“SoftUni Digital беше едно от най-добрите ми решения в кариерна насока” – среща с Момчил Бръчков - SoftUni Digital
Loading...

“SoftUni Digital беше едно от най-добрите ми решения в кариерна насока” – среща с Момчил Бръчков

avatar Пламен Тотев 5 минути
“SoftUni Digital беше едно от най-добрите ми решения в кариерна насока” – среща с Момчил Бръчков

Момчил е отдаден маркетолог, който започва обучението си в SoftUni Digital след препоръка на негов преподавател от университета, а целта му е да опознае всички страни на маркетинга. Днес той смело заявява, че получените знания са подобрили неговото представяне на работа.

Ако и ти искаш да придобиеш нови знания и умения в сферата на маркетинга, кандидатствай в цялостната програма по дигитален маркетинг на SoftUni Digital.

 

Здравей, представи ни се с няколко думи!

Здравейте, казвам се Момчил Бръчков. Родом съм от Велико Търново, но съм завършил бакалавър в Американския университет в България. Там изучавах две специалности - бизнес администрация и журналистика, масови медии и комуникации. Също така имам придобита и магистърска степен по специалност маркетинг мениджмънт към Нов български университет в София.

Понастоящем, заемам позицията на маркетинг мениджър в Europe Cloud - един от най-големите партньори на Google Cloud за региона. В компанията отговарям за всички маркетингови и рекламни активности, както и комуникацията с партньорите ни от Google и от различни рекламни агенции, които подпомагат дейността ни.

Как изглеждаше професионалният ти път преди SoftUni Digital?

Веднага след завършването на АУБ започнах работа в рекламния отдел на Уникредит Булбанк. Тъй като и двете специалности, които завърших в университета, полагаха основи за кариера в маркетинга, но не бяха изцяло насочени към тази сфера, имах много неща да уча и да видя как се случват на практика.

Това е и основното, което ми даде престоя ми в Уникредит - знания и поглед над това как протича работата в тази сфера. Опитът, който придобих в банката е безценен, защото отделът покриваше всички възможни канали за популяризиране от телевизионните реклами и дигитални кампании до брандираните химикали в клоновете на банката в страната. Имах възможността да се уча от страхотни професионалисти в среда, в която ежедневно се налагаше да бъдем по-иновативни и да адаптираме новите тенденции към продуктите на банката.

Как се спря на SoftUni Digital?

След като навлязох в работата и разбрах какво всъщност означава да си маркетолог, желанието ми да продължа да се развивам в тази сфера набъбна още повече и реших, че трябва да предприема следващата стъпка в образованието си.

Честно казано, знаех за SoftUni, но не бях наясно, че предлагат и курсове в различни сфери от тази на софтуерните науки. За SoftUni Digital научих от мой преподавател от АУБ, който ме посъветва да не избързвам със започването на магистратура, а да се насоча към по-практически и модерни курсове, които да разширят кръгозора и знанията ми. Е, така и направих...

След като разгледах предлаганите курсове от SoftUni Digital в сайта, видях и предложението за цялостната програма по дигитален маркетинг и директно се спрях на нея, защото сметнах за много полезно и важно да се запозная с всички страни на дигиталния маркетинг, макар и част от тях да не намирах за интересни на този етап.

Какви обучения завърши при нас и какви са впечатленията ти от тях?

Както споменах, в SoftUni Digital минах през цялостната програма по дигитален маркетинг и до ден днешен смятам, че това беше едно от най-добрите ми решения в кариерна насока. В програмата се запознахме и навлязохме в основите на всички аспекти на дигиталния маркетинг от социални мрежи до PPC кампании в Google Ads и SEO оптимизация.

Когато започнах обучението си в SoftUni вече имах опит в сферата, но с голяма част от нещата, като гореспоменатите Google Ads и SEO, не се бях сблъсквал лично и за мен беше много ценно да видя и разбера на практика и с конкретни примери как се случват нещата.

Най-много по време на курсовете ми хареса, че лекциите бяха атрактивно представени, практически ориентирани и наблягаха на това как всъщност да работим по-лесно и ефективно, а не просто да ни се дава "сухата теория". Също така, всички курсове се водят от работещи в сферата професионалисти, които подкрепяха абсолютно всичко, което казват с пресни примери от живия живот, което за мен бе много ценно.

