Какво влияе на добрата реклама в Google днес? - SoftUni Digital
Loading...

Какво влияе на добрата реклама в Google днес?

avatar Мария Вълчева 4 минути
Какво влияе на добрата реклама в Google днес?

Между 2020 и 2021 година приходите на Google от реклама в Google мрежата се увеличават с $60 милиардашест пъти повече (Statista) от годишния ръст до този момент. Ускорената дигитализация накара бизнеса да разчита все повече на платена реклама. А успехът ѝ изисква експертни умения, каквито можеш да придобиеш в практическия курс Google Ads Advanced - февруари 2024.

Продуктите на Google се развиват непрекъснато и това важи с пълна сила и за Google Ads. Днес съм ти приготвила обзор на фактори, които ще влияят на платената реклама в Google и нейното представяне през следващата година, а и занапред. Това са фактори, които ще окажат дълготраен ефект.

Ще започна с най-очевидния от тях – изкуствения интелект, неговото влияние върху създаването, а и представянето на рекламите!

Двата аспекта на AI влиянието

Изкуственият интелект ще изиграе роля в реализирането на реклами в Google мрежата и постиганите резултати по два основни начина. На първо място, през стремежа на Google да се адаптира към еволюиращия начин на търсене. На второ място – самите функционалности на Google Ads.

Да видим какво значи това:

1. Какво е SGE и как ще промени търсенето?

Ако вече имаш опит в създаването на реклама в Google, знаеш, че тя се визуализира на различни места в страницата с резултатите от търсенето ни – над тях, под тях, дори отстрани. В най-добрия случай, имаш възможност да класираш своята реклама най-отгоре.

След появата на генеративен AI като ChatGPT, стремежът на технологичния гигант е да започне да осигурява необходимите отговори на търсещите директно в страницата с резултатите. Целта е хората да не напускат тази страница.

Подобна иновация несъмнено ще доведе до промени в изгледа на страниците в търсачката, а това неминуемо ще окаже влияние и върху начина, по който ще се показва твоята реклама в Google. Този Search Generative Experience все още е в експериментална фаза, но със сигурност ще афектира слотовете за визуализация. Създаването на реклама ще трябва да се съобрази с новите ограничения на слотовете, пример за какъвто можеш да видиш на картинката.

Източник: Google

2. Изкуствен интелект в самите функционалности

AI и машинното обучение, макар и толкова далечни от работата на маркетолога, всъщност играят огромна роля в сферата. Те са инструмент за автоматизиране на дейности по създаването на реклама в Google и управлението на бюджета.

Google Ads използва алгоритми за машинно обучение при:

Bidding стратегиите – т.нар. Smart Bidding инструмент позволява автоматичното оптимизиране на бюджета, взимайки предвид конверсиите или стойността им;

Оформянето на реклами – т.нар. Smart Creative инструмент, който комбинира криейтив активите, които качиш и напишеш, по най-удачен и работещ начин, на база на историята на акаунта.

Те ще придобиват все по-голямо значение, което прави и въпроса за автоматизацията все по-важен. Затова и присъства в практическия Google Ads курс, осигурявайки ти по-добро разбиране на възможностите.

Преразглеждане на ключовите думи

Ключовите думи имат основно значение за това твоята реклама в Google да достигне точната аудитория. И въпреки че phrase match и exact match са предпочитаните варианти за съвпадение при планиране на ключовите думи, Google има все повече аргументи за това да се използват broad match думи.

Основната причина за това е осигуряването на повече вариации за рекламата и автоматизираното разпределяне на бюджета. Според твърдения от самата платформа, използването на broad match е водещо при използване на Smart Bidding стратегии.

Защо? Broad match ключовите думи осигуряват повече възможности за стратегиите при участие в търгове. При създаването на такава реклама в Google, очакванията си да може да се осъществят повече конверсии в рамките на бюджета.

Рекламата в Google е все по-визуална

Вероятно вече си забелязал, че резултатите в търсачката стават все по-визуални. Наред с това, предпочитанието на аудиторията да гледа видеа пред това да чете текстове е все по-очевидно.

Когато работиш по реклама в Google, имай предвид, че визуалните елементи стават все по-важни. Това е валидно както за рекламите в Google Display Network, така и в страницата с резултатите.

Източник: Google

Ако рекламният акаунт отговаря на изискванията на Google, към Search рекламата може да се добави изображение, което допълнително увеличава видимостта и ангажираността. А и нека не забравяме, че именно визуалните елементи са тези, които грабват вниманието.

Разгледаните дотук фактори са предпоставка, но не и гаранция за успех, когато говорим за реклама в Google. Въпреки че Google AI и способността за автоматизация създават невероятни възможности, ако ти самият не си подготвен да ги приложиш, вероятно няма да постигнеш желаните резултати.

Практическият курс Google Ads Advanced - февруари 2024 ще ти разкрие тайните на автоматизацията, работата с различни типове кампании и как да разпределяш бюджета си. Ще ти помогне да придобиеш и умения, отговарящи на съвременните условия и особености за реклама в Google. Затова не се колебай и се запиши още днес, ако искаш да надградиш уменията си. Очакваме те!

Можем ли да използваме бисквитки?
Ние използваме бисквитки и подобни технологии, за да предоставим нашите услуги. Можете да се съгласите с всички или част от тях.
Назад
Функционални
Използваме бисквитки и подобни технологии, за да предоставим нашите услуги. Използваме „сесийни“ бисквитки, за да Ви идентифицираме временно. Те се пазят само по време на активната употреба на услугите ни. След излизане от приложението, затваряне на браузъра или мобилното устройство, данните се трият. Използваме бисквитки, за да предоставим опцията „Запомни Ме“, която Ви позволява да използвате нашите услуги без да предоставяте потребителско име и парола. Допълнително е възможно да използваме бисквитки за да съхраняваме различни малки настройки, като избор на езика, позиции на менюта и персонализирано съдържание. Използваме бисквитки и за измерване на маркетинговите ни усилия.
Рекламни
Използваме бисквитки, за да измерваме маркетинг ефективността ни, броене на посещения, както и за проследяването дали дадено електронно писмо е било отворено.