5 факта, които да запомниш за GA4 - SoftUni Digital
Loading...

5 факта, които да запомниш за GA4

avatar Мария Вълчева 3 минути
5 факта, които да запомниш за GA4

През 2023 година Google преобърна начина, по който събираме и анализираме данни онлайн, прекъсвайки работата на Universal Analytics, за да замени решението с Google Analytics 4. Ако ти предстои да работиш с инструмента или искаш да научиш повече за него, не се колебай да се подготвиш с помощта на курса Google Analytics - юни 2024:

С негова помощ ще си спестиш трудностите, които изпитаха дори експерти в сектора, когато преминаването към GA4 стана окончателно. А по повод новото издание на курса за начинаещи, днес съм ти подготвила няколко полезни факта, които трябва да запомниш за платформата.

Какво е Google Analytics 4?

GA4 е безплатна уеб услуга за събиране и анализ на данни, предоставяна от Google. По думи на самия технологичен гигант, тя отговаря на следващото поколение анализ на данни и е стъпка към бъдещето. Основно благодарение на способността да събира и обединява данни както от сайтове, така и от приложения.

Това е едно от водещите различия със старата платформа, което трябва да е и предимство. Този факт обаче не е единственият, който да те интересува за GA4. Ето какво трябва да имаш предвид:

1. GA4 отчита събития, не сесии

GA4 е разработена така, че да може всяко потребителско действие на един уебсайт или приложение да бъде проследено и отчетено. Това са т.нар. събития. На тяхно място преди използвахме сесии и прегледи на страници, а възможността за проследяване беше по-ограничена.

Сега разполагаш с десетки фабрично достъпни събития. А можеш да настроиш такова и за всичко, което е необходимо на даден бизнес, спрямо неговите цели и бизнес операции, ако не присъства в наличните.

Източник: WordStream

2. Събира данни от различни източници

Както вече стана дума, Google Analytics 4 има предимството, че събира данни от различни източници. Това е изключително важно, особено за бизнеси, чиито клиенти използват разнообразни устройства, за да си взаимодействат с бранда.

Аз например разглеждам онлайн магазини и електронни книжарници през телефона си, но пускам поръчки през лаптопа си.

Като инструмент за събиране на информация, GA4 е способен да обедини данните на един и същ потребител, генерирани през различни устройства – мобилни, настолни и таблети. Това позволява създаването на по-детайлни потребителски профили и по-доброто разбиране на пътя, който един клиент изминава, преди да осъществи целево действие.

3. Фокусирана върху поверителността на данните

Стремежът към повече поверителност и контрол на потребителите върху информационния им отпечатък диктува и начина, по който GA4 работи с и съхранява данните. Приоритет за платформата е именно поверителността.

В тази връзка инструментът е разработен така, че да улесни бизнесите в спазването на GDPR и CCPA регламентите. Платформата осигурява по-голям контрол върху управлението и съхранението на данни.

Една от най-чувствителните иновации е именно във връзка със съхранението. Фабрично достъпът до данни се пази до 2 месеца, като можеш да настроиш да е наличен в рамките на 14 месеца. След това губиш възможността да достъпиш силно специфична потребителска информация и действия, достъпни през специалните отчети, които се създават ръчно.

4. Машинно обучение и AI

Google Analytics 4 също използва пълните възможности на технологичната революция. Платформата е способна да обогати данните с т.нар. предвиждащи показатели. Те разчитат на машинно обучение, за да измерват вероятност за покупка, за отпадане и напускане на клиент и дори очаквани приходи.

Подобни инструменти са безценни, когато искаш да опознаеш потребителите по-добре. А това е възможно и с помощта на още един незаменим инструмент от платформата.

5. Гъвкавост и персонализиране на отчетите

Освен стандартните готови отчети в GA4, платформата предлага т.нар. Explorations. Особеното при тях е, че можеш да ги построиш сам, включвайки разнообразие от параметри. Имаш възможност да ги създадеш от нулата или да използваш готова база, например логиката на фуния.

Тези подробни и персонализирани отчети ти позволяват да работиш гъвкаво с данните, които се събират. Именно за тях важи правилото, че данните се достъпни 2 или 14 месеца назад, според настройката.

Трудно ли е да работиш с Google Analytics 4?

GA4 предложи еволюция, а може би дори и революция в събирането и анализа на потребителски данни. Дори напълно начинаещи могат да научат повече за потребители и клиенти с помощта на отчетите. А това познание спомага за по-ефективното дигитално присъствие на всеки бизнес.

Ако сега правиш първите си стъпки с платформата, няма нужда да се мъчиш, за да използваш платформата ефективно. Курсът Google Analytics - юни 2024 ще те въведе в материята плавно и ще ти покаже как да подчиниш един от най-сложните инструменти за събиране и анализ на данни. Очакваме те!

Можем ли да използваме бисквитки?
Ние използваме бисквитки и подобни технологии, за да предоставим нашите услуги. Можете да се съгласите с всички или част от тях.
Назад
Функционални
Използваме бисквитки и подобни технологии, за да предоставим нашите услуги. Използваме „сесийни“ бисквитки, за да Ви идентифицираме временно. Те се пазят само по време на активната употреба на услугите ни. След излизане от приложението, затваряне на браузъра или мобилното устройство, данните се трият. Използваме бисквитки, за да предоставим опцията „Запомни Ме“, която Ви позволява да използвате нашите услуги без да предоставяте потребителско име и парола. Допълнително е възможно да използваме бисквитки за да съхраняваме различни малки настройки, като избор на езика, позиции на менюта и персонализирано съдържание. Използваме бисквитки и за измерване на маркетинговите ни усилия.
Рекламни
Използваме бисквитки, за да измерваме маркетинг ефективността ни, броене на посещения, както и за проследяването дали дадено електронно писмо е било отворено.