Фейсбук страница - какво трябва да знаеш, за да е успешна? - SoftUni Digital
Loading...

Фейсбук страница - какво трябва да знаеш, за да е успешна?

avatar Мария Вълчева 5 минути
Фейсбук страница - какво трябва да знаеш, за да е успешна?

Наличието на Фейсбук страница все още е ключово за онлайн присъствието на всеки бизнес или онлайн личност. Ако искаш да се покажеш пред аудиторията си, забрави за личния си профил – време е да създадеш страница. Запомни обаче, че не всяка страница е успешна. Нейното развитие е комбинация от органично съдържание и платена реклама – все теми, залегнали в предстоящия курс за начинаещи Facebook Marketing - юли 2024:

Курсът ще те въведе в успешното управление на Фейсбук страници, управлението на рекламен акаунт и създаването на кампании, както и създаването на успешни криейтиви и съдържание за постове и реклами. Това са фундаментални знания и умения, от които се нуждаеш, ако искаш да развиеш ефективно и забележимо присъствие в социалната мрежа.

А защо през страница, а не през личния ти профил? В следващите редове ще разгледаме именно това – какво представляват страниците, защо са най-удачният метод за комуникация с аудиторията във Facebook, както и кои са ключовите показатели, които да следиш.

Какво представлява една Фейсбук страница?

Ако сайтът ти е дигиталната алтернатива на физически магазин, представи си своята Фейсбук страница като щанд в хипермаркет. При това най-големият и посещаван хипермаркет в глобален мащаб. В хипермаркета има десетки, а във Facebook и стотици, ако не и хиляди алтернативи, наподобяващи твоя щанд и конкретен продукт и услуга.

Но за разлика от щанда в магазина, където можеш да се промотираш чрез оферта 2-на-цената-на-1 или с отстъпка от цената, например, във Facebook освен да рекламираш своето предложение, можеш директно да си взаимодействаш с аудиторията си. Можеш да комуникираш с нея, създавайки си база от лоялни последователи и фенове. Доколко ще успееш много зависи от това колко добре си създал страницата си и колко добре я управляваш.

Разбира се, всяка страница има конкретни елементи, които важат за всички – като име, информация за бизнеса и контакти. Но основната полза от една Фейсбук страница е съдържанието, което можеш да споделяш чрез нея, както и възможността да създаваш реклами, достигащи до целевата ти аудитория.

В следващата секция ще разгледаме и конкретните причини защо страниците във Facebook са толкова важен комуникационен канал и защо много бизнеси избират да развиват основно тях.

Фейсбук страница като част от маркетинг стратегията

Освен очевидните предимства на това, че е безплатна и лесна за създаване, една Фейсбук страница носи много допълнителни ползи за всеки бизнес, който използва такава в маркетинговата си стратегия. Сред тях са:

Гъвкавост – в страницата си ще откриеш множество инструменти, които ще ти помогнат да разраснеш общността около бранда си и да постигнеш специфичните си бизнес цели.

Платена реклама – Facebook предлага една от най-развитите платформи за реклама, с редица инструменти, чрез които да постигнеш най-доброто с бюджета, с който разполагаш.

Широка аудитория – актуалните данни сочат, че Facebook има близо 3 милиарда активни потребители всеки месец, от различни поколения и в много широки демографски граници. Със сигурност ще откриеш и своята аудитория там.

Източник: Statista

Множество опции за ангажиране – типовете съдържание, които можеш да споделяш тук, могат да ангажират аудиторията на всеки етап от потребителското им пътешествие.

Не само B2C – въпреки че има по-подходящи платформи за B2B маркетинг, аудиторията и възможностите на Facebook не са за подценяване, тъй като хората, взимащи решения в бизнеса, също присъстват тук.

Разнообразие – както по отношение на начините на таргетиране на аудиторията, така и рекламните формати, които можеш да използваш.

Елементи за успешна Фейсбук страница

Въпреки че са един от най-мощните инструменти за комуникация и реклама, социалните мрежи не са лесни за овладяване, още по-малко – за постигане на успех. Разбира се, дефиницията за успех е различна за всеки. Затова в следващите редове ще ти споделя четири кратки съвета за оформлението и управлението на твоята Фейсбук страница, така че да я подготвиш за успех:

1. Разпознаваема профилна снимка – използвай логото си, а ако говорим за личен брандинг, задължително заложи на професионално изглеждаща снимка.

