Какво е вътрешен PageRank и какви ползи носи на всеки сайт?
Алгоритмите въртят света, а PageRank (PR) е сред онези, които трябва да познаваш добре, ако имаш амбицията да бъдеш истинска SEO нинджа. Независимо дали искаш да се развиваш като SEO експерт, или искаш да повишиш квалификацията си и да помагаш на компанията, в която работиш, не се колебай да се присъединиш към курса SEO Automation & AI, който ще те подготви за предизвикателствата, включително с това, да се харесаш на алгоритмите:
Оптимизацията за търсачки помага на всеки бизнес да печели повече, затова и добре подготвените експерти са безценни. Oбучението ще те запознае с различни техники за автоматизация на SEO задачите, ще разгледа ценния вътрешен PageRank, ще ти помогне да подобриш скоростта на сайта си, да се научиш да работиш с SEO филтри и т.н.
Курсът е подходящ за теб, ако вече имаш опит в сферата на оптимизацията и търсиш начин да надградиш и специализираш знанията си. А по повод старта му, ще разгледаме по-подробно какво представлява алгоритъмът PageRank и защо все още е от особена важност за SEO стратегията ти.
PageRank – какво е и как работи?
Google използва PageRank, за да оцени колко важни са дадени страници, за да определи тяхното класиране в резултатите. Алгоритъмът разчита на броя и качеството на линковете, които водят към въпросните страници.
Принципът работи като в реалния живот – колкото повече препоръки и добри отзиви имаш от колеги и работодатели, толкова по-вероятно е бъдещи такива да ти дадат приоритет при подбора на кадри.
Но тук идва важното разграничение – за качеството на препоръките. Ако идват от приятели и роднини, колкото и да са на брой и да възхваляват уменията ти, не са меродавни.
Един сайт с хиляда линка може да се представя по-зле от сайт със 100 линка, ако разликата в качеството им е драстична. Тази авторитетност след това започва да „тече“ из самия сайт, придавайки т.нар. тежест на всяка една от страниците, към които има вътрешни линкове.
Източник: ahrefs
Като SEO експерт трябва да обърнеш внимание на вътрешния PageRank по няколко причини – ще разбереш как се разпределят вътрешните линкове, дали има баланс, или някои страници (конкретно тези, които не ти носят резултати) имат твърде висока тежест. Ще можеш да следиш и кои страници водят до 404 грешки, така че да оптимизираш структурата на сайта и да ги пренасочиш към релевантно съдържание.
Разпределение на тежестта
Създаването на вътрешни връзки в сайта е начинът, по който разпределяш тежестта. Т.нар. процес по internal linking (вътрешно налинкване) не само насочва потребителите през техния път на сайта, а и спомага за вътрешния PageRank.
Това е и начин да насочиш crawl ботовете, когато обхождат страници с цел индексиране. Не на последно място, вътрешните линкове биха задържали потребителите по-дълго на сайта ти, защото има релевантно съдържание, което да посетят, след като са преминали през една страница.
Например, когато управляваш онлайн магазин, можеш да оставяш линкове към допълващи, подобни, свързани продукти, релевантни категории и т.н. Новинарски сайтове и корпоративни блогове пък имат полза от линкове към свързани статии.
Когато разпределяш тежестта, не забравяй, че линковете целят да улеснят потребителите и да информират Google. На първо място, към страницата, към която водиш, трябва да сложиш само един линк. Той трябва да е поставен на релевантен anchor текст и да не води към страницата, от която идва.
Източник: ahrefs
Освен това, няма смисъл да слагаш линкове към страници, които са достъпни от основната структура на сайта – като началната страница или тази с контакти. Освен да помагат в навигацията на потребителите, вътрешните линкове трябва да са фокусирани върху страниците, които се възприемат като приоритетни за бизнеса.
Вътрешната тежест на всяка страница на сайта може да бъде изчислена както с автоматизирани технологични решения, така и ръчно. Ще го видиш нагледно по време на предстоящия курс.
Защо PageRank е от значение през 2024?
Днес PageRank стои в основата на добрите SEO практики и е особено важен за разработването на успешна стратегия. Въпреки че алгоритъмът е сравнително стар и през годините претърпя драматични изменения, не бива да го подценяваш, особено ако искаш да надградиш способностите си.
Запомни, че когато разработваш link building стратегия и оформяш вътрешната структура на линковете си, оказваш влияние и на PageRank-а на сайта и страниците си, давайки конкретни сигнали на Google.
Анализ на вътрешния PageRank и разпределяне на тежестта са само част от темите и уменията, които ще покриеш по време на обучението си в предстоящия курс. Той е подходящ за теб, ако вече имаш основополагаща подготовка в областта на SEO и искаш да развиеш и специализираш знанията и способностите си.
Ако се стремиш именно към това, не се колебай и стани част от курса SEO Automation & AI още днес!