“В SoftUni Digital открих, че маркетингът е невероятно завладяващ“ – среща с Марияна Стоянова - SoftUni Digital
Loading...

“В SoftUni Digital открих, че маркетингът е невероятно завладяващ“ – среща с Марияна Стоянова

avatar Пламен Тотев 5 минути
“В SoftUni Digital открих, че маркетингът е невероятно завладяващ“ – среща с Марияна Стоянова

Марияна преобръща кариерния си път и от професионалист в света на продажбите се преквалифицира към дигиталния маркетинг. Тази промяна е в резултат на новата страст, която тя открива в цялостната програма по дигитален маркетинг на SoftUni Digital.

Ако и ти търсиш начин да направиш промяна в кариерен план, започни още днес и кандидатствай в SoftUni Digital!

Здравей, представи ни се с няколко думи!

Здравейте, аз съм Марияна Стоянова, завършила съм специалност „Финанси“ в Стопанска академия „Димитър Ценов“ в Свищов, България. Пътуването ми ме отведе от света на финансите в динамичната сфера на дигиталния маркетинг. Вече повече от година работя като Специалист по дигитален маркетинг в TED BED, водещ производител на матраци, легла и аксесоари за сън.

С какво се занимаваше преди обучението си в SoftUni Digital?

Над 10 години работих в сферата на продажбите и обслужването на клиенти. Последното ми работно място е платформата за сравнение на цени pazaruvaj.com, където прекарах над 7 години. Първите четири години работих от офиса в София, след което се преместих и заживях в Будапеща, там прекарах още три години в компанията, и бях Мениджър на отдела за продажби и съпорт.

Как научи за SoftUni Digital и защо избра точно нашите обучения?

След като напуснах Pazaruvaj и се върнах обратно в България през 2020 г, бях решила да си почина няколко месеца. Имах огромна нужда от промяна, исках да се откъсна малко от продажбите и не бях сигурна с какво точно искам да се занимавам. Докато обмислях следващите си стъпки, моя приятелка ме запозна с курса Marketing Basics и реших да се запиша с нея. Едновременно с това открих и основния курс по графичен дизайн. По това време не знаех нищо за СофтУни, но си казах: какво пък, действам, записвам и двата курса, а в движение ще решавам как да продължа. Напълно случайно се случиха нещата. Докато навлизах по-дълбоко в курсовете, открих, че маркетингът е невероятно завладяващ. Приемах ги като допълнителни знания, които ще ми помогнат в бъдеще. На онзи етап и през ум не ми минаваше, че толкова ще се запаля и ще искам да се преквалифицирам напълно. Но в днешния динамичен пазар на труда кариерните преходи не са необичайни.

Кои обучения завърши при нас и кой е най-ценният урок за теб?

Това, което започна като случаен интерес, скоро се превърна в страст. Открих колко интересен и динамичен може да бъде маркетингът. 2 години по-късно завърших цялостната програма като избрах направление Performance Marketing Expert. По-голямата част от лекциите гледах на живо, тъй като имах свободно време. По-късно обаче това се промени и оцених възможността да гледам всичко на запис. И до днес се случва, когато ми потрябва нещо, да вляза и да изгледам запис от дадена лекция. Голям плюс и страхотна помощ.

Какво смяташ за обучителния процес?

Един от най-възнаграждаващите аспекти на всяка програма за обучение е практическият компонент (предполагам на всеки от нас). Както се повтаря от мнозина, възможността за прилагане на теоретични знания в сценарии от реалния живот е безценна. Този практически опит ни позволява да:

 -прилагаме нашите знания и тренираме нашите умения

- изпълняваме реални работни задачи в предварително планирана среда за обучение

- изпитваме тръпката да научаваме нещо ново всеки ден.

Въпреки че обучението осигурява солидна основа, реалният работен процес може да бъде различен. Всеки бизнес е специфичен и знанията, усвоени от обучението, не винаги могат да се прилагат директно. Това изисква много работа, труд и постоянно търсене на нова информация. Смятам, че интелектуалното любопитство е ключова черта, която може да доведе до успех в кариерата.

Сподели впечатленията си за лекторския състав на SoftUni Digital.

