Content Manager - какво да запомниш за професията? - SoftUni Digital
Loading...

Content Manager - какво да запомниш за професията?

avatar Мария Вълчева 3 минути
Content Manager - какво да запомниш за професията?

Да си content manager е призвание и отговорност. Това е реализация, базирана на креативност и стратегически начин на мислене. Практическият курс Content Management - февруари 2024 по същество ще те запознае с управлението на съдържанието и създаването и реализирането на контент стратегии, които изискват едновременно творчески поглед и стратегически нюх.

А по повод предстоящия му старт, днес ще видим заедно какво е да се занимаваш с контент  мениджмънт и защо това е не просто професия, а титла. Нека започнем с това какво не е content manager, за да изградим пълноценния му образ.

Какво не е да си content manager?

Между създателя на съдържание и контент мениджъра не съществува знак за равенство. Създателят на съдържание и експертът по контент маркетинг може да развие уменията и компетенциите си до степен, в която се реализира като content manager като логична стъпка от професионалния си път.

Контент мениджърът също може да създава съдържание  като част от задълженията си, но дейността му не се изчерпва с това. Неговата сила се крие в изграждането на контент стратегията, адекватното таргетиране, а и дистрибутиране на съдържанието, както и на ясното изразяване на гласа на марката посредством това съдържание.

Тези аспекти от дейността му обуславят и голяма част от задачите, с които е нагърбен един content manager. Да ги видим!

Какви са задълженията на един content manager?

Ролята на един content manager се изразява в изграждане на стратегическата рамка, разработката, дистрибуцията и проследяване на представянето на съдържанието на една компания. Този комплекс от задачи изисква познания и  умения в различни сфери на дигиталния маркетинг, с основен фокус върху контент маркетинга и оптимизацията за търсачки.

Източник: FreelancerMap

Контент мениджърът има влияние върху формирането и на гласа на бранда. Той е водеща фигура в неговото налагане в различните комуникационни канали. Като мениджър се грижи за това гласът да присъства в цялостната комуникация на марката, независимо от формата на съдържанието.

Комплексните задачи означават и владеенето на различни инструменти за организация и дистрибуция на съдържанието, инструменти за анализ, както и методи за създаване на различни типове съдържание. Това се налага заради чисто практическите задачи, които осъществява един content manager:

• Цялостна разработка на контент стратегия, дефиниране на цели и залагане на обхват на съдържанието;

Одит и корекция, ако се налага, на съществуващото съдържание;

Проучване на преките конкуренти за идентифициране на тематични пропуски в съдържанието и откриване на нови възможности за конкуриране на база ключови думи;

Налагане на последователност и хомогенност в изразяването на бранд идентичността;

Създаване на дългосрочен, средносрочен и краткосрочен контент план и календар за осъществявана на стратегически цели и изпълнение на текущи задачи;

Генериране на идеи за ново съдържание, фактическото им осъществяване и управление на процеса по създаването му от страна на вътрешен екип или фрийлансъри, включително и изработката на брийфове, каквито ще разгледаш и по време на курса;

• Създаване на план за дистрибуция, проследяване на разпространението и преизползването на съдържание;

Проследяване на представянето на съдържанието с помощта на различни инструменти, и още.

Всичко това изисква и цялостна теоретична и практическа подготовка. Ако си се представяш в ролята на content manager, в следващите редове ще се запознаем по-отблизо и с подготовката, която ще ти помогне.

Как се става content manager?

Знаейки какво прави един content manager, вероятно се досещаш и какви знания и умения ще са му от полза. Най-общо те включват:

Базови SEO компетенции, особено ако трябва да се създава SEO съдържание и брийфове, по които да се водят фрийлансърите, ако се работи с такива;

• Познаване на работата със системи за управление на съдържанието като WordPress или поне принципа им на работа, съответно и базови познания по HTML и CSS за целите на оформлението на съдържанието;

Източник: Semrush, State of Content Marketing Report 2023

Познаване на най-добрите практики за различни типове съдържание – писмен, видео, аудио формат, за да може да се управлява по-ефективно процеса по създаването му от различните контент експерти;

Овладяване на инструменти като Google Analytics, Google Search Console, Ahrefs или Semrush и т.н.;

Умения за стратегическо планиране и добро познаване на спецификите на различните дистрибуционни канали.

Не на последно място, един content manager трябва да е и добър лидер, а това са умения, които се изграждат с времето.

Ако мечтаеш за подобна водеща позиция, сега е моментът да се докоснеш до стратегическата страна на съдържанието и неговото управление. Практическият курс Content Management - февруари 2024 ще ти даде безценна основа. Очакваме те!

Можем ли да използваме бисквитки?
Ние използваме бисквитки и подобни технологии, за да предоставим нашите услуги. Можете да се съгласите с всички или част от тях.
Назад
Функционални
Използваме бисквитки и подобни технологии, за да предоставим нашите услуги. Използваме „сесийни“ бисквитки, за да Ви идентифицираме временно. Те се пазят само по време на активната употреба на услугите ни. След излизане от приложението, затваряне на браузъра или мобилното устройство, данните се трият. Използваме бисквитки, за да предоставим опцията „Запомни Ме“, която Ви позволява да използвате нашите услуги без да предоставяте потребителско име и парола. Допълнително е възможно да използваме бисквитки за да съхраняваме различни малки настройки, като избор на езика, позиции на менюта и персонализирано съдържание. Използваме бисквитки и за измерване на маркетинговите ни усилия.
Рекламни
Използваме бисквитки, за да измерваме маркетинг ефективността ни, броене на посещения, както и за проследяването дали дадено електронно писмо е било отворено.