Google Analytics 4: какви новости те очакват?
Потребителското поведение в комбинация с изискванията за поверителност на данните създават пред маркетолозите немалко предизвикателства пред доброто и ефективно разбиране на потребителското пътешествие. Предстоящият курс по Google Analytics ще ти помогне да направиш първи стъпки в работата с данни и уеб анализа. Фокусът ще бъде върху Google Analytics 4 – най-новото решение, разработено от Google.
Именно това прави курсът е подходящ както за хора без никакъв опит в маркетинга, така и за маркетинг експерти, желаещите да научат новостите в разчитане и анализиране на онлайн присъствието на бизнеса. Вторите със сигурност ще доловят донякъде осезаемите разлики между GA4 и UA.
Защо Google Analytics 4 измества Universal Analytics и какво точно представлява?
Както знаеш, най-използваният инструмент за анализ на трафика в мрежата е Google Analytics. Е, GA4 заменя по-старата и добре позната версия, а именно Universal Analytics.
Чрез Google Analytics 4 търговците могат да добият възможно най-добра представа за клиентското преживяване на техните таргет групи, а също и много по-ясен поглед върху взаимодействието с всеки един от тях. За момента можеш паралелно да използваш както Universal Analytics, така и GA4, но ако искаш да се подготвиш оптимално за бъдещето на анализа на данни, си на точното място.
Какви разлики ще откриеш между Universal Analytics и Google Analytics 4?
Една от разликите между UA и GA4 са събитията (events). В GA4 например, всяко едно действие е отделно събитие, като продажби, плащания, преглед на страница, или кликване върху линкове. В GA4 няма разлика между действията, довели до събитие, а очакването е, че това ще ти даде като маркетолог по-ясна представа и дори повече информация как се държат потребителите на сайта ти.
Източник: Adapt
Може би една от най-шоковите промени е отпадането на bounce rate метриката. Досега тя показваше какъв процент от потребителите отпадат от сайта без да предприемат действие на него. Съществувах много дискусии дали това е показателен и полезен измерител – в крайна сметка, потребителят може просто да е получил отговора, който търси, и да е напуснал сайта. Вместо bounce rate, на преден план излиза engagement rate – сесии, продължили повече от 10 секунди, съдържащи конверсии, или такива, в които потребителите са видели поне 2 екрана/страници.
Проследяването през Google Tag Manager също се различава – вече ще използваш measurement ID, вместо познатият tracking ID от Universal Analytics.
Elapsed time пък е функция, към която има високи очаквания за полезност в Google Analytics 4. Сега тя ни предоставя средното време, необходимо на потребителите да извършат определени действия на уебсайта. Това ще ти подскаже колко бързо се движат през фунията и евентуално ще ти помогне да идентифицираш местата, на които се прекарва необичайно много време и може да създават проблеми.
Какви са ползите от GA4?
Разбира се, за да има промяна в такъв тип масов инструмент, то тя трябва да е за по-добро. Сега ще разгледаме и някои от ползите на Google Analytics 4.
Една от тях е, че интеграцията с Google Ads е много по-добра и това позволява създаване и поддръжка на персонализирани аудитории от посетители в уебсайта. Вече можем и много по-прецизно да следим потребителите и тяхната ангажираност към уебсайта. Това е възможно чрез новите engagement метрики. Също, както вече ни стана ясно, Google Analytics 4 използва модел базиран на събития (event-based model), който се очаква да носи повече информация.
Както за всички останали ползи, без съмнение маркетинг експертите биха оценили високо и новите, допълнителни доклади. Освен тях, вече можем да правим и много по-задълбочени анализи, благодарение на персонализирани фунии, да оптимизираме фуниите по-добре и да открием къде имаме по-зле представящи се аудитории.
Какво ти трябва, за да се включиш в курса по Google Analytics?
Отговорът е – нищо, освен желание! Както вече ти споменах, няма нужда да си маркетинг гуру, за да се запишеш обучението, защото ще започнеш от основите.
Ако си начинаещ, но искаш да се развиваш в сферата на маркетинга, или пък вече си маркетинг експерт, но желаеш да надградиш знанията си, то няма какво да чакаш! Запиши се за обучението по Google Analytics от ТУК.