Линк билдинг за начинаещи: значение и ефекти
Като маркетолози сме силни толкова, колкото е силен най-слабият ни линк. Затова и процесът по линк билдинг намира централно място в практиките на SEO специалистите. Ако ти е любопитно да научиш повече за предизвикателния свят на оптимизацията за търсачки, без да се луташ в тъмното, сега можеш да запишеш предстоящия курс SEO – февруари 2023.
Практическата подготовка в курса ще ти помогне да направиш уверени първи стъпки в материята, която плаши маркетолозите най-много. А по повод предстоящия старт, ще ти представя на кратко какво представлява процесът по линк билдинг и защо има голямо значение за бизнеса. Това е и една от темите, които ще разгледаш по-подробно по време на курса. А ако си любопитен да научиш повече още сега, повдигам завесата в следващите редове!
Какво е линк билдинг и защо да те интересува?
Линк билдинг процесът генерира една от най-ценните валути за маркетолозите – линковете. Те носят „авторитет“ на страниците, към които водят, и им помагат да се показват по-високо в резултатите в Google. Това ги прави изключително ценни – страница без външни линкове, водещи към нея, ще се изгуби в дебрите на търсачката. Далеч от вниманието на целевата аудитория.
Източник: Moz
Процесът по линк билдинг описва процеса по придобиване на външни линкове с цел повишаване авторитета на сайта и страниците ти. Андрей Липацев (Andrey Lipattsev) от Google открито сподели още през 2016 година, че това е един от трите водещи фактора за ранкиране на страниците.
Успешният линк билдинг обаче не е панацея за некачествено и безполезно съдържание, затова двете трябва да вървят ръка за ръка. Всъщност, създаването на качествено съдържание, което е достойно за споделяне в други сайтове и реферирано от други статии, стои в основата на органичното придобиване на линкове. А това е само един от методите, по които можеш да работиш по посока линк билдинг. В следващите редове ще те запозная по-подробно с всеки.
Методи за осъществяване на линк билдинг
Четири са основните подходи, които можеш да възприемеш за линк билдинг подхода си:
• Ръчно добавяне на линкове – имаш възможност да добавяш линкове към свои сайтове и страници в бизнес директории, чрез социалните си профили, чрез коментари в блогове и по форуми и т.н. Това е сравнително лесен начин за придобиване на линкове, затова и Google не им придава особена стойност.
• Придобиване на линкове – това се постига чрез създаване на съдържание, достойно за споделяне. Съдържание, за което другите ще говорят и ще разпространяват. Това е един от най-ценните сигнали за Google, че страницата, към която водят линкове и хората говорят, си струва да бъде показвана високо в резултатите. Разбира се, изисква се съдържанието ти да достига правилната аудитория. Ако просто стои публикувано на сайта ти, без да се разпространява, шансът някой да започне да говори за него е много малък.
• Искане на линкове – когато има сайт, от който искаш да получиш линк, най-лесно е да се свържеш със собствениците и да им предложиш неустоимо съдържание, изготвено от теб, което да поместят на сайта си и да заложат линк, водещ към твоя. Това са т.нар. guest постове. Друг пример е да създадеш от т.нар. skyscraper съдържание и да покажеш на собствениците, че могат да линкнат към по-богато и качествено съдържанието от това, към което вече линкват от дадена своя статия или страница. Вариантите са разнообразни, като PR-ите също са метод за линк билдинг.
• Купуване на линкове – това е възможна, но непрепоръчителна практика. Купуването на линкове може да ти изгуби време, пари, а и позиции, ако използваш тактики, които целят манипулирането на класирането ти в търсачката. Въпреки че съществува като практика, SEO експертите не се нуждаят от нея, за да класират успешно сайтовете. Затова и не е препоръчителна.
А как да си сигурен, че получаваш и придобиваш качествени линкове, ще видим в следващите редове!
Линк билдинг стратегия: придобиване на качествени линкове
Все още никой не е разкрил как Google оценява стойността на линковете, но можеш да прецениш дали твоите са добри по няколко критерия. На първо място, авторитетен ли е сайтът, от който идват? Релевантни ли са, т.е. идват ли от сайт, който кореспондира с темата на твоя? Съответства ли използваният anchor текст на това, към което води линкът, и т.н.
Подходът ти към линк билдинг процеса зависи много от това какъв сайт управляваш, какво искаш да постигнеш и с какъв бюджет разполагаш. По време на предстоящия курс по SEO за начинаещи, експертите ще те запознаят с техните най-добри практики и подходи, не само по отношение на линк билдинга.
Обучението е практически насочено и ще те срещне с редица инструменти и практики, които можеш да използваш, за да подобриш видимостта си в мрежата. Ако не искаш повече да се страхуваш от оптимизацията за търсачки, а вместо това да се превърнеш в любимец на Google, запиши се за SEO – февруари 2023 ТУК още днес. Очакваме те!