2. Ангажираща корица – заложи на слоган, представи ценностите на компанията или своите собствени, сподели на аудиторията каква стойност ще им донесеш.

3. Добави подходящ CTA – могат ли посетителите на твоята Фейсбук страница да те открият в социалната мрежа? Позволи им да ти пишат. Искаш ли да генерираш трафик към сайта си или нюзлетъра си? Добави CTA. Изборът е разнообразен и може да бъде съобразен с бизнес целите ти.

4. Открий точното време и точното съдържание – резултат от много тестване и генериране на разнообразно съдържание. Тук идва и ролята на content план и календар, чрез които по-лесно ще можеш да управляваш съдържанието, а и самата Фейсбук страница. Колкото до това кое е правилното и в кой момент да го публикуваш, ще си говорим за основните метрики, които можеш да следиш, в следващите редове.

Източник: SproutSocial

Ключови показатели, които да следиш за Фейсбук страницата си

Активното ти присъствие във Фейсбук може да е от голяма полза за бизнеса, привличайки нови потребители и подпомагайки растежа. А дали усилията ти работят, можеш да следиш чрез някои ключови метрики, включително:

Engagement rate – средната ангажираност на аудиторията ти, кой и как си взаимодейства със съдържанието ти. Консистентната ангажираност е знак за добре развиваща се страница.

Reach – обхватът показва до колко уникални потребители достига съдържанието ти, било то платено или органично. Обхватът ще ти подскаже как съдържанието ти се възприема от аудиторията.

Impressions – импресиите са водещ показател за това колко често се показва съдържанието ти, отново органично или платено, във фийда на аудиторията ти. Чрез тях можеш да отсееш съдържанието, което се котира и носи резултати.

Followers growth – добре развиваната Фейсбук страница привлича повече последователи, а съдържанието ѝ се е доказало като ангажиращо. Ръстът в последователите е ясен показател за това, но не забравяй да обръщаш внимание и на това колко последователи губиш.

CTR (click-through rate) – този показател ще те информира за това колко хора са кликнали на заложен в пост или реклама линк. По актуални данни, Facebook продължава да бъде социалната мрежа, която осигурява най-висок CTR.

CPC & CPM – ще следиш Cost per Click (CPC) и Cost per 1000 Impressions (известно още като Cost per Mile, CPM). С други думи, това са съответно колко ти е струвал всеки един клик и колко ти струва, за да достигнеш до повече хора.

С промените в политиките за сигурност и еволюцията на социалните мрежи, ще трябва да се научиш гъвкаво да се адаптираш към промените и да променяш възприятието си за различните метрики.

А едно нещо е факт – въпреки промените, ако управляваш ефикасно своята Фейсбук страница, тя несъмнено ще ти носи резултати. Затова не се колебай и се включи в курса Facebook Marketing - юли 2024 и открий най-добрите практики за своята Фейсбук стратегия!

Можем ли да използваме бисквитки?
Ние използваме бисквитки и подобни технологии, за да предоставим нашите услуги. Можете да се съгласите с всички или част от тях.
Назад
Функционални
Използваме бисквитки и подобни технологии, за да предоставим нашите услуги. Използваме „сесийни“ бисквитки, за да Ви идентифицираме временно. Те се пазят само по време на активната употреба на услугите ни. След излизане от приложението, затваряне на браузъра или мобилното устройство, данните се трият. Използваме бисквитки, за да предоставим опцията „Запомни Ме“, която Ви позволява да използвате нашите услуги без да предоставяте потребителско име и парола. Допълнително е възможно да използваме бисквитки за да съхраняваме различни малки настройки, като избор на езика, позиции на менюта и персонализирано съдържание. Използваме бисквитки и за измерване на маркетинговите ни усилия.
Рекламни
Използваме бисквитки, за да измерваме маркетинг ефективността ни, броене на посещения, както и за проследяването дали дадено електронно писмо е било отворено.