилните търсения

Ако четеш тази статия през мобилния си телефон, знаеш накъде отиват нещата. В последните години, търсенията през мобилни устройства и употребата им растат експоненциално. Именно това накара Google да предприеме mobile-first подход при индексирането на сайтове.


В момента от най-голямата търсачка се фокусират върху мобилните версии на уебсайтовете, за да ги ранкират в резултатите. Това означава, че сайтове с лоши мобилни версии и несъобразени SEO елементи ще пострадат и ще слязат надолу в резултатите, ако не разполагат с т.нар. mobile-friendly версии.


Това може да доведе до загуба на трафик, съответно на клиенти, както и да направи сайтовете по-трудни за откриване от нови посетители. Именно затова мобилните версии ще стават все по-важни за разпознаваемостта, откриваемостта и като цяло – успеха на един бизнес в дигиталното пространство.

Facebook стана Meta

Несъмнено Facebook е един от ключовите фактори, които оформят дигиталния пейзаж, в който съществуваме всички ние. В края на 2021 година, компанията-майка, която притежава Facebook, Instagram и What’s App, пристъпи към ребранд и смени името си на Meta.


Това е ясен знак, че от компанията са готови да представят нови технологии и платформи, фокусирани върху виртуалната реалност и нейното развитие. Това ще доведе до драматични промени в живота на потребителите онлайн и със сигурност е развитие, което трябва да се следи с повишено внимание.

Тежестта на Instagram Guides

Първоначално създадени, за да могат wellness специалисти да споделят съвети за здравословен начин на живот, вече всички потребителите на Instagram могат да създават т.нар. гайдове. Те ти позволяват да събираш съществуващо съдържание в приятни за окото, но и полезни ръководства, които могат да носят допълнителна стойност на целевата аудитория.

Ръководствата могат да се създават за продукти, места и постове. С тях може да се увеличи доверието на потребителите към марката, да ги ангажираш по нови начини, да се възползваш от възможността да оптимизираш съдържанието чрез long-tail ключови думи и като цяло да се повишат възможностите за продажба. А в края на деня, Instagram Guides със сигурност ще повишат един много важен за всяка марка параметър – brand awareness, или разпознаваемостта на бранда.

Не забравяй и TikTok

Като платформа за реклама, TikTok започна да набира популярност през 2021 година. Това се дължи основно на факта, че интересът към кратки форми на съдържание, основно видеа, се засили значително през последните две години.


Разбира се, кратките видеа се наложиха като форма на ангажиращо съдържание в почти всяка социална медия през последната година. Това е тенденция, която трябва да имаш на ум, независимо дали ще се възползваш от разнообразните рекламни формати на TikTok или не, ако ти предстои да се впуснеш в сферата на дигиталния маркетинг през 2022 година.


Това са само част от промените и събитията, които измениха дигиталния маркетинг през 2021 и ще повлияят на стратегиите за 2022 година. Наред с това, повишаването на потребителската поверителност онлайн ще създаде нови предизвикателства пред дигиталните маркетолози. Ако и ти си решил, че сега е моментът да станеш такъв, не се колебай да станеш част от цялостната програма по дигитален маркетинг на SoftUni Digital като кандидатстваш тук. Стартираш безплатно с курса Marketing Basics, който ще те въведе плавно в света на дигиталния маркетинг и ще те подготви с актуални знания и умения, приложими към днешната маркетингова среда.

Можем ли да използваме бисквитки?
Ние използваме бисквитки и подобни технологии, за да предоставим нашите услуги. Можете да се съгласите с всички или част от тях.
Назад
Функционални
Използваме бисквитки и подобни технологии, за да предоставим нашите услуги. Използваме „сесийни“ бисквитки, за да Ви идентифицираме временно. Те се пазят само по време на активната употреба на услугите ни. След излизане от приложението, затваряне на браузъра или мобилното устройство, данните се трият. Използваме бисквитки, за да предоставим опцията „Запомни Ме“, която Ви позволява да използвате нашите услуги без да предоставяте потребителско име и парола. Допълнително е възможно да използваме бисквитки за да съхраняваме различни малки настройки, като избор на езика, позиции на менюта и персонализирано съдържание. Използваме бисквитки и за измерване на маркетинговите ни усилия.
Рекламни
Използваме бисквитки, за да измерваме маркетинг ефективността ни, броене на посещения, както и за проследяването дали дадено електронно писмо е било отворено.