Линк билдинг за начинаещи: значение и ефекти - SoftUni Digital
Loading...

Линк билдинг за начинаещи: значение и ефекти

avatar Мария Вълчева 4 минути
Линк билдинг за начинаещи: значение и ефекти

Като маркетолози сме силни толкова, колкото е силен най-слабият ни линк. Затова и процесът по линк билдинг намира централно място в практиките на SEO специалистите. Ако ти е любопитно да научиш повече за предизвикателния свят на оптимизацията за търсачки, без да се луташ в тъмното, сега можеш да запишеш предстоящия курс SEO – февруари 2023.

Практическата подготовка в курса ще ти помогне да направиш уверени първи стъпки в материята, която плаши маркетолозите най-много. А по повод предстоящия старт, ще ти представя на кратко какво представлява процесът по линк билдинг и защо има голямо значение за бизнеса. Това е и една от темите, които ще разгледаш по-подробно по време на курса. А ако си любопитен да научиш повече още сега, повдигам завесата в следващите редове!

Какво е линк билдинг и защо да те интересува?

Линк билдинг процесът генерира една от най-ценните валути за маркетолозите – линковете. Те носят „авторитет“ на страниците, към които водят, и им помагат да се показват по-високо в резултатите в Google. Това ги прави изключително ценни – страница без външни линкове, водещи към нея, ще се изгуби в дебрите на търсачката. Далеч от вниманието на целевата аудитория.

Източник: Moz

Процесът по линк билдинг описва процеса по придобиване на външни линкове с цел повишаване авторитета на сайта и страниците ти. Андрей Липацев (Andrey Lipattsev) от Google открито сподели още през 2016 година, че това е един от трите водещи фактора за ранкиране на страниците.

Успешният линк билдинг обаче не е панацея за некачествено и безполезно съдържание, затова двете трябва да вървят ръка за ръка. Всъщност, създаването на качествено съдържание, което е достойно за споделяне в други сайтове и реферирано от други статии, стои в основата на органичното придобиване на линкове. А това е само един от методите, по които можеш да работиш по посока линк билдинг. В следващите редове ще те запозная по-подробно с всеки.

Методи за осъществяване на линк билдинг

Четири са основните подходи, които можеш да възприемеш за линк билдинг подхода си:

Ръчно добавяне на линкове – имаш възможност да добавяш линкове към свои сайтове и страници в бизнес директории, чрез социалните си профили, чрез коментари в блогове и по форуми и т.н. Това е сравнително лесен начин за придобиване на линкове, затова и Google не им придава особена стойност.

Придобиване на линкове – това се постига чрез създаване на съдържание, достойно за споделяне. Съдържание, за което другите ще говорят и ще разпространяват. Това е един от най-ценните сигнали за Google, че страницата, към която водят линкове и хората говорят, си струва да бъде показвана високо в резултатите. Разбира се, изисква се съдържанието ти да достига правилната аудитория. Ако просто стои публикувано на сайта ти, без да се разпространява, шансът някой да започне да говори за него е много малък.

Искане на линкове – когато има сайт, от който искаш да получиш линк, най-лесно е да се свържеш със собствениците и да им предложиш неустоимо съдържание, изготвено от теб, което да поместят на сайта си и да заложат линк, водещ към твоя. Това са т.нар. guest постове. Друг пример е да създадеш от т.нар. skyscraper съдържание и да покажеш на собствениците, че могат да линкнат към по-богато и качествено съдържанието от това, към което вече линкват от дадена своя статия или страница. Вариантите са разнообразни, като PR-ите също са метод за линк билдинг.

Купуване на линкове – това е възможна, но непрепоръчителна практика. Купуването на линкове може да ти изгуби време, пари, а и позиции, ако използваш тактики, които целят манипулирането на класирането ти в търсачката. Въпреки че съществува като практика, SEO експертите не се нуждаят от нея, за да класират успешно сайтовете. Затова и не е препоръчителна.

А как да си сигурен, че получаваш и придобиваш качествени линкове, ще видим в следващите редове!

Линк билдинг стратегия: придобиване на качествени линкове

Все още никой не е разкрил как Google оценява стойността на линковете, но можеш да прецениш дали твоите са добри по няколко критерия. На първо място, авторитетен ли е сайтът, от който идват? Релевантни ли са, т.е. идват ли от сайт, който кореспондира с темата на твоя? Съответства ли използваният anchor текст на това, към което води линкът, и т.н.

Подходът ти към линк билдинг процеса зависи много от това какъв сайт управляваш, какво искаш да постигнеш и с какъв бюджет разполагаш. По време на предстоящия курс по SEO за начинаещи, експертите ще те запознаят с техните най-добри практики и подходи, не само по отношение на линк билдинга.

Обучението е практически насочено и ще те срещне с редица инструменти и практики, които можеш да използваш, за да подобриш видимостта си в мрежата. Ако не искаш повече да се страхуваш от оптимизацията за търсачки, а вместо това да се превърнеш в любимец на Google, запиши се за SEO – февруари 2023 ТУК още днес. Очакваме те!

Можем ли да използваме бисквитки?
Ние използваме бисквитки и подобни технологии, за да предоставим нашите услуги. Можете да се съгласите с всички или част от тях.
Назад
Функционални
Използваме бисквитки и подобни технологии, за да предоставим нашите услуги. Използваме „сесийни“ бисквитки, за да Ви идентифицираме временно. Те се пазят само по време на активната употреба на услугите ни. След излизане от приложението, затваряне на браузъра или мобилното устройство, данните се трият. Използваме бисквитки, за да предоставим опцията „Запомни Ме“, която Ви позволява да използвате нашите услуги без да предоставяте потребителско име и парола. Допълнително е възможно да използваме бисквитки за да съхраняваме различни малки настройки, като избор на езика, позиции на менюта и персонализирано съдържание. Използваме бисквитки и за измерване на маркетинговите ни усилия.
Рекламни
Използваме бисквитки, за да измерваме маркетинг ефективността ни, броене на посещения, както и за проследяването дали дадено електронно писмо е било отворено.