Какво влияе на добрата реклама в Google днес?
Между 2020 и 2021 година приходите на Google от реклама в Google мрежата се увеличават с $60 милиарда – шест пъти повече (Statista) от годишния ръст до този момент. Ускорената дигитализация накара бизнеса да разчита все повече на платена реклама. А успехът ѝ изисква експертни умения, каквито можеш да придобиеш в практическия курс Google Ads Advanced - февруари 2024.
Продуктите на Google се развиват непрекъснато и това важи с пълна сила и за Google Ads. Днес съм ти приготвила обзор на фактори, които ще влияят на платената реклама в Google и нейното представяне през следващата година, а и занапред. Това са фактори, които ще окажат дълготраен ефект.
Ще започна с най-очевидния от тях – изкуствения интелект, неговото влияние върху създаването, а и представянето на рекламите!
Двата аспекта на AI влиянието
Изкуственият интелект ще изиграе роля в реализирането на реклами в Google мрежата и постиганите резултати по два основни начина. На първо място, през стремежа на Google да се адаптира към еволюиращия начин на търсене. На второ място – самите функционалности на Google Ads.
Да видим какво значи това:
1. Какво е SGE и как ще промени търсенето?
Ако вече имаш опит в създаването на реклама в Google, знаеш, че тя се визуализира на различни места в страницата с резултатите от търсенето ни – над тях, под тях, дори отстрани. В най-добрия случай, имаш възможност да класираш своята реклама най-отгоре.
След появата на генеративен AI като ChatGPT, стремежът на технологичния гигант е да започне да осигурява необходимите отговори на търсещите директно в страницата с резултатите. Целта е хората да не напускат тази страница.
Подобна иновация несъмнено ще доведе до промени в изгледа на страниците в търсачката, а това неминуемо ще окаже влияние и върху начина, по който ще се показва твоята реклама в Google. Този Search Generative Experience все още е в експериментална фаза, но със сигурност ще афектира слотовете за визуализация. Създаването на реклама ще трябва да се съобрази с новите ограничения на слотовете, пример за какъвто можеш да видиш на картинката.
Източник: Google
2. Изкуствен интелект в самите функционалности
AI и машинното обучение, макар и толкова далечни от работата на маркетолога, всъщност играят огромна роля в сферата. Те са инструмент за автоматизиране на дейности по създаването на реклама в Google и управлението на бюджета.
Google Ads използва алгоритми за машинно обучение при:
• Bidding стратегиите – т.нар. Smart Bidding инструмент позволява автоматичното оптимизиране на бюджета, взимайки предвид конверсиите или стойността им;
• Оформянето на реклами – т.нар. Smart Creative инструмент, който комбинира криейтив активите, които качиш и напишеш, по най-удачен и работещ начин, на база на историята на акаунта.
Те ще придобиват все по-голямо значение, което прави и въпроса за автоматизацията все по-важен. Затова и присъства в практическия Google Ads курс, осигурявайки ти по-добро разбиране на възможностите.
Преразглеждане на ключовите думи
Ключовите думи имат основно значение за това твоята реклама в Google да достигне точната аудитория. И въпреки че phrase match и exact match са предпочитаните варианти за съвпадение при планиране на ключовите думи, Google има все повече аргументи за това да се използват broad match думи.
Основната причина за това е осигуряването на повече вариации за рекламата и автоматизираното разпределяне на бюджета. Според твърдения от самата платформа, използването на broad match е водещо при използване на Smart Bidding стратегии.
Защо? Broad match ключовите думи осигуряват повече възможности за стратегиите при участие в търгове. При създаването на такава реклама в Google, очакванията си да може да се осъществят повече конверсии в рамките на бюджета.
Рекламата в Google е все по-визуална
Вероятно вече си забелязал, че резултатите в търсачката стават все по-визуални. Наред с това, предпочитанието на аудиторията да гледа видеа пред това да чете текстове е все по-очевидно.
Когато работиш по реклама в Google, имай предвид, че визуалните елементи стават все по-важни. Това е валидно както за рекламите в Google Display Network, така и в страницата с резултатите.
Източник: Google
Ако рекламният акаунт отговаря на изискванията на Google, към Search рекламата може да се добави изображение, което допълнително увеличава видимостта и ангажираността. А и нека не забравяме, че именно визуалните елементи са тези, които грабват вниманието.
Разгледаните дотук фактори са предпоставка, но не и гаранция за успех, когато говорим за реклама в Google. Въпреки че Google AI и способността за автоматизация създават невероятни възможности, ако ти самият не си подготвен да ги приложиш, вероятно няма да постигнеш желаните резултати.
Практическият курс Google Ads Advanced - февруари 2024 ще ти разкрие тайните на автоматизацията, работата с различни типове кампании и как да разпределяш бюджета си. Ще ти помогне да придобиеш и умения, отговарящи на съвременните условия и особености за реклама в Google. Затова не се колебай и се запиши още днес, ако искаш да надградиш уменията си. Очакваме те!