Фейсбук страница - какво трябва да знаеш, за да е успешна?
Наличието на Фейсбук страница все още е ключово за онлайн присъствието на всеки бизнес или онлайн личност. Ако искаш да се покажеш пред аудиторията си, забрави за личния си профил – време е да създадеш страница. Запомни обаче, че не всяка страница е успешна. Нейното развитие е комбинация от органично съдържание и платена реклама – все теми, залегнали в предстоящия курс за начинаещи Facebook Marketing - юли 2024:
Курсът ще те въведе в успешното управление на Фейсбук страници, управлението на рекламен акаунт и създаването на кампании, както и създаването на успешни криейтиви и съдържание за постове и реклами. Това са фундаментални знания и умения, от които се нуждаеш, ако искаш да развиеш ефективно и забележимо присъствие в социалната мрежа.
А защо през страница, а не през личния ти профил? В следващите редове ще разгледаме именно това – какво представляват страниците, защо са най-удачният метод за комуникация с аудиторията във Facebook, както и кои са ключовите показатели, които да следиш.
Какво представлява една Фейсбук страница?
Ако сайтът ти е дигиталната алтернатива на физически магазин, представи си своята Фейсбук страница като щанд в хипермаркет. При това най-големият и посещаван хипермаркет в глобален мащаб. В хипермаркета има десетки, а във Facebook и стотици, ако не и хиляди алтернативи, наподобяващи твоя щанд и конкретен продукт и услуга.
Но за разлика от щанда в магазина, където можеш да се промотираш чрез оферта 2-на-цената-на-1 или с отстъпка от цената, например, във Facebook освен да рекламираш своето предложение, можеш директно да си взаимодействаш с аудиторията си. Можеш да комуникираш с нея, създавайки си база от лоялни последователи и фенове. Доколко ще успееш много зависи от това колко добре си създал страницата си и колко добре я управляваш.
Разбира се, всяка страница има конкретни елементи, които важат за всички – като име, информация за бизнеса и контакти. Но основната полза от една Фейсбук страница е съдържанието, което можеш да споделяш чрез нея, както и възможността да създаваш реклами, достигащи до целевата ти аудитория.
В следващата секция ще разгледаме и конкретните причини защо страниците във Facebook са толкова важен комуникационен канал и защо много бизнеси избират да развиват основно тях.
Фейсбук страница като част от маркетинг стратегията
Освен очевидните предимства на това, че е безплатна и лесна за създаване, една Фейсбук страница носи много допълнителни ползи за всеки бизнес, който използва такава в маркетинговата си стратегия. Сред тях са:
• Гъвкавост – в страницата си ще откриеш множество инструменти, които ще ти помогнат да разраснеш общността около бранда си и да постигнеш специфичните си бизнес цели.
• Платена реклама – Facebook предлага една от най-развитите платформи за реклама, с редица инструменти, чрез които да постигнеш най-доброто с бюджета, с който разполагаш.
• Широка аудитория – актуалните данни сочат, че Facebook има близо 3 милиарда активни потребители всеки месец, от различни поколения и в много широки демографски граници. Със сигурност ще откриеш и своята аудитория там.
Източник: Statista
• Множество опции за ангажиране – типовете съдържание, които можеш да споделяш тук, могат да ангажират аудиторията на всеки етап от потребителското им пътешествие.
• Не само B2C – въпреки че има по-подходящи платформи за B2B маркетинг, аудиторията и възможностите на Facebook не са за подценяване, тъй като хората, взимащи решения в бизнеса, също присъстват тук.
• Разнообразие – както по отношение на начините на таргетиране на аудиторията, така и рекламните формати, които можеш да използваш.
Елементи за успешна Фейсбук страница
Въпреки че са един от най-мощните инструменти за комуникация и реклама, социалните мрежи не са лесни за овладяване, още по-малко – за постигане на успех. Разбира се, дефиницията за успех е различна за всеки. Затова в следващите редове ще ти споделя четири кратки съвета за оформлението и управлението на твоята Фейсбук страница, така че да я подготвиш за успех:
1. Разпознаваема профилна снимка – използвай логото си, а ако говорим за личен брандинг, задължително заложи на професионално изглеждаща снимка.
2. Ангажираща корица – заложи на слоган, представи ценностите на компанията или своите собствени, сподели на аудиторията каква стойност ще им донесеш.
3. Добави подходящ CTA – могат ли посетителите на твоята Фейсбук страница да те открият в социалната мрежа? Позволи им да ти пишат. Искаш ли да генерираш трафик към сайта си или нюзлетъра си? Добави CTA. Изборът е разнообразен и може да бъде съобразен с бизнес целите ти.
4. Открий точното време и точното съдържание – резултат от много тестване и генериране на разнообразно съдържание. Тук идва и ролята на content план и календар, чрез които по-лесно ще можеш да управляваш съдържанието, а и самата Фейсбук страница. Колкото до това кое е правилното и в кой момент да го публикуваш, ще си говорим за основните метрики, които можеш да следиш, в следващите редове.
Източник: SproutSocial
Ключови показатели, които да следиш за Фейсбук страницата си
Активното ти присъствие във Фейсбук може да е от голяма полза за бизнеса, привличайки нови потребители и подпомагайки растежа. А дали усилията ти работят, можеш да следиш чрез някои ключови метрики, включително:
• Engagement rate – средната ангажираност на аудиторията ти, кой и как си взаимодейства със съдържанието ти. Консистентната ангажираност е знак за добре развиваща се страница.
• Reach – обхватът показва до колко уникални потребители достига съдържанието ти, било то платено или органично. Обхватът ще ти подскаже как съдържанието ти се възприема от аудиторията.
• Impressions – импресиите са водещ показател за това колко често се показва съдържанието ти, отново органично или платено, във фийда на аудиторията ти. Чрез тях можеш да отсееш съдържанието, което се котира и носи резултати.
• Followers growth – добре развиваната Фейсбук страница привлича повече последователи, а съдържанието ѝ се е доказало като ангажиращо. Ръстът в последователите е ясен показател за това, но не забравяй да обръщаш внимание и на това колко последователи губиш.
• CTR (click-through rate) – този показател ще те информира за това колко хора са кликнали на заложен в пост или реклама линк. По актуални данни, Facebook продължава да бъде социалната мрежа, която осигурява най-висок CTR.
• CPC & CPM – ще следиш Cost per Click (CPC) и Cost per 1000 Impressions (известно още като Cost per Mile, CPM). С други думи, това са съответно колко ти е струвал всеки един клик и колко ти струва, за да достигнеш до повече хора.
С промените в политиките за сигурност и еволюцията на социалните мрежи, ще трябва да се научиш гъвкаво да се адаптираш към промените и да променяш възприятието си за различните метрики.
А едно нещо е факт – въпреки промените, ако управляваш ефикасно своята Фейсбук страница, тя несъмнено ще ти носи резултати. Затова не се колебай и се включи в курса Facebook Marketing - юли 2024 и открий най-добрите практики за своята Фейсбук стратегия!