Google Analytics 4: какви новости те очакват? - SoftUni Digital
Loading...

Google Analytics 4: какви новости те очакват?

avatar Цветелина Ангелова 3 минути
Google Analytics 4: какви новости те очакват?

Потребителското поведение в комбинация с изискванията за поверителност на данните създават пред маркетолозите немалко предизвикателства пред доброто и ефективно разбиране на потребителското пътешествие. Предстоящият курс по Google Analytics ще ти помогне да направиш първи стъпки в работата с данни и уеб анализа. Фокусът ще бъде върху Google Analytics 4 – най-новото решение, разработено от Google.


Именно това прави курсът е подходящ както за хора без никакъв опит в маркетинга, така и за маркетинг експерти, желаещите да научат новостите в разчитане и анализиране на онлайн присъствието на бизнеса. Вторите със сигурност ще доловят донякъде осезаемите разлики между GA4 и UA.

Защо Google Analytics 4 измества Universal Analytics и какво точно представлява?

Както знаеш, най-използваният инструмент за анализ на трафика в мрежата е Google Analytics. Е, GA4 заменя по-старата и добре позната версия, а именно Universal Analytics.


Чрез Google Analytics 4 търговците могат да добият възможно най-добра представа за клиентското преживяване на техните таргет групи, а също и много по-ясен поглед върху взаимодействието с всеки един от тях. За момента можеш паралелно да използваш както Universal Analytics, така и GA4, но ако искаш да се подготвиш оптимално за бъдещето на анализа на данни, си на точното място.

Какви разлики ще откриеш между Universal Analytics и Google Analytics 4?

Една от разликите между UA и GA4 са събитията (events). В GA4 например, всяко едно действие е отделно събитие, като продажби, плащания, преглед на страница, или кликване върху линкове. В GA4 няма разлика между действията, довели до събитие, а очакването е, че това ще ти даде като маркетолог по-ясна представа и дори повече информация как се държат потребителите на сайта ти.

Източник: Adapt


Може би една от най-шоковите промени е отпадането на bounce rate метриката. Досега тя показваше какъв процент от потребителите отпадат от сайта без да предприемат действие на него. Съществувах много дискусии дали това е показателен и полезен измерител – в крайна сметка, потребителят може просто да е получил отговора, който търси, и да е напуснал сайта. Вместо bounce rate, на преден план излиза engagement rate – сесии, продължили повече от 10 секунди, съдържащи конверсии, или такива, в които потребителите са видели поне 2 екрана/страници.


Проследяването през Google Tag Manager също се различава – вече ще използваш measurement ID, вместо познатият tracking ID от Universal Analytics.


Elapsed time пък е функция, към която има високи очаквания за полезност в Google Analytics 4. Сега тя ни предоставя средното време, необходимо на потребителите да извършат определени действия на уебсайта. Това ще ти подскаже колко бързо се движат през фунията и евентуално ще ти помогне да идентифицираш местата, на които се прекарва необичайно много време и може да създават проблеми.

Какви са ползите от GA4?

Разбира се, за да има промяна в такъв тип масов инструмент, то тя трябва да е за по-добро. Сега ще разгледаме и някои от ползите на Google Analytics 4.


Една от тях е, че интеграцията с Google Ads е много по-добра и това позволява създаване и поддръжка на персонализирани аудитории от посетители в уебсайта. Вече можем и много по-прецизно да следим потребителите и тяхната ангажираност към уебсайта. Това е възможно чрез новите engagement метрики. Също, както вече ни стана ясно, Google Analytics 4 използва модел базиран на събития (event-based model), който се очаква да носи повече информация.


Както за всички останали ползи, без съмнение маркетинг експертите биха оценили високо и новите, допълнителни доклади. Освен тях, вече можем да правим и много по-задълбочени анализи, благодарение на персонализирани фунии, да оптимизираме фуниите по-добре и да открием къде имаме по-зле представящи се аудитории.

Какво ти трябва, за да се включиш в курса по Google Analytics?

Отговорът е – нищо, освен желание! Както вече ти споменах, няма нужда да си маркетинг гуру, за да се запишеш обучението, защото ще започнеш от основите.


Ако си начинаещ, но искаш да се развиваш в сферата на маркетинга, или пък вече си маркетинг експерт, но желаеш да надградиш знанията си, то няма какво да чакаш! Запиши се за обучението по Google Analytics от ТУК.

Можем ли да използваме бисквитки?
Ние използваме бисквитки и подобни технологии, за да предоставим нашите услуги. Можете да се съгласите с всички или част от тях.
Назад
Функционални
Използваме бисквитки и подобни технологии, за да предоставим нашите услуги. Използваме „сесийни“ бисквитки, за да Ви идентифицираме временно. Те се пазят само по време на активната употреба на услугите ни. След излизане от приложението, затваряне на браузъра или мобилното устройство, данните се трият. Използваме бисквитки, за да предоставим опцията „Запомни Ме“, която Ви позволява да използвате нашите услуги без да предоставяте потребителско име и парола. Допълнително е възможно да използваме бисквитки за да съхраняваме различни малки настройки, като избор на езика, позиции на менюта и персонализирано съдържание. Използваме бисквитки и за измерване на маркетинговите ни усилия.
Рекламни
Използваме бисквитки, за да измерваме маркетинг ефективността ни, броене на посещения, както и за проследяването дали дадено електронно писмо е било отворено.