Кой е най-важният урок, който научи по време на обучението си в SoftUni Digital?

Най-важното, което научих по време на обучението в SoftUni Digital, e нещо, което за много хора в сферата е било ясно и преди това, но аз не осъзнавах - това, че един добър маркетолог никога не спира да работи и не трябва да спира да чете!

Работата на маркетолога винаги трябва да е обвързана с нови тенденции, нови технологии и нови идеи, които могат да дойдат дори, когато просто ядеш една ябълка. Винаги трябва да сме на щрек за добри идеи, които да прекроим в работата си. Естествено, това е генерална сентенция, която аз извлякох от всички курсове, която не е свързана с придобитите практически знания, които не сметнах за важно да споменавам, тъй като в предните ми отговори става ясно колко доволен от обучението съм!

Какво мислиш за лекторите на SoftUni Digital?

Както вече споменах, лекторите в SoftUni Digital са едно от най-важните неща, които го отличават от други учебни заведения. Фактът, че всеки един от тях е работещ професионалист, носи огромна добавена стойност, защото всички курсове и лекции бяха подплатени с конкретни примери от техния опит, които допълват теорията и я правят по-лесно смилаема. Освен това, всички курсове включваха и много практически упражнения и домашни, които да ни помогнат сами да затвърдим знанията си.

Как се развива пътят ти, след като започна обучението си в SoftUni Digital?

Още по време на обучението усетих прогрес в представянето си на работа, защото подходът ми започна да става по-структуриран и обоснован и вече не работех само на база "усещане". В Уникредит бях част от създаването на няколко много успешни рекламни кампании, които включваха както ТВ реклами и клипове за социалните мрежи, така и дигитално съдържание под формата на постове в социалните мрежи, Google Ads, имейл кампании и статии в блога на банката.

Не бих си позволил да посоча конкретните примери, тъй като кампаниите не са изцяло моя заслуга, а екипно постижение, но смея да твърдя, че съм имал голям принос за осъществяването и успеха им. Работата ми в Юръп Клауд е коренно различна от тази в Уникредит, защото компанията е много по-малка и аз съм първият човек, който започна да развива маркетинговата дейност. Вече малко над година заемам тази позиция, започвайки от нулата и активностите вече са все повече с всеки изминал ден, а част от успеха ми със сигурност се дължи на уменията, придобити по време на курсовете на SoftUni Digital.

Какво щe кажеш на бъдещите студенти в SoftUni Digital?

За бъдещите студенти в SoftUni Digital имам един много важен съвет - запишете курсовете присъствено и ходете по нетуъркинг събитията! Аз, за жалост, не последвах собствения си съвет и много съжалявам за това. По време на присъствените лекции не само материалът е възможно да се усвои по-добре, но и се запознавате с много интересни и успешни хора от всякакви индустрии.

---

Направи първата стъпка към кариера в дигиталния маркетинг и кандидатствай в SoftUni Digital! Очакваме те!

Можем ли да използваме бисквитки?
Ние използваме бисквитки и подобни технологии, за да предоставим нашите услуги. Можете да се съгласите с всички или част от тях.
Назад
Функционални
Използваме бисквитки и подобни технологии, за да предоставим нашите услуги. Използваме „сесийни“ бисквитки, за да Ви идентифицираме временно. Те се пазят само по време на активната употреба на услугите ни. След излизане от приложението, затваряне на браузъра или мобилното устройство, данните се трият. Използваме бисквитки, за да предоставим опцията „Запомни Ме“, която Ви позволява да използвате нашите услуги без да предоставяте потребителско име и парола. Допълнително е възможно да използваме бисквитки за да съхраняваме различни малки настройки, като избор на езика, позиции на менюта и персонализирано съдържание. Използваме бисквитки и за измерване на маркетинговите ни усилия.
Рекламни
Използваме бисквитки, за да измерваме маркетинг ефективността ни, броене на посещения, както и за проследяването дали дадено електронно писмо е било отворено.