3 водещи практики за SEO copywriting
Обичаш или искаш да създаваш текстово съдържание, но не знаеш как да извлечеш максимума от него? В курса SEO Copywriting - юли 2023 ще откриеш най-добрите практики и техники за оптимизиране на създаваното съдържание така, че да отключиш потенциала му.
По повод първото издание на този изцяло нов курс, днес ще те въведа в света на SEO копирайтинга. Самата аз вече 7 години оптимизирам съдържанието, което създавам, и ти обещавам, че няма нужда да си SEO експерт, за да прилагаш най-добрите практики и да постигаш резултати по този начин.
SEO инструментите ще ти помогнат да утвърдиш онлайн присъствието си и да увеличиш органичния трафик към сайта, по който работиш – личен или корпоративен. А по този начин можеш и да увеличиш възвръщаемостта от създаваното съдържание. Да видим как!
1. Разбери какво търсят потребителите
Ключовите думи са в основата на успешното оптимизиране и създаването на SEO съдържание. Keyword research може да се осъществява от твои колеги SEO експерти или от теб, ако работиш по личен проект, с помощта на инструменти като Semrush. Това, на което трябва да обръщаш внимание при подбора на ключови думи за съдържанието си, е т.нар. search intent или намерение на търсенето.
Намерението показва с каква цел даден потребител осъществява определено търсене. Например, ако списваш блог за мода и видиш ключова дума със солиден обем „червени обувки“, може и да се изкушиш да напишеш статия за тях. Но когато въведеш думата в търсачката, излизат резултати основно от онлайн магазини.
Източник: Semrush
Подходящо ли е да опитваш да се класираш тогава със статия по тази ключова дума или е по-добре да потърсиш друга? Отговорът е ясен. Google приема това на какви резултати се клика най-много като сигнал какво е намерението зад дадено търсене.
Затова и ще ти е много трудно да се пребориш с търговските резултати на търсенето „червени обувки“. Хората се интересуват повече от това да направят покупка или да разглеждат продукти, отколкото да получат модни съвети, свързани с червените обувки.
2. Пиши за хора, не за роботи
Ключовата дума, която избереш, трябва да присъства в текста, но не забравяй, че пишеш за други хора, а не за роботите на Google. Т.нар. keyword stuffing е спам техника, която отдавна вече не е почит сред SEO специалистите. За ориентир можеш да ползваш т.нар. keyword density параметър.
Въпреки че няма фиксирано количество, препоръчително е ключовата дума да бъде не повече от 2% от текста, т.е. да се среща не повече от два пъти на всеки 100 думи. Google може да реагира добре и на keyword density от 0.5%, ако конкуренцията по тази дума в SERP е малка. Ако се колебаеш, помни, че е по-добре думата да се среща по-рядко, отколкото по-често.
А това е само един от аспектите, за които да внимаваш, когато пишеш текстове, независимо дали са SEO или не. За да подсилиш оптимизацията, можеш допълнително:
• Да ползваш кратки изречения, което обаче е по-приложимо, ако съдържанието е на английски език;
Източник: Semrush
• Да създаваш къси параграфи – 2-3 изречения в най-добрия случай;
• Да разбиваш „стените от текст“ по различни начини, включително с картинки, цитати, списъци и т.н.
• Да използваш подзаглавия от различна степен, което е и един от ключовите SEO елементи, които ще разгледаме в следващата секция.
Тези похвати правят текста много по-четим и спомагат за това потребителят да се задържи на страницата. А това е и положителен сигнал за Google.
3. Оптимизирай ключови елементи
Ако сам се грижиш за качването на текстовете в сайта, по който работиш, трябва да знаеш кои елементи трябва да оптимизираш. Това включва:
• Заглавието на текста – то винаги е H1 и трябва да внимаваш това да е единственият H1 елемент на страницата.
• Подзаглавията на текста – които ще ти помогнат да го направиш по-четим. Водещите подзаглавия трябва да са H2. От опит мога да ти споделя, че ако текстът след едно подзаглавие надвишава 300 думи, можеш да вкараш малко въздух с под-подзаглавия – H3. Подзаглавията е хубаво да съдържат ключовата ти дума, но не е задължително тя да присъства във всяко.
Източник: Semrush
• URL – адресът на страницата/поста трябва да е информативен и също е препоръчително да съдържа ключовата дума. Избягвай кирилицата в URL-а, специалните символи и интервалите. Ползвай къси тирета между думите и пиши URL-ите само с малки букви.
• Картинки – присъствието на картинки в текста го прави по-четим и по-интерактивен, което спомага за задържането на посетителя на дадена страница/пост. Тези картинки трябва да бъдат наименувани правилно и описателно спрямо това, което изобразяват, и имената им е добре да съдържат ключовата дума. Повечето CMS-и (системи за управление на съдържанието) разполагат с поле за т.нар. alt tag, което е HTML атрибут, който ще се изписва, ако по някаква причина картинката не може да се визуализира (например при лоша интернет връзка).
Други елементи включват т.нар. title tag и meta описание, вътрешни линкове, външни линкове и още – все теми, които ще разгледаш в детайли по време на SEO Copywriting курса. Ако съдържанието ти е страст, не пропускай обучението, за да видиш как можеш да извлечеш максимума от усилията си. Можеш да се запишеш до 2 юли. Очакваме те!