"SoftUni Digital ме подготви отлично за работната среда" - Тодор Костадинов, PPC Account Manager - SoftUni Digital
Loading...

"SoftUni Digital ме подготви отлично за работната среда" - Тодор Костадинов, PPC Account Manager

avatar Мария Вълчева 5 минути
"SoftUni Digital ме подготви отлично за работната среда" - Тодор Костадинов, PPC Account Manager

Дигиталният маркетинг е дейност, изпълнена с динамика, новости и експерименти. Сфера за аналитични, но и творчески личности, които помагат на бизнесите да се развиват. Знам, че се чудиш дали наистина е толкова вълнуваща и удовлетворяваща професия отвътре, колкото изглежда отвън. Затова създадохме рубриката „Денят на Digital експерта“, в която можеш да научиш тайни от кухнята и да видиш как работят експертите всеки ден.

Днес ще те срещна с Тодор Костадинов, чиято успешна история вече вероятно си чел. В следващите редове той ще те запознае отблизо и с ежедневието на маркетолози като него!

Здравей, представи се на читателите!

Здравейте! Аз съм Тодор Костадинов и съм дигитален маркетинг специалист.

Попаднах на СофтУни в началото на 2019 година, когато записах едно обучение по Facebook маркетинг. Това беше напълно достатъчно да ме убеди, колко стойностни са преподавателите и колко практически знания трупаш, буквално в рамките на седмици. Без колебание записах цялостната програма по Дигитален Маркетинг на SoftUni Digital, а година по-късно завърших професионалния модул Performance Marketing Expert.

Ето ме няколко години по-късно, заемайки позиция на PPC Account Manager в Konversa (доста страшно звучи, но означава човек, който управлява дигиталните канали на клиенти основно в Google/Bing/Amazon).

През какви обучения премина и как помогнаха на реализацията ти?

Преминах през цялостния Marketing Fundamentals модул. Това ми даде основни познания в доста широк спектър относно как работи всеки един дигитален канал. Помогна ми и да разбера кое ми е по-интересно да правя в ежедневието.

След това, знаейки с какво искам да продължа, се записах и изкарах професионалните модули за Performance Marketing Expert. Тези модули са конкретно насочени и дават по-тясно познание в определени дигитални канали. Тук е възможността да се надградят значително основите, които са придобити във Fundamentals модула.

Цялото приключение, през което ме преведе СофтУни, работейки с множество проекти и изпитания, ме подготви изключително добре за това, което се случва в работната среда.

С какво е изпълнен денят на маркетолога?

Денят ми е много динамичен и много зависи от проектите, по които работя – може да бъде много различен. В по-голямата част от деня работя по задачи, които предварително съм си организирал в календара.

Всяка сутрин преглеждам имейлите, дали има нещо наистина спешно, което да се приоритизира. В началото на деня имам записан един час в календара (в повечето случаи е повече), в който преглеждам акаунтите, които управлявам, дали има някакви действия, които са се случили през последните 1-3-7 дни и има нужда от реакция. Ако всичко е наред, продължавам по ежедневните задачки, които съм си разпределил – това може да е създаване на промоционална кампания за определен период, A/B тест на страници или рекламни копита, промяна по настройките на определена кампания.

Следва и задължително обяд с колегите, ако сме в офиса :)

След като сме загасили пожарите, започваме срещите с клиенти.

С повечето клиенти имам седмични/месечни срещи и това се случва основно в Google Meet/Zoom/Teams. Там обсъждаме изминалите дни, какво се е случило по акаунта, какво е променяно, също така даваме наблюдения, ако сме видели да се случва нещо важно, за да може и самият бранд да реагира на динамичната среда.

Веднъж на две седмици имаме и срещи с Google Rep предимно за акаунтите, които са high enterprise и имат нужда от намесата на човек от страна на Google за допълнителна информация и препоръки от тяхна страна. Ние решаваме следователно дали да приложим препоръките или не.

За определени клиенти, които са в промоция или има доста неща, които да се правят по акаунтите, работим по няколко човека на акаунт. Правим си вътрешни срещи, за да обсъдим стратегията и как да я приложим на практика. Разпределяме задачки между нас и отново в действие.

