С какво ще запомним дигиталния маркетинг през 2023? - SoftUni Digital
Loading...

С какво ще запомним дигиталния маркетинг през 2023?

avatar Пламен Тотев 3 минути
С какво ще запомним дигиталния маркетинг през 2023?

Поглеждайки назад към 2023 година, можем да кажем, че тя беше период на значителни промени и иновации в дигиталния маркетинг. От Google Analytics 4 до внедряването на изкуствения интелект в маркетинг стратегиите – изминалата година предложи изобилие от предизвикателства и възможности за специалистите в сферата.

Ако си любопитен за света на дигиталния маркетинг, но още се колебаеш дали това е кариерният път за теб, кандидатствай в цялостната програма на SoftUni Digital! Програмата стартира с безплатен въвеждащ курс, който ще те запознае с основните концепции.

А ето и какво караше света на маркетолозите да се върти през 2023 година:

Google Analytics 4

Едно от големите събития в областта на маркетинга и уеб анализа беше окончателното внедряване на Google Analytics 4 (или GA4). Още през юли месец миналата година Universal Analytics спря да обработва данни и съответно да измерва трафика към уебсайтовете, а отчетите престанаха да се актуализират.

Източник: Third And Grove

С това се открои и първата важна задача пред маркетинговите екипи – да мигрират данните от Universal Analytics към GA4. Първоначално Google Analytics 4 предизвика известно недоволство сред специалистите, но новият инструмент предоставя и някои нови предимства:

- GA4 покрива данните както от уебсайтове, така и от мобилни приложения и улеснява проследяването на различни устройства за разлика от Universal;

- GA4 предлага функции като анонимизиране на IP адреси, управление на съгласието на потребителите и персонализирани настройки на бисквитките, за да помогне на фирмите да спазят GDPR;

- GA4 автоматично проследява изходящи кликове, изтегляния на файлове, скролване, ангажираност с видеоклипове, данни за търсене в сайта и още;

- GA4 използва данни, базирани на събития, вместо такива, базирани на сесии, което го прави по-гъвкав, а отчетите по-детайлни. Можеш да добавяш до 25 персонализирани параметъра за всяко събитие, като тип на устройството, заглавие на страница, URL адрес, текст на бутон и т.н.

Източник: Evolve Marketing

Имам още по-добра новина за теб като начинаещ дигитален маркетолог – ако започнеш да се развиваш сега, започваш почти наравно с всички останали маркетинг специалисти, що се отнася до работа с Google Analytics 4! В това се крие магията на сферата – ученето не спира, независимо колко си опитен.

Внедряване на AI

2023 e и годината, в която изкуственият интелект наистина зае централно място в дигиталния маркетинг. Първоначално AI инструментите бяха разглеждани със смесица от страхопочитание и несигурност поради потенциала им да променят традиционните маркетингови роли.

С течение на времето изкуственият интелект се превърна от новаторска концепция в полезен инструмент в арсенала на всеки маркетолог. Сега той е ценен помощник за създаване на съдържание, сегментиране на потребители и генериране на идеи или стратегии.

Виж още: Как AI технологиите помагат на дигиталния маркетинг?

Кратката форма доминира видео съдържанието

Ако преди няколко години за кратък видеоклип се считаше всеки видеоклип с продължителност под 10 минути, сега маркетолозите са съгласни, че краткото видео трябва да е с продължителност под 3 минути, като идеалната дължина е 30-60 секунди.

Това е резултат от все по-голямата популярност на TikTok, Instagram Reels и YouTube Shorts, с които е по-лесно от всякога да събираш нова информация, да си в крак с попкултурата и да се забавляваш.

По данни на Yaguara, видеоклиповете в кратка форма са 2,5 пъти по-ангажиращи от видеоклиповете в дълга форма, а 73% от потребителите предпочитат кратки видеоклипове, за да търсят продукти или услуги.

Източник: Envano

Подкасти и пак подкасти

Подкастът се превърна в един от най-популярните формати за информация и забавление. Проучване на The Guardian сочи, че 63% от слушателите са купили или проучили продукти и услуги, които са чули в подкаст.

Един от най-отличителните аспекти на подкаста в маркетинга е, че той е много достъпен за потребителя, тъй като може да се слуша по всяко време. Това създава доста голямо конкурентно предимство пред други канали, които изискват по-голяма концентрация.

Съдържание от потребителите за потребителите

Съдържанието, генерирано от потребителите (User-generated content), е всякакъв вид съдържание, като например изображения, видеоклипове, текст и аудио, създадено от самите потребители и публикувано онлайн.

Вместо марките да се рекламират, това съдържание представлява истинско ревю на продукти или услуги от страна на потребителите.

Проучване на EnTribe сочи, че 84% от потребителите са по-склонни да се доверят на маркетингова кампания, ако тя включва съдържание, генерирано от потребителите.

Източник: EmbedSocial

Несъмнено уроците и тенденциите от 2023 година ще продължат да оказват влияние и да вдъхновяват следващото поколение маркетинг стратегии. Ако и ти искаш да бъдеш част от маркетинг света тази година, кандидатствай още днес в SoftUni Digital!

Можем ли да използваме бисквитки?
Ние използваме бисквитки и подобни технологии, за да предоставим нашите услуги. Можете да се съгласите с всички или част от тях.
Назад
Функционални
Използваме бисквитки и подобни технологии, за да предоставим нашите услуги. Използваме „сесийни“ бисквитки, за да Ви идентифицираме временно. Те се пазят само по време на активната употреба на услугите ни. След излизане от приложението, затваряне на браузъра или мобилното устройство, данните се трият. Използваме бисквитки, за да предоставим опцията „Запомни Ме“, която Ви позволява да използвате нашите услуги без да предоставяте потребителско име и парола. Допълнително е възможно да използваме бисквитки за да съхраняваме различни малки настройки, като избор на езика, позиции на менюта и персонализирано съдържание. Използваме бисквитки и за измерване на маркетинговите ни усилия.
Рекламни
Използваме бисквитки, за да измерваме маркетинг ефективността ни, броене на посещения, както и за проследяването дали дадено електронно писмо е било отворено.