7 аспекта на успешната онлайн търговия - SoftUni Digital
Loading...

7 аспекта на успешната онлайн търговия

avatar Мария Вълчева 5 минути
7 аспекта на успешната онлайн търговия

Развитието на интернет създава все повече възможности за осъществяване на онлайн търговия. Практическият курс E-commerce - февруари 2024 ще ти даде необходимите знания и инструменти, с които да изградиш и своето присъствие в тази сфера.

Днес глобалните онлайн продажби на дребно се изчисляват на над $6 милиарда, а прогнозата за 2024 година е за увеличение от над половин милиард. Развиването на e-commerce бизнес те превръща в част от сектор с непрекъснато растящ потенциал, благодарение на технологичния напредък и инструментите за персонализация.

Източник: Statista

Позиционирането и успехът в сферата обаче не идват без усилия. Разликата между успеха и забвението се крие в няколко основни аспекта, залегнали в изграждането на магазин с цел онлайн търговия. Именно тях ще разгледаме днес.

1. Платформа за онлайн търговия

 Всичко започва с избора на подходяща платформа за онлайн търговия. Трябва да се увериш, че интерфейсът е лесен за използване, а самата платформа позволя адаптивен дизайн – голям процент от клиентите ти вероятно ще разглеждат продуктите през мобилните си устройства, дори и да не правят директно поръчки през тях.

Допълнителни елементи, които трябва да прецениш, касаят сигурността на разплащанията, възможността за добавяне на функционалности, както и персонализирането на дизайна. В следващите редове ще видим и защо точно възможността за такъв тип персонализация е ключова!

2. Бранд идентичност

Ако имаш амбиции да се занимаваш с онлайн търговия, едно от най-важните неща ще бъде способността ти да се отличиш. На глобално ниво конкуренцията е кървава, а днес това важи и за българския пазар. Става все по-достъпно да си създадеш магазин за онлайн търговия.

А как да наложиш своя? Тук водеща роля играе идентичността – ако си като всеки друг продавач на дребно, значи клиентите могат да отидат при всеки друг конкурент. Затова е важно да персонализираш външния вид на дигиталната си витрина.

Ако използваш разпознаваема идентичност, открояващо се лого и уникална цветова палитра, брандът ти започва да развива индивидуалност. Именно тя е тази, която ще те открои и ще привлича клиенти.

Източник: 99Designs

Запомни, че е ключово тази бранд идентичност да е последователна. Това значи да използваш едни и същи цветове, изображения и шрифтове, както и послания навсякъде, във всички канали за комуникация с аудиторията си – в социалните мрежи, в имейлите и на сайта. Така ще си осигуриш място в съзнанието на потребителите.

3. Презентация на продуктите за онлайн търговия

Продуктовата презентация е друг ключов аспект за успешна онлайн търговия. На първо място, важно е да инвестираш в създаването на снимки с професионален вид и високо качество. Някои онлайн магазини отдавна вече слагат и видеа, за да могат потребителите да си представя как ще изглежда продуктът в употреба, особено когато става дума за дрехи и обувки.

Красивите изображения трябва да бъдат придружени от детайлно описание на продукта и неговите характеристики. Тези детайли подпомагат процеса по вземане на решение от страна на клиента дали да закупи дадена стока или не.

Не забравяй, че когато говорим за онлайн търговия, потребителите нямат възможност да докоснат, помиришат и пробват продукта. Презентацията на продуктите е натоварена със задачата да преодолее много повече бариери, отколкото съществуват във физическите магазини.

4. SEO за онлайн търговия

За осъществяване на успешна онлайн търговия е необходимо и да обърнеш внимание на т.нар. оптимизация за търсачки – SEO. Не се конкурираш с други привлекателни витрини в мола, а с други сайтове. Ако те са по-добре оптимизирани от твоя, ще излизат и на по-челни позиции.

Липсата на оптимизация може да запрати твоя сайт за онлайн търговия в дебрите на Google, където никой няма да те открие. Тук влияние оказват структурата на сайта, разпределението и групирането на продуктите, оптимизирането на имената и описанията им и т.н.

