Social Media Manager: какво се очаква от теб като експерт?
Ако някога си се чудил как се става Social Media Manager и вярваш, че маркетингът в социалните медии е твоето призвание, на правилното място си. Днес, по повод безплатния практически курс Social Media Marketing for Beginners, ще говорим точно за тази роля. Ще разгледаме ключовите умения, изискванията към нея и основните дейности, привични за тези мениджъри. А на теб ще оставя да прецениш дали наистина искаш да се отдадеш на тази вълнуваща област на дигиталния маркетинг.
Основни изисквания към един Social Media Manager
Човекът, който заема позицията на Social Media Manager, е комплексна личност, която съчетава в себе си творчески уклон, нестандартно мислене и умение за откриване на тенденции в данните. За да може един експерт по social media маркетинг да бъде успешен мениджър, той трябва:
• Да има страст към социалните медии – трябва да обичаш да стоиш и да се ровиш във Facebook, Instagram, TikTok, LinkedIn, дори по-непопулярни платформи като Pinterest и Twitter, ако бизнесът го изисква. Трябва да следиш за най-новите тенденции, промяната в алгоритмите и функционалностите, така че да откриваш нови възможности, а и да идентифицираш опасности за присъствието на бизнеса, който представляваш, в тези медии.
Източник: WordStream
• Да комуникира на отлично ниво – за да можеш да достигнеш до аудиторията, трябва да умееш да предаваш посланията на бранда ясно и увлекателно. Но правилната и ясна комуникация трябва да се осъществява не само навън, а и навътре към екипа, с който работи всеки Social Media Manager, за да може комуникацията с аудиторията да е последователна.
• Да съчетава аналитичен ум с креативна визия – като мениджър социални медии, ще боравиш с множество данни, които органичното и платено съдържание генерират, за да можеш да откриваш възможности и да оптимизираш дейности. В същото време, трябва да изградиш креативна визия, която да ангажира аудиторията със съдържанието, което им предлагаш.
• Да умее да се адаптира – социалните медии се развиват динамично, потребителите променят предпочитанията си за съдържанието, което консумират, и начините, по които го консумират, и един Social Media Manager трябва да може да адаптира дейността си и стратегията, която е разработил и изпълнява. В тази връзка, ключово е за човек на подобна позиция да бъде в крак с тенденциите и да надгражда знанията и уменията си непрекъснато.
Всички тези качества са необходими, за да може мениджърът да изпълнява вменените му задължения. Част от тях ще разгледаме в следващите редове!
Какво прави един Social Media Manager?
Различните модели на управление на социалните медии ще разгледаш по време на курса по социални медии за начинаещи. Тези модели обикновено определят кръга от задължения на заемащия длъжността Social Media Manager. Обичайно сред тях попадат:
• Взаимодействие с последователите, отговаряне на коментари и съобщения, според размера на бизнеса, екипа по дигитален маркетинг и големината на аудиторията;
• Създаване и, според вида и нуждите на бизнеса, куриране на ангажиращо съдържание, което ще резонира с аудиторията;
Източник: Dollar Sprout
• Разработване на изпълнима стратегия за развитие на социалните медии на марката и залагане на ясни цели пред съдържанието, което се споделя в тези канали;
• Анализ на резултатите и отчетност пред заинтересовани страни, както и адаптиране на стратегията и оценка и корекция на заложените цели.
Как се става успешен Social Media Manager?
За да може да изпълнява вменените му задължения качествено и да постига заложените цели, един Social Media Manager се нуждае и от специфична подготовка. Тя обаче не винаги касае придобиването на университетска степен. Всъщност, успехът ти на подобна позиция много често ще разчита на опита, който си натрупал.
Освен опит, важно е да следваш лидери в сферата, доказали се експерти в социалните мрежи, да надграждаш уменията си, било то чрез уебинари, семинари или допълнителни курсове. Експериментирай и не се страхувай да тестваш различни подходи в социалните мрежи, докато не намериш идеалния вариант за своята аудитория.
Бъди любопитен, интересувай се от най-актуални инструменти, следи тенденциите и се учи от конкурентни и доказали се мениджъри. И преди всичко – наслади се на пътуването си към позицията на Social Media Manager, защото е изпълнено с експерименти, креативност и вълнуващи предизвикателства. Можеш да започнеш това пътуване още сега в безплатния курс Social Media Marketing for Beginners – можеш да се запишеш до 1 юли, очакваме те!