Топ 3 най-търсени професии в дигиталния маркетинг през 2023
Знаеш, че дигиталният маркетинг е сферата, в която искаш да се развиваш, но ти е трудно да избереш професията, която да преследваш? Не се тревожи – възможностите за кариера са всеобхватни, независимо дали те влекат повече технологиите, или креативните дейности.
Организациите във всеки сектор на бизнеса търсят все повече дигитални специалисти, за да достигнат до своите аудитории. Бързият темп на дигитализацията налага голяма нужда от таланти в различни дигитални сфери – от създаването на съдържание до анализ и подобряване на резултатите на рекламните кампании. От теб се изисква единствено да избереш посоката, в която искаш да трупаш умения. Кандидатствай сега в цялостната програма по дигитален маркетинг на SoftUni Digital, за да добиеш основни практически умения, които ще ти помогнат да се ориентираш!
За твое улеснение, виж кои са топ 3 най-търсените професии в дигиталния маркетинг:
Social Media Marketing експерт
Съдържанието е царят на дигиталния свят – именно то привлича вниманието на потребителите и им предоставя необходимата информация относно продукта или услугата, която даден бизнес предлага. Но за да бъде едно съдържание качествено, е нужно на първо място да носи стойност на читателите. Затова задачата на Social Media Marketing експерта се изразява в това да познава добре аудиторията си, да притежава добри комуникационни умения и да бъде достатъчно креативен, за да поднася съдържанието по интересен начин.
Източник: C180 Agency
Social Media Marketing експертът управлява страниците на различни бизнеси, подготвя стратегията им относно съдържанието, изгражда и поддържа взаимоотношенията с онлайн общностите в различните платформи. Всичко това е ключово за разпознаваемостта и доверието на аудиторията към бранда. Ако обичаш социалните мрежи, познаваш всички нови трендове и си креативна личност, то това е професията за теб.
Performance Marketing специалист
Performance Marketing представлява комбинация между платена реклама и бранд маркетинг, като особеността при него е, че се базира на резултатите на кампаниите. Всичко що се отнася до Performance Marketing е прозрачно и измеримо – може да бъде проследен целият път на потребителя от кликането върху реклама до закупуването на продукт.
Източник: Kilowott
Работата на Performance Marketing специалиста е да управлява и анализира рекламни кампании с цел да постигне предварително определени от рекламодателите резултати. Онлайн рекламите могат да се реализират във всякакви маркетинг канали – социални мрежи, търсачки, видеоклипове, уеб съдържание и други. Разликата с традиционната реклама е, че рекламодателите плащат въз основа на това колко добре се представя тяхната реклама, като измерват броя на кликванията, показванията, споделянията или продажбите.
Добрият Performance Marketing специалист притежава аналитичен ум, умее да управлява няколко кампании наведнъж и е ориентиран към резултатите. Ако и ти се припознаваш в това описание, Performance Marketing е твоята сфера.
SEO & SEM специалист
SEO (Search Engine Optimization) представлява процесът по оптимизиране на техническата конфигурация, релевантността на съдържанието и хиперлинковете в даден уебсайт, така че страниците да бъдат лесно откриваеми и по-добре класирани в търсачките.
SEO специалистът идентифицира стратегии и техники за увеличаване на органичния трафик към уебсайтовете, като оптимизира уеб страницата и подобрява съдържанието, така че да бъде възможно най-релевантно. От друга страна, SEM специалистът създава печеливши рекламни кампании за извеждането на страницата на челните позиции в търсачките, като борави с инструментите на Google (Google Ads, Google Analytics и др.).
Основната цел е потребителят да намери това, което търси онлайн, независимо дали търси продукт, ресторант, или услуга. Затова в основата на усилията на SEO и SEM специалиста стоят нуждите на потребителите - съдържанието, което уебсайтът предлага трябва да бъде релевантно за тях и да им предоставя търсената от тях информация.
Източник: Noble Desktop
Алгоритмите на търсачките често се променят и затова е нужно специалистите да бъдат адаптивни, да притежават критическо мислене, дар слово и организационни умения. Ако отговаряш на тези характеристики, помисли за кариера в SEO или SEM.
Ако успя да откриеш желаната от теб професия сред изброените, поздравления – можеш умело да проучиш сферата и да направиш първите си стъпки! Ако пък все още се колебаеш, можеш да се запишеш в цялостната програма за дигитален маркетинг на SoftUni Digital, където ще се запознаеш в основи с различните сфери, така че да направиш най-добрия за себе си избор!