“SoftUni Digital беше едно от най-добрите ми решения в кариерна насока” – среща с Момчил Бръчков
Момчил е отдаден маркетолог, който започва обучението си в SoftUni Digital след препоръка на негов преподавател от университета, а целта му е да опознае всички страни на маркетинга. Днес той смело заявява, че получените знания са подобрили неговото представяне на работа.
Ако и ти искаш да придобиеш нови знания и умения в сферата на маркетинга, кандидатствай в цялостната програма по дигитален маркетинг на SoftUni Digital.
Здравей, представи ни се с няколко думи!
Здравейте, казвам се Момчил Бръчков. Родом съм от Велико Търново, но съм завършил бакалавър в Американския университет в България. Там изучавах две специалности - бизнес администрация и журналистика, масови медии и комуникации. Също така имам придобита и магистърска степен по специалност маркетинг мениджмънт към Нов български университет в София.
Понастоящем, заемам позицията на маркетинг мениджър в Europe Cloud - един от най-големите партньори на Google Cloud за региона. В компанията отговарям за всички маркетингови и рекламни активности, както и комуникацията с партньорите ни от Google и от различни рекламни агенции, които подпомагат дейността ни.
Как изглеждаше професионалният ти път преди SoftUni Digital?
Веднага след завършването на АУБ започнах работа в рекламния отдел на Уникредит Булбанк. Тъй като и двете специалности, които завърших в университета, полагаха основи за кариера в маркетинга, но не бяха изцяло насочени към тази сфера, имах много неща да уча и да видя как се случват на практика.
Това е и основното, което ми даде престоя ми в Уникредит - знания и поглед над това как протича работата в тази сфера. Опитът, който придобих в банката е безценен, защото отделът покриваше всички възможни канали за популяризиране от телевизионните реклами и дигитални кампании до брандираните химикали в клоновете на банката в страната. Имах възможността да се уча от страхотни професионалисти в среда, в която ежедневно се налагаше да бъдем по-иновативни и да адаптираме новите тенденции към продуктите на банката.
Как се спря на SoftUni Digital?
След като навлязох в работата и разбрах какво всъщност означава да си маркетолог, желанието ми да продължа да се развивам в тази сфера набъбна още повече и реших, че трябва да предприема следващата стъпка в образованието си.
Честно казано, знаех за SoftUni, но не бях наясно, че предлагат и курсове в различни сфери от тази на софтуерните науки. За SoftUni Digital научих от мой преподавател от АУБ, който ме посъветва да не избързвам със започването на магистратура, а да се насоча към по-практически и модерни курсове, които да разширят кръгозора и знанията ми. Е, така и направих...
След като разгледах предлаганите курсове от SoftUni Digital в сайта, видях и предложението за цялостната програма по дигитален маркетинг и директно се спрях на нея, защото сметнах за много полезно и важно да се запозная с всички страни на дигиталния маркетинг, макар и част от тях да не намирах за интересни на този етап.
Какви обучения завърши при нас и какви са впечатленията ти от тях?
Както споменах, в SoftUni Digital минах през цялостната програма по дигитален маркетинг и до ден днешен смятам, че това беше едно от най-добрите ми решения в кариерна насока. В програмата се запознахме и навлязохме в основите на всички аспекти на дигиталния маркетинг от социални мрежи до PPC кампании в Google Ads и SEO оптимизация.
Когато започнах обучението си в SoftUni вече имах опит в сферата, но с голяма част от нещата, като гореспоменатите Google Ads и SEO, не се бях сблъсквал лично и за мен беше много ценно да видя и разбера на практика и с конкретни примери как се случват нещата.
Най-много по време на курсовете ми хареса, че лекциите бяха атрактивно представени, практически ориентирани и наблягаха на това как всъщност да работим по-лесно и ефективно, а не просто да ни се дава "сухата теория". Също така, всички курсове се водят от работещи в сферата професионалисти, които подкрепяха абсолютно всичко, което казват с пресни примери от живия живот, което за мен бе много ценно.
Кой е най-важният урок, който научи по време на обучението си в SoftUni Digital?
Най-важното, което научих по време на обучението в SoftUni Digital, e нещо, което за много хора в сферата е било ясно и преди това, но аз не осъзнавах - това, че един добър маркетолог никога не спира да работи и не трябва да спира да чете!
Работата на маркетолога винаги трябва да е обвързана с нови тенденции, нови технологии и нови идеи, които могат да дойдат дори, когато просто ядеш една ябълка. Винаги трябва да сме на щрек за добри идеи, които да прекроим в работата си. Естествено, това е генерална сентенция, която аз извлякох от всички курсове, която не е свързана с придобитите практически знания, които не сметнах за важно да споменавам, тъй като в предните ми отговори става ясно колко доволен от обучението съм!
Какво мислиш за лекторите на SoftUni Digital?
Както вече споменах, лекторите в SoftUni Digital са едно от най-важните неща, които го отличават от други учебни заведения. Фактът, че всеки един от тях е работещ професионалист, носи огромна добавена стойност, защото всички курсове и лекции бяха подплатени с конкретни примери от техния опит, които допълват теорията и я правят по-лесно смилаема. Освен това, всички курсове включваха и много практически упражнения и домашни, които да ни помогнат сами да затвърдим знанията си.
Как се развива пътят ти, след като започна обучението си в SoftUni Digital?
Още по време на обучението усетих прогрес в представянето си на работа, защото подходът ми започна да става по-структуриран и обоснован и вече не работех само на база "усещане". В Уникредит бях част от създаването на няколко много успешни рекламни кампании, които включваха както ТВ реклами и клипове за социалните мрежи, така и дигитално съдържание под формата на постове в социалните мрежи, Google Ads, имейл кампании и статии в блога на банката.
Не бих си позволил да посоча конкретните примери, тъй като кампаниите не са изцяло моя заслуга, а екипно постижение, но смея да твърдя, че съм имал голям принос за осъществяването и успеха им. Работата ми в Юръп Клауд е коренно различна от тази в Уникредит, защото компанията е много по-малка и аз съм първият човек, който започна да развива маркетинговата дейност. Вече малко над година заемам тази позиция, започвайки от нулата и активностите вече са все повече с всеки изминал ден, а част от успеха ми със сигурност се дължи на уменията, придобити по време на курсовете на SoftUni Digital.
Какво щe кажеш на бъдещите студенти в SoftUni Digital?
За бъдещите студенти в SoftUni Digital имам един много важен съвет - запишете курсовете присъствено и ходете по нетуъркинг събитията! Аз, за жалост, не последвах собствения си съвет и много съжалявам за това. По време на присъствените лекции не само материалът е възможно да се усвои по-добре, но и се запознавате с много интересни и успешни хора от всякакви индустрии.
---
Направи първата стъпка към кариера в дигиталния маркетинг и кандидатствай в SoftUni Digital! Очакваме те!