Намираме и време за обучителни материали. Като партньори на Google имаме покани за срещи, които се осъществяват онлайн и всеки от екипа може да присъства, когато прецени.

В края на деня, отново имам време да работя по поверените акаунти, като в повечето случаи, това са проследяване на резултати за деня или отново, ако някой акаунт има проблем с предварително зададените за деня резултати, се взема с приоритет.

Разбира се, остава време и за чаша вино :)

Коя е най-предизвикателната част от работата ти?

Ще използвам метафората "да влезеш в обувките на бизнеса".

Това е нещо, което е неизменна част от ежедневната ми работа и е доста предизвикателна. От това да разбера един бизнес как работи, да разбера неговите клиенти, неговата стойност, до това как да продължи комуникацията на всяко едно ниво, чрез което достигаме аудиторията. Това може би е най-предизвикателната част.

Коя е най-удовлетворяващата част от работата ти?

Почти неограничените възможности, които имаш работейки като дигитален маркетинг специалист.

Много често хората, занимаващи се с дигитален маркетинг, се занимаваме и с различни дейности, освен по цял ден да управляваме рекламни кампании. Например обучения, семинари и networking в различни градове на страната, а и извън пределите на България.

ИТ общността предлага много 'развлечения' непряко свързани с работата, като тийм билдинги с екипа, посещения на международния ни офис в Сидни или джаги в офиса.

Сподели ни за постижение, с което истински се гордееш!

Много ми е трудно да откроя някое постижение, за което да съм супер горд. От професионална гледна точка, може да кажа за постижение, което е допринесло страхотни резултати за клиента.

От лична гледна точка, бих посочил цялостната пътека, която извървях, за да стигна до тук. Тези малки стъпки, които се предприемат по пътя към целта.

В маркетинга е същото, когато виждаш цялостната картинка, може да раздробиш на малки стъпки, за да постигаш цел след цел. Тук по скоро бих казал, че дигиталният маркетинг е маратон, а не спринт.

Какви качества притежава успешният маркетолог?

Според мен мотивацията е доста ключов фактор. Всъщност, конструкцията на мотивацята е доста по-сложна. Говоря за мотивацията, конструирана така, че да не се отказваш от поставената цел, защото по пътя ще има доста неуспехи и само истински мотивираните хора ще достигнат до края.

Друго качество, което вярвам, че е изключително важно, което един маркетинг специалист би следвало да притежава, е любознателността. Правилата на играта се променят ежедневно и това да обичаш да учиш би помогнало за развитието ти като специалист.

И още нещо, без което не може, е да виждаш цялостната картинка. Това, което правиш – не само механичната част като настройване на рекламата, а това защо се прави и каква стойност получава от него бизнесът.

Какъв практически съвет ще отправиш към всички младши специалисти?

Намерете това късче на дигиталния маркетинг, което ви е интересно, и прочетете всичко за него, научете всичко за него и го направете на практика, многократно, докато не станете специалисти в това, което правите.

---

Ако и ти искаш да откриеш неограничени възможности и смяташ, че сферата на дигиталния маркетинг може да ти ги предложи, кандидатствай още днес в цялостната програма на SoftUni Digital и започни развитието си. В блога ще откриеш още любопитни истории от дигиталния свят, а за да споделим и твоята там, пиши ни на content@softuni.bg!

Можем ли да използваме бисквитки?
Ние използваме бисквитки и подобни технологии, за да предоставим нашите услуги. Можете да се съгласите с всички или част от тях.
Назад
Функционални
Използваме бисквитки и подобни технологии, за да предоставим нашите услуги. Използваме „сесийни“ бисквитки, за да Ви идентифицираме временно. Те се пазят само по време на активната употреба на услугите ни. След излизане от приложението, затваряне на браузъра или мобилното устройство, данните се трият. Използваме бисквитки, за да предоставим опцията „Запомни Ме“, която Ви позволява да използвате нашите услуги без да предоставяте потребителско име и парола. Допълнително е възможно да използваме бисквитки за да съхраняваме различни малки настройки, като избор на езика, позиции на менюта и персонализирано съдържание. Използваме бисквитки и за измерване на маркетинговите ни усилия.
Рекламни
Използваме бисквитки, за да измерваме маркетинг ефективността ни, броене на посещения, както и за проследяването дали дадено електронно писмо е било отворено.