3 начина за оптимизиране на конверсиите - SoftUni Digital
Loading...

3 начина за оптимизиране на конверсиите

avatar Мария Вълчева 4 минути
3 начина за оптимизиране на конверсиите

„Коефициент на конверсия“, по-известен с английското Conversion Rate, е митичен, почти абстрактен елемент от всеки онлайн бизнес, въпреки че може да му се дадат числови стойности. Практическият курс Conversion Rate Optimization and Automation - февруари 2024 цели да излезе от абстрактното и да ти помогне да си изградиш по-ясна представа какво са конверсиите (реализации) и как се постигат.

Конверсиите варират от ниша до ниша. За теб 2% конверсии може да са чудесни, за конкуренцията – твърде малко. Коефициентът зависи от фактори като индустрията, в която оперираш, източниците на трафик, които ползваш, целите, които си поставяш, дори демографията на целевата ти група.

Но как да разбереш, че conversion rate-ът ти е нисък? Добър ориентир е средният процент в нишата ти или този на конкурентите ти. Ако имаш резултати, по-ниски от средните или по-ниски от целите, които си си поставил, дошъл е моментът за оптимизация на конверсии!

По повод предстоящия курс, в статията ще те запозная с 3 начина, по които можеш да оптимизираш конверсиите на сайта си.

Какво представлява оптимизацията на конверсиите?

Когато става дума за оптимизация на конверсиите, мисли за цялостен и комплексен процес, който започва с решението как да изчисляваш conversion rate-а. Той изисква и анализ на поведението на потребителите ти и преминава през всяка локация на уебсайта ти, където може да се случи конверсия.

Такива места са началната страница, ценови страници, лендинг страниците (landing pages), блога, дори уиджетите в лентите на сайта и още. Всяко от тези места трябва да бъде оптимизирано с цел повишаване на конверсиите, приоритетно според това кои от тях получават най-много трафик и генерират най-много стойност.

Източник: Hotjar

По този начин можеш да увеличиш потенциала посетителите да се превърнат в плащащи клиенти, когато посещават уебсайта ти. А примери за това как да оптимизираш тези места с цел оптимизация на конверсиите, ще видим в следващите редове!

3 идеи за оптимизация на конверсиите

Ако отделиш усилия за оптимизация на конверсиите, можеш да постигнеш по-високи приходи от отделните потребители, да превърнеш повече посетители в плащащи клиенти, а и като цяло да постигнеш бизнес ръст. Ето няколко примера за това как можеш да тръгнеш по този път:

1. Оптимизиране на лендинг страниците

Лендинг страниците вероятно са първата среща на потенциалните клиенти със сайта ти. Трябва да изглеждат добре, да съдържат ясни снимки с високо качество.

Ако предлагаш дигитален продукт, не пропускай да оставиш „мостра“ от съдържанието. Бутоните и текстовите призиви за действие (CTA, call-to-action) трябва да привличат вниманието и да улесняват стъпката разглеждане-покупка максимално.

2. Оптимизиране на съдържанието

Дизайнът на страниците трябва да е удобен за потребителя, т.е. user-friendly. Така потенциалните ти клиенти могат да се ориентират в структурата бързо и лесно. В противен случай, веднага биха „отпаднали“.

Добрият дизайн трябва да бъде подкрепен и с качествено съдържание. То е онова, което ще ангажира потенциалния клиент и ще спомогне за оптимизиране на конверсиите. Тук трябва да обръщаш внимание и на най-малките детайли – от заглавието, през описанията и посланията, до текстовите CTA-и.

3. Скорост и адаптивен дизайн

Скоростта на един сайт е по-скоро техническа отколкото търговска подробност, но има огромен ефект върху представянето му. Затова и подобряването му създава възможност за оптимизиране на конверсиите.

Това се дължи на факта, че скоростта на зареждане на сайта влияе върху потребителското преживяване. Walmart откриха, че при увеличение на скоростта с 1 секунда, конверсиите са нараснали с 2%. COOK са увеличили реализациите със 7%, намалявайки времето за зареждане на страници с 0.85 секунди.

Освен това, според проучване на Oberlo – лидер в dropshipping услугите, 69% от потребителите предпочитат да търсят продукти и информация за тях онлайн. 50.9% от онлайн потребителите пазаруват през мобилните си телефони поне веднъж в седмицата.

Това категорично показва, че ако нямаш апликация, трябва да фокусираш усилията си върху адаптирането на уебсайта за мобилни устройства. В противен случай жертваш потенциала на трафика от мобилни устройства.

Защо да оптимизираш конверсиите вместо да увеличиш трафика?

Вярно е, че ако насочиш усилията си към увеличаване на трафика към продуктите и услугите си, ще увеличиш и клиентите си. Но това не означава, че ще подобриш conversion rate-а си. Напротив, ако не положиш усилия по посока на CRO, ще запазиш нивата и ще изпуснеш възможността за осъществяване на устойчив растеж в дългосрочен план.

Фокусиране върху трафика е удачно, когато той и без това е малък. Когато месечните посещения се увеличат, усилията трябва да се обърнат към реализирането на посетителите в клиенти. По този ще се осъществяват конверсии от вече съществуващ трафик, а потенциалът да се „конвертират“ нови посетители ще расте.

Ако искаш да развиеш умения, които да подобрят представянето на един онлайн бизнес, да се научиш как да правиш повече продажби и да подобриш ефективността на маркетинг фуниите си, те каня да се включиш в курса Conversion Rate Optimization and Automation. Обучението е подходящо за всеки маркетолог, настоящ или бъдещ, който има добри основни познания по Google Analytics, в сферата на SEO-то и умее да създава рекламни кампании. Очакваме те!

Можем ли да използваме бисквитки?
Ние използваме бисквитки и подобни технологии, за да предоставим нашите услуги. Можете да се съгласите с всички или част от тях.
Назад
Функционални
Използваме бисквитки и подобни технологии, за да предоставим нашите услуги. Използваме „сесийни“ бисквитки, за да Ви идентифицираме временно. Те се пазят само по време на активната употреба на услугите ни. След излизане от приложението, затваряне на браузъра или мобилното устройство, данните се трият. Използваме бисквитки, за да предоставим опцията „Запомни Ме“, която Ви позволява да използвате нашите услуги без да предоставяте потребителско име и парола. Допълнително е възможно да използваме бисквитки за да съхраняваме различни малки настройки, като избор на езика, позиции на менюта и персонализирано съдържание. Използваме бисквитки и за измерване на маркетинговите ни усилия.
Рекламни
Използваме бисквитки, за да измерваме маркетинг ефективността ни, броене на посещения, както и за проследяването дали дадено електронно писмо е било отворено.