5 добри практики в Google Ads
Google Ads е мощно оръжие. Рекламите в Google са малки хапки копирайтинг, което кара много хора да подценяват колко работа изисква създаването на ефективни такива. А как всъщност постигат успех? Ако искаш да се сдобиеш с фундаментални умения, запиши се за курса Google Ads - септември 2024, а в аванс ще обсъдим някои от най-добрите практики на PPC специалистите.
Днес на практика всяка индустрия се рекламира в търсачката, а тя самата предлага едни от най-високите стойности на възвръщаемост (return-on-investment, ROI). Със среден click-through rate (CTR) от над 3% за search и почти 0.5% за display реклами, и ти не искаш да пропуснеш възможността да се позиционираш с Google реклама.
Залагането на бюджет и настройването на кампания, обаче, не е достатъчно, ако искаш и ти да постигаш високи резултати.
Ако вече си опитал и не си постигнал желаните резултати, не се отчайвай! Има много причини, поради които Google рекламата ти може да не се представя добре. А ако тепърва ти предстои да пуснеш първата си реклама и не си сигурен как да изглежда качеството, на точното място си.
В следващите редове ще обсъдим по-подробно някои от най-добрите практики, които могат да помогнат на резултатите от реклами в Google Ads.
1. Ролята на ключовите думи
При работата с ключови думи в Google Ads съществува неподозираната от новаци опасност рекламата ти да се показва на нерелевантни търсения. Това се дължи на т.нар. broad match или широко съвпадение.
Например, ако продаваш луксозна козметика и не пускаш отстъпки за нея, но според платформата имаш съвпадение с „козметика с отстъпки“, може рекламата ти да бъде показана на хора, търсещи именно отстъпки. Това вероятно ще доведе до клик, но не и до конверсия.
В същото време, широкото съвпадение може да ти даде идеи за допълващи ключови думи, с които да обогатиш рекламните си кампании.
За да се възползваш от предимствата на broad match функцията, без да страдаш от нерелевантни ключови думи, обърни внимание на т.нар. negative keywords. Това е списък от ключови думи, за които рекламата ти няма да се показва – определяш го ти.
2. Остани релевантен с посланията
За да постигнеш висок CTR и конверсии в резултат на кликовете, е важно рекламата ти да отговаря на потребителското намерение (search intent), когато някой търси нещо в Google. Тук отново играят роля ключовите думи, включително и негативните такива.
Освен ключовите думи, копито на рекламата ти трябва да подсказва на потребителя как твоят продукт или услуга ще реши негова болка. Не само ключовите думи, а и посланието ти трябва да отговарят на намерението при търсене, ако искаш да накараш някой да кликне на реклама.
В предстоящия курс по Google Ads ще направиш първите си стъпки и в писането на реклами, но не забравяй, че кликът не е единственото, което искаш от аудиторията, както ще видиш в следващата точка.
3. Подобри страницата, към която водиш с рекламата
За да реализираш клик в конверсия, усилията ти не може да приключат със създаването на рекламата. Има огромно значение къде водиш чрез тази реклама и какво ще бъде преживяването на потребителя ти, след като кликне.
Т.нар. landing page трябва да бъде оптимизиран внимателно, да дава отговорите, които аудиторията търси, така че да се довери именно на твоето търговско предложение. Това е още един елемент, който оказва значителен ефект върху концепция, с която трябва да се запознаеш и да не подценяваш – Quality Score (качествен рейтинг).
Разбира се, вероятно в практиката няма да ти се наложи на теб да правиш landing страници, но е хубаво да имаш изисквания към тяхното качество, за да не влошат това на рекламите ти.
4. Следи качествения рейтинг на Google Ads рекламата
Качеството на рекламите ти ще повлияе на няколко водещи неща:
• дали ще се показва рекламата – Google решава това, независимо, че ти си този, който си плаща за реклама;
• къде ще се показва рекламата – колкото по-качествена е рекламата, на толкова по-добро и високо място ще се показва в резултатите;
• колко ще ти струва рекламата – по-качествените реклами обикновено имат по-ниска цена за клик.
А за качеството на рекламата си можеш да се ориентираш по т.нар. Quality Score – качествен рейтинг. Това е скала от 1 до 10, която показва доколко рекламата и landing страницата, към която водиш, са подходящи и уместни за аудиторията, която търси по ