Защо маркетинг мениджърите са гръбнакът на компаниите ще ти разкрие Деница Нешева-Ценова - SoftUni Digital
Loading...

Защо маркетинг мениджърите са гръбнакът на компаниите ще ти разкрие Деница Нешева-Ценова

avatar Мария Вълчева 5 минути
Защо маркетинг мениджърите са гръбнакът на компаниите ще ти разкрие Деница Нешева-Ценова

Дигиталните нинджи се развиват непрекъснато, усвояват нови техники и умения и целеустремено крачат напред, за да покоряват безброй върхове. Ако ти е интересно как го постигат, рубриката “Денят на Digital експерта” ще повдигне завесата и ще ти разкрие тайни от кухнята. В днешното интервю ще се срещнеш с Деница, която от маркетинг специалист без опит израства до маркетинг мениджър, свободен да взима важните решения. Ето какво ни разкри тя за деня на маркетолога!

Здравей, представи се на бъдещите дигитални нинджи!

Здравейте, казвам се Деница Нешева-Ценова. Занимавам се с маркетинг като изпълнявам длъжността маркетинг мениджър в малка, но бързо прогресираща компания.


СофтУни познавам много от преди да реша да се занимавам маркетинг или запиша цялостната програма по дигитален маркетинг. Докато бях в отпуск по майчинство и търсех нови възможности за кариерно развитие, попаднах на реклама, промотираща Marketing Fundamentals курс в СофтУни. Тъй като беше безплатен, реших да се запиша и да проверя дали дигиталният маркетинг е нещо, което би ми било интересно да върша в бъдеще.


През този първи месец получих много нови познания и стойност. Придобих ново разбиране за света на маркетинга и бизнеса като цяло. Така че, след приключване на първият модул не ми отне много време да реша дали да запиша и цялостната програма.

През какви обучения премина и как помогнаха на реализацията ти?

Модулите, през които преминах, бяха Content Marketing; Email Marketing; Facebook Marketing; Google Ads; SEO & Google Analytics; Digital Creative и E-commerce. Всеки един от тях ми разкри различна сфера, в която един маркетолог може да се развива. Но комбинацията от всички тях ми даде стабилна основа и фундаментални познания, както и един по-глобален поглед върху така комплексния дигитален маркетинг.


Аз лично така и не успях да избера само един сегмент, към който да се устремя и тясно да специализирам. За мен всички са еднакво важни и добавят различна стойност към цялостната маркетинг активност. По мое мнение, един успешен маркетолог трябва да има глобален поглед над различните дейности в маркетинг екипа и да може да лавира в зависимост от приоритетите и желаните крайни резултати на организацията.


Дори и впоследствие да избере някое определено перо, в което да се развива, то е задължително да се запознае с фундаментите на всяко едно от останалите.

С какво е изпълнен денят на маркетолога?

Ежедневието на маркетолога е динамично и изпълнено с много предизвикателства. Бизнесът непрекъснато се развива, идват нови "трендове", нови инструменти, а конкуренцията не спи. Това означава непрекъснато търсене и усвояване на нови знания, инструменти, умения и тактики. Един непрекъснат цикъл на самоусъвършенстване и самообучение.


Това изисква огромна степен на самодисциплина, организация и оптимизиране на ресурси и време. Независимо с какъв нов проект се заема, аз обичам да планирам предварително задачите си, стъпка по стъпка, започвайки от най-сложните и консумиращи време и преминавайки към по-второстепенните.


Дори си оставям време и "да се проваля", т.е. в случай че нещо не сработи така, както съм го планувала. По този начин успявам да се придържам към крайните срокове на проектите, а също така и да осигуря качественото им изпълнение.

Коя е най-предизвикателната част от работата ти?

Най-предизвикателната част от работата е началото. А когато говорим за начало, то за мен е свързано с установяване на потребностите било то на клиент, когато говорим за B2B (бизнес, ориентиран към бизнеса), или краен потребител при B2C (бизнес, ориентиран към клиента).