Преподавателите в СофтУни, състоящи се от специалисти, работили в областта от много години, са полезни в процеса на обучение. Естествено, имам си няколко фаворити, които предадоха материала по един изключително лек и ясен начин. Истинско удоволствие да слушаш лекциите им.

В каква посока пое, след като започна обучението си в SoftUni Digital?

В света на труда промяната е единствената константа. Година след като завърших обучението си, реших да се впусна в сферата на дигиталния маркетинг. Това решение не беше лесно, особено предвид възрастта ми и липсата на опит в сферата. Пазарът на труда през това време беше силно конкурентен и предизвикателствата бяха многобройни. Отне ми доста време, тъй като никой не търси човек без опит, трудно е да убедиш работодател, че тази коренна смяна е сериозна и можеш наистина да се справиш. Пътуването беше трудно и имаше моменти, в които бях на ръба да се откажа. Скоро обаче осъзнах, че най-добрият начин да натрупам опит и да пробия в индустрията е чрез стаж. Стажовете предлагат безценен практически опит и отварят врати към вълнуващи възможности за кариера. Истината е, че смених няколко фирми за кратко време, преди да намеря точното си място. Смятам, че това е неизбежно. Ако някой е на мнение, че след завършване на курсовете вратите на повечето фирми ще са широко отворени за него, трябва да знае, че не е така. Започваш отначало и се въоръжаваш с търпение.

През май 2023 г. намерих работа като специалист по дигитален маркетинг в TED BED, водещ производител на матраци, легла и аксесоари за сън. Ролята ми включва поддържане на съдържанието на онлайн магазина, корпоративния сайт на компанията, социалните мрежи и ежедневна комуникация с дигиталната агенция, свързана с планирането на предстоящи кампании. Пробивът в индустрията на дигиталния маркетинг беше предизвикателно, но възнаграждаващо пътуване. Изискваше се търпение, постоянство и желание за учене. Опитът, който придобих по пътя обаче, беше безценен.

Какво ще посъветваш бъдещите курсисти на SoftUni Digital?

Започването на преход в кариерата може да бъде предизвикателство, но с фокус и постоянство крайният резултат е страхотен. Всеки, който е разпознал себе си в нова професия и е решил да върви по този път, не трябва да се спира от първото препятствие. Изключително важно е да разберете, че преходът към нова кариера не е лесна задача. Ето някои ключови точки, които трябва да запомните:

- бъдете търпеливи, не се поддавайте на страха

- подгответе се за период на безпокойство и дори финансови лишения като по-ниско възнаграждение или безплатен стаж: въпреки това, с времето и опита, вашият потенциал за доход може да се подобри. Разглеждайте всичко като учебен опит

- не се страхувайте от предизвикателствата и експериментирайте

- ако наистина желаете да постигнете нещо, то рано или късно ще се случи

- ключът към успеха се крие в две думи: фокус и постоянство.

В заключение, моята история за преход в кариерата е свидетелство за факта, че никога не е твърде късно да научите нещо ново и да промените кариерата си. Независимо дали се занимавате с продажби, обслужване на клиенти или друга област, възможностите за растеж и проучване са безкрайни. Не се страхувайте да направите този скок!

---

Кандидатствай в цялостната програма по дигитален маркетинг на SoftUni Digital и направи първата крачка към успеха!

Можем ли да използваме бисквитки?
Ние използваме бисквитки и подобни технологии, за да предоставим нашите услуги. Можете да се съгласите с всички или част от тях.
Назад
Функционални
Използваме бисквитки и подобни технологии, за да предоставим нашите услуги. Използваме „сесийни“ бисквитки, за да Ви идентифицираме временно. Те се пазят само по време на активната употреба на услугите ни. След излизане от приложението, затваряне на браузъра или мобилното устройство, данните се трият. Използваме бисквитки, за да предоставим опцията „Запомни Ме“, която Ви позволява да използвате нашите услуги без да предоставяте потребителско име и парола. Допълнително е възможно да използваме бисквитки за да съхраняваме различни малки настройки, като избор на езика, позиции на менюта и персонализирано съдържание. Използваме бисквитки и за измерване на маркетинговите ни усилия.
Рекламни
Използваме бисквитки, за да измерваме маркетинг ефективността ни, броене на посещения, както и за проследяването дали дадено електронно писмо е било отворено.