3 водещи практики за SEO copywriting - SoftUni Digital
Loading...

3 водещи практики за SEO copywriting

avatar Мария Вълчева 4 минути
3 водещи практики за SEO copywriting

Обичаш или искаш да създаваш текстово съдържание, но не знаеш как да извлечеш максимума от него? В курса SEO Copywriting - юли 2023 ще откриеш най-добрите практики и техники за оптимизиране на създаваното съдържание така, че да отключиш потенциала му.

По повод първото издание на този изцяло нов курс, днес ще те въведа в света на SEO копирайтинга. Самата аз вече 7 години оптимизирам съдържанието, което създавам, и ти обещавам, че няма нужда да си SEO експерт, за да прилагаш най-добрите практики и да постигаш резултати по този начин.

SEO инструментите ще ти помогнат да утвърдиш онлайн присъствието си и да увеличиш органичния трафик към сайта, по който работиш – личен или корпоративен. А по този начин можеш и да увеличиш възвръщаемостта от създаваното съдържание. Да видим как!

1. Разбери какво търсят потребителите

Ключовите думи са в основата на успешното оптимизиране и създаването на SEO съдържание. Keyword research може да се осъществява от твои колеги SEO експерти или от теб, ако работиш по личен проект, с помощта на инструменти като Semrush. Това, на което трябва да обръщаш внимание при подбора на ключови думи за съдържанието си, е т.нар. search intent или намерение на търсенето.

Намерението показва с каква цел даден потребител осъществява определено търсене. Например, ако списваш блог за мода и видиш ключова дума със солиден обем „червени обувки“, може и да се изкушиш да напишеш статия за тях. Но когато въведеш думата в търсачката, излизат резултати основно от онлайн магазини.

Източник: Semrush

Подходящо ли е да опитваш да се класираш тогава със статия по тази ключова дума или е по-добре да потърсиш друга? Отговорът е ясен. Google приема това на какви резултати се клика най-много като сигнал какво е намерението зад дадено търсене.

Затова и ще ти е много трудно да се пребориш с търговските резултати на търсенето „червени обувки“. Хората се интересуват повече от това да направят покупка или да разглеждат продукти, отколкото да получат модни съвети, свързани с червените обувки.

2. Пиши за хора, не за роботи

Ключовата дума, която избереш, трябва да присъства в текста, но не забравяй, че пишеш за други хора, а не за роботите на Google. Т.нар. keyword stuffing е спам техника, която отдавна вече не е почит сред SEO специалистите. За ориентир можеш да ползваш т.нар. keyword density параметър.

Въпреки че няма фиксирано количество, препоръчително е ключовата дума да бъде не повече от 2% от текста, т.е. да се среща не повече от два пъти на всеки 100 думи. Google може да реагира добре и на keyword density от 0.5%, ако конкуренцията по тази дума в SERP е малка. Ако се колебаеш, помни, че е по-добре думата да се среща по-рядко, отколкото по-често.

А това е само един от аспектите, за които да внимаваш, когато пишеш текстове, независимо дали са SEO или не. За да подсилиш оптимизацията, можеш допълнително:

• Да ползваш кратки изречения, което обаче е по-приложимо, ако съдържанието е на английски език;

Източник: Semrush

• Да създаваш къси параграфи – 2-3 изречения в най-добрия случай;

• Да разбиваш „стените от текст“ по различни начини, включително с картинки, цитати, списъци и т.н.

• Да използваш подзаглавия от различна степен, което е и един от ключовите SEO елементи, които ще разгледаме в следващата секция.

Тези похвати правят текста много по-четим и спомагат за това потребителят да се задържи на страницата. А това е и положителен сигнал за Google.

3. Оптимизирай ключови елементи

Ако сам се грижиш за качването на текстовете в сайта, по който работиш, трябва да знаеш кои елементи трябва да оптимизираш. Това включва:

Заглавието на текста – то винаги е H1 и трябва да внимаваш това да е единственият H1 елемент на страницата.

Подзаглавията на текста – които ще ти помогнат да го направиш по-четим. Водещите подзаглавия трябва да са H2. От опит мога да ти споделя, че ако текстът след едно подзаглавие надвишава 300 думи, можеш да вкараш малко въздух с под-подзаглавия – H3. Подзаглавията е хубаво да съдържат ключовата ти дума, но не е задължително тя да присъства във всяко.

Източник: Semrush

URL – адресът на страницата/поста трябва да е информативен и също е препоръчително да съдържа ключовата дума. Избягвай кирилицата в URL-а, специалните символи и интервалите. Ползвай къси тирета между думите и пиши URL-ите само с малки букви.

Картинки – присъствието на картинки в текста го прави по-четим и по-интерактивен, което спомага за задържането на посетителя на дадена страница/пост. Тези картинки трябва да бъдат наименувани правилно и описателно спрямо това, което изобразяват, и имената им е добре да съдържат ключовата дума. Повечето CMS-и (системи за управление на съдържанието) разполагат с поле за т.нар. alt tag, което е HTML атрибут, който ще се изписва, ако по някаква причина картинката не може да се визуализира (например при лоша интернет връзка).

Други елементи включват т.нар. title tag и meta описание, вътрешни линкове, външни линкове и още – все теми, които ще разгледаш в детайли по време на SEO Copywriting курса. Ако съдържанието ти е страст, не пропускай обучението, за да видиш как можеш да извлечеш максимума от усилията си. Можеш да се запишеш до 2 юли. Очакваме те!

Можем ли да използваме бисквитки?
Ние използваме бисквитки и подобни технологии, за да предоставим нашите услуги. Можете да се съгласите с всички или част от тях.
Назад
Функционални
Използваме бисквитки и подобни технологии, за да предоставим нашите услуги. Използваме „сесийни“ бисквитки, за да Ви идентифицираме временно. Те се пазят само по време на активната употреба на услугите ни. След излизане от приложението, затваряне на браузъра или мобилното устройство, данните се трият. Използваме бисквитки, за да предоставим опцията „Запомни Ме“, която Ви позволява да използвате нашите услуги без да предоставяте потребителско име и парола. Допълнително е възможно да използваме бисквитки за да съхраняваме различни малки настройки, като избор на езика, позиции на менюта и персонализирано съдържание. Използваме бисквитки и за измерване на маркетинговите ни усилия.
Рекламни
Използваме бисквитки, за да измерваме маркетинг ефективността ни, броене на посещения, както и за проследяването дали дадено електронно писмо е било отворено.