След това идва не по-малко предизвикателният момент на обвързването на "твоя" продукт или услуга с техните потребности, така че потребителите наистина да видят стойностно предложение и да предпочетат теб пред конкуренцията.


Моята роля в организацията, в която работя, е свързана още и с непрестанно комуникиране и координиране на процеси и хора за постигане на отлични крайни резултати. Това в голяма степен изисква гъвкавост в подхода, разбиране на различностите в характера на хората, дори притежаване на медиаторски умения, които да спомогнат за работния процес и успешното завършване на проекта.

Коя е най-удовлетворяващата част от работата ти?

Успешно постигнатите цели. Процесът от началната идея до нейното реализиране. Истински удовлетворяващо е да видиш, когато трудът ти се увенчае с успех. Независимо от мащаба на проекта. Всяка една малка победа е важна. Всяка покорена цел е от значение и носи удовлетворение.

Сподели ни за постижение, с което истински се гордееш!

Ако трябва да конкретизирам едно нещо, с което истински се гордея до момента, то би било пътят, който преминах, за да стана маркетинг мениджър.


Започнах в компанията като човек без опит в маркетинга, носещ единствено познанията си от цялостната програма на SoftUni Digital. С много труд и упоритост успях да спечеля и оправдая доверието на моя мениджър. Признание за мен е, че ме счита за "гръбначния стълб" на компанията. И така от специалист дигитален маркетинг се превърнах в маркетинг мениджър, разполагащ със свободата да взема важни решения за успешното управление на различни процеси.

Какви качества притежава успешният маркетолог?

Един успешен маркетолог трябва да е технически компетентен. Нямам предвид специалист в конкретна област или софтуер, въпреки че и това също е от значение. Всъщност по-важно е макретологът да притежава т.нар. техническа схватливост. Т.е. да умее да разбира и използва по максимално полезен начин различни програми и инструменти.


За да се случи това обаче, истинският професионалист трябва да притежава едно много отличително личностно качество – жажда за нови знания. Успешният маркетолог трябва да умее непрестанно да се самообразова и самоусъвършенства.

Какъв практически съвет ще отправиш към всички младши специалисти?

„Пътят от хиляди мили започва с първата крачка“ – Лао Дзъ. Аз обаче бих добавила, че всяка следваща крачка е също от огромно значение, защото по пътя може да се спъваш или дори да вземаш погрешни завои, но никога не бива да спираш да крачиш целеустремено към покоряването на своите цели.

Виж и видеото с Деница

---

Днес можеш да направиш първата крачка към мечтаната реализация в сферата на маркетинга. Ако си готов, кандидатствай за цялостната програма по дигитален маркетинг и провери това ли е твоето нещо с безплатния курс Marketing Basics. В блога ще откриеш историите и на други експерти в индустрията, за да си създадеш по-цялостна представа за деня на маркетолозите. Там ще се радваме да разкажем и твоята история – сподели ни я на content@softuni.bg!

Можем ли да използваме бисквитки?
Ние използваме бисквитки и подобни технологии, за да предоставим нашите услуги. Можете да се съгласите с всички или част от тях.
Назад
Функционални
Използваме бисквитки и подобни технологии, за да предоставим нашите услуги. Използваме „сесийни“ бисквитки, за да Ви идентифицираме временно. Те се пазят само по време на активната употреба на услугите ни. След излизане от приложението, затваряне на браузъра или мобилното устройство, данните се трият. Използваме бисквитки, за да предоставим опцията „Запомни Ме“, която Ви позволява да използвате нашите услуги без да предоставяте потребителско име и парола. Допълнително е възможно да използваме бисквитки за да съхраняваме различни малки настройки, като избор на езика, позиции на менюта и персонализирано съдържание. Използваме бисквитки и за измерване на маркетинговите ни усилия.
Рекламни
Използваме бисквитки, за да измерваме маркетинг ефективността ни, броене на посещения, както и за проследяването дали дадено електронно писмо е било отворено.