С какво ще запомним дигиталния маркетинг през 2023?
Поглеждайки назад към 2023 година, можем да кажем, че тя беше период на значителни промени и иновации в дигиталния маркетинг. От Google Analytics 4 до внедряването на изкуствения интелект в маркетинг стратегиите – изминалата година предложи изобилие от предизвикателства и възможности за специалистите в сферата.
Ако си любопитен за света на дигиталния маркетинг, но още се колебаеш дали това е кариерният път за теб, кандидатствай в цялостната програма на SoftUni Digital! Програмата стартира с безплатен въвеждащ курс, който ще те запознае с основните концепции.
А ето и какво караше света на маркетолозите да се върти през 2023 година:
Google Analytics 4
Едно от големите събития в областта на маркетинга и уеб анализа беше окончателното внедряване на Google Analytics 4 (или GA4). Още през юли месец миналата година Universal Analytics спря да обработва данни и съответно да измерва трафика към уебсайтовете, а отчетите престанаха да се актуализират.
Източник: Third And Grove
С това се открои и първата важна задача пред маркетинговите екипи – да мигрират данните от Universal Analytics към GA4. Първоначално Google Analytics 4 предизвика известно недоволство сред специалистите, но новият инструмент предоставя и някои нови предимства:
- GA4 покрива данните както от уебсайтове, така и от мобилни приложения и улеснява проследяването на различни устройства за разлика от Universal;
- GA4 предлага функции като анонимизиране на IP адреси, управление на съгласието на потребителите и персонализирани настройки на бисквитките, за да помогне на фирмите да спазят GDPR;
- GA4 автоматично проследява изходящи кликове, изтегляния на файлове, скролване, ангажираност с видеоклипове, данни за търсене в сайта и още;
- GA4 използва данни, базирани на събития, вместо такива, базирани на сесии, което го прави по-гъвкав, а отчетите по-детайлни. Можеш да добавяш до 25 персонализирани параметъра за всяко събитие, като тип на устройството, заглавие на страница, URL адрес, текст на бутон и т.н.
Източник: Evolve Marketing
Имам още по-добра новина за теб като начинаещ дигитален маркетолог – ако започнеш да се развиваш сега, започваш почти наравно с всички останали маркетинг специалисти, що се отнася до работа с Google Analytics 4! В това се крие магията на сферата – ученето не спира, независимо колко си опитен.
Внедряване на AI
2023 e и годината, в която изкуственият интелект наистина зае централно място в дигиталния маркетинг. Първоначално AI инструментите бяха разглеждани със смесица от страхопочитание и несигурност поради потенциала им да променят традиционните маркетингови роли.
С течение на времето изкуственият интелект се превърна от новаторска концепция в полезен инструмент в арсенала на всеки маркетолог. Сега той е ценен помощник за създаване на съдържание, сегментиране на потребители и генериране на идеи или стратегии.
Виж още: Как AI технологиите помагат на дигиталния маркетинг?
Кратката форма доминира видео съдържанието
Ако преди няколко години за кратък видеоклип се считаше всеки видеоклип с продължителност под 10 минути, сега маркетолозите са съгласни, че краткото видео трябва да е с продължителност под 3 минути, като идеалната дължина е 30-60 секунди.
Това е резултат от все по-голямата популярност на TikTok, Instagram Reels и YouTube Shorts, с които е по-лесно от всякога да събираш нова информация, да си в крак с попкултурата и да се забавляваш.
По данни на Yaguara, видеоклиповете в кратка форма са 2,5 пъти по-ангажиращи от видеоклиповете в дълга форма, а 73% от потребителите предпочитат кратки видеоклипове, за да търсят продукти или услуги.
Източник: Envano
Подкасти и пак подкасти
Подкастът се превърна в един от най-популярните формати за информация и забавление. Проучване на The Guardian сочи, че 63% от слушателите са купили или проучили продукти и услуги, които са чули в подкаст.
Един от най-отличителните аспекти на подкаста в маркетинга е, че той е много достъпен за потребителя, тъй като може да се слуша по всяко време. Това създава доста голямо конкурентно предимство пред други канали, които изискват по-голяма концентрация.
Съдържание от потребителите за потребителите
Съдържанието, генерирано от потребителите (User-generated content), е всякакъв вид съдържание, като например изображения, видеоклипове, текст и аудио, създадено от самите потребители и публикувано онлайн.
Вместо марките да се рекламират, това съдържание представлява истинско ревю на продукти или услуги от страна на потребителите.
Проучване на EnTribe сочи, че 84% от потребителите са по-склонни да се доверят на маркетингова кампания, ако тя включва съдържание, генерирано от потребителите.
Източник: EmbedSocial
Несъмнено уроците и тенденциите от 2023 година ще продължат да оказват влияние и да вдъхновяват следващото поколение маркетинг стратегии. Ако и ти искаш да бъдеш част от маркетинг света тази година, кандидатствай още днес в SoftUni Digital!