3 начина за оптимизиране на конверсиите
„Коефициент на конверсия“, по-известен с английското Conversion Rate, е митичен, почти абстрактен елемент от всеки онлайн бизнес, въпреки че може да му се дадат числови стойности. Практическият курс Conversion Rate Optimization and Automation - февруари 2024 цели да излезе от абстрактното и да ти помогне да си изградиш по-ясна представа какво са конверсиите (реализации) и как се постигат.
Конверсиите варират от ниша до ниша. За теб 2% конверсии може да са чудесни, за конкуренцията – твърде малко. Коефициентът зависи от фактори като индустрията, в която оперираш, източниците на трафик, които ползваш, целите, които си поставяш, дори демографията на целевата ти група.
Но как да разбереш, че conversion rate-ът ти е нисък? Добър ориентир е средният процент в нишата ти или този на конкурентите ти. Ако имаш резултати, по-ниски от средните или по-ниски от целите, които си си поставил, дошъл е моментът за оптимизация на конверсии!
По повод предстоящия курс, в статията ще те запозная с 3 начина, по които можеш да оптимизираш конверсиите на сайта си.
Какво представлява оптимизацията на конверсиите?
Когато става дума за оптимизация на конверсиите, мисли за цялостен и комплексен процес, който започва с решението как да изчисляваш conversion rate-а. Той изисква и анализ на поведението на потребителите ти и преминава през всяка локация на уебсайта ти, където може да се случи конверсия.
Такива места са началната страница, ценови страници, лендинг страниците (landing pages), блога, дори уиджетите в лентите на сайта и още. Всяко от тези места трябва да бъде оптимизирано с цел повишаване на конверсиите, приоритетно според това кои от тях получават най-много трафик и генерират най-много стойност.
Източник: Hotjar
По този начин можеш да увеличиш потенциала посетителите да се превърнат в плащащи клиенти, когато посещават уебсайта ти. А примери за това как да оптимизираш тези места с цел оптимизация на конверсиите, ще видим в следващите редове!
3 идеи за оптимизация на конверсиите
Ако отделиш усилия за оптимизация на конверсиите, можеш да постигнеш по-високи приходи от отделните потребители, да превърнеш повече посетители в плащащи клиенти, а и като цяло да постигнеш бизнес ръст. Ето няколко примера за това как можеш да тръгнеш по този път:
1. Оптимизиране на лендинг страниците
Лендинг страниците вероятно са първата среща на потенциалните клиенти със сайта ти. Трябва да изглеждат добре, да съдържат ясни снимки с високо качество.
Ако предлагаш дигитален продукт, не пропускай да оставиш „мостра“ от съдържанието. Бутоните и текстовите призиви за действие (CTA, call-to-action) трябва да привличат вниманието и да улесняват стъпката разглеждане-покупка максимално.
2. Оптимизиране на съдържанието
Дизайнът на страниците трябва да е удобен за потребителя, т.е. user-friendly. Така потенциалните ти клиенти могат да се ориентират в структурата бързо и лесно. В противен случай, веднага биха „отпаднали“.
Добрият дизайн трябва да бъде подкрепен и с качествено съдържание. То е онова, което ще ангажира потенциалния клиент и ще спомогне за оптимизиране на конверсиите. Тук трябва да обръщаш внимание и на най-малките детайли – от заглавието, през описанията и посланията, до текстовите CTA-и.
3. Скорост и адаптивен дизайн
Скоростта на един сайт е по-скоро техническа отколкото търговска подробност, но има огромен ефект върху представянето му. Затова и подобряването му създава възможност за оптимизиране на конверсиите.
Това се дължи на факта, че скоростта на зареждане на сайта влияе върху потребителското преживяване. Walmart откриха, че при увеличение на скоростта с 1 секунда, конверсиите са нараснали с 2%. COOK са увеличили реализациите със 7%, намалявайки времето за зареждане на страници с 0.85 секунди.
Освен това, според проучване на Oberlo – лидер в dropshipping услугите, 69% от потребителите предпочитат да търсят продукти и информация за тях онлайн. 50.9% от онлайн потребителите пазаруват през мобилните си телефони поне веднъж в седмицата.
Това категорично показва, че ако нямаш апликация, трябва да фокусираш усилията си върху адаптирането на уебсайта за мобилни устройства. В противен случай жертваш потенциала на трафика от мобилни устройства.
Защо да оптимизираш конверсиите вместо да увеличиш трафика?
Вярно е, че ако насочиш усилията си към увеличаване на трафика към продуктите и услугите си, ще увеличиш и клиентите си. Но това не означава, че ще подобриш conversion rate-а си. Напротив, ако не положиш усилия по посока на CRO, ще запазиш нивата и ще изпуснеш възможността за осъществяване на устойчив растеж в дългосрочен план.
Фокусиране върху трафика е удачно, когато той и без това е малък. Когато месечните посещения се увеличат, усилията трябва да се обърнат към реализирането на посетителите в клиенти. По този ще се осъществяват конверсии от вече съществуващ трафик, а потенциалът да се „конвертират“ нови посетители ще расте.
Ако искаш да развиеш умения, които да подобрят представянето на един онлайн бизнес, да се научиш как да правиш повече продажби и да подобриш ефективността на маркетинг фуниите си, те каня да се включиш в курса Conversion Rate Optimization and Automation. Обучението е подходящо за всеки маркетолог, настоящ или бъдещ, който има добри основни познания по Google Analytics, в сферата на SEO-то и умее да създава рекламни кампании. Очакваме те!