От преглед на конкурентите ти и как те оптимизират елементи от сайта си до използването на инструменти за проучване на ключови думи и дори наемането на SEO експерт, оптимизацията за търсачки трябва да присъства в дейностите ти, ако искаш магазинът ти за онлайн търговия да е успешен.

5. Присъствие в социалните мрежи

Социалните мрежи са мястото, където можеш да достигнеш целевата си аудитория най-бързо. Там можеш да споделяш съдържание, информация за промоции, ревюта от доволни клиенти, да градиш общност около бранда си и да ангажираш аудиторията си, оставяйки запомнящ се отпечатък.

В тях можеш да осъществяваш платена реклама, така че да достигнеш до повече потенциални клиенти и да разшириш клиентската си база. Освен това социалните мрежи ти позволяват да събираш допълнителни мнения и ревюта от клиенти, както и да черпиш идеи и информация за аудиторията си.

Не на последно място, там можеш да споделяш съдържание, създадено от потребителите с продуктите ти. Това е т.нар. user-generated content и спомага за повишаване на авторитета на марката.

6. Персонализирани предложения

Съвременната онлайн търговия се осланя на възможностите за персонализирани маркетингови кампании и предложения. Те се базират на информацията, която генерират потребителите, когато пазаруват от нас или си взаимодействат с рекламите ни.

Ако си абониран за имейл маркетинга на свои текущи или бъдещи конкуренти, може би вече си получавал имейли тип „Препоръчано за теб“. Това е вид персонализация, която адресира специфични предпочитания, интереси и болки на конкретен потребител.

Този подход ти отваря вратите към две допълнителни възможности за продажба. На първо място имаш т.нар. upselling – предложение към потребителя да закупи по-скъп, алтернативен артикул. Обикновено се осъществява преди завършване на процеса по покупка.

Източник: Zapier

Другата възможност е т.нар. cross-selling – предложение към потребителя да закупи дадени допълващи стоки, например джапанки към плажната кърпа. Това са допълнителни възможности за конверсии, от които можеш да се възползваш както директно на сайта, ако има подобни функционалности, така и чрез имейл маркетинг.

7. Програма за лоялност

Когато онлайн магазинът започне да се развива, ще забележиш хора, които купуват отново и отново. А дори и да няма такива, разполагаш с различни инструменти, които да мотивират клиентите да се върнат за повторна покупка.

Задача на всеки, който иска да развива онлайн магазин, е да изгради навика за осъществяване на повторни покупки у потребителите си. Освен с качественото потребителско изживяване, надеждната доставка, качество на продуктите и улеснената процедура по връщане, можеш да мотивираш клиентите си с Програма за лоялност.

Т.нар. loyalty programs са инструмент, който позволява на потребителите да трупат някаква форма на точки или да минават през различни йерархични нива. В замяна ще получат нещо – отстъпка, безплатна доставка, подарък или някаква друга екстра.

Представи си го като комплимент за това, че са редовни клиенти. Това е един от най-ефективните и популярни инструменти за изграждане на лоялност у потребителите в контекста на електронната търговия. Затова и програмите за лоялност ще бъдат разгледани по време на самия курс.

А ако си решен, че искаш да се занимаваш с онлайн търговия, то той е точно за теб. Запиши се за E-commerce - февруари 2024 още днес!

Можем ли да използваме бисквитки?
Ние използваме бисквитки и подобни технологии, за да предоставим нашите услуги. Можете да се съгласите с всички или част от тях.
Назад
Функционални
Използваме бисквитки и подобни технологии, за да предоставим нашите услуги. Използваме „сесийни“ бисквитки, за да Ви идентифицираме временно. Те се пазят само по време на активната употреба на услугите ни. След излизане от приложението, затваряне на браузъра или мобилното устройство, данните се трият. Използваме бисквитки, за да предоставим опцията „Запомни Ме“, която Ви позволява да използвате нашите услуги без да предоставяте потребителско име и парола. Допълнително е възможно да използваме бисквитки за да съхраняваме различни малки настройки, като избор на езика, позиции на менюта и персонализирано съдържание. Използваме бисквитки и за измерване на маркетинговите ни усилия.
Рекламни
Използваме бисквитки, за да измерваме маркетинг ефективността ни, броене на посещения, както и за проследяването дали дадено електронно писмо е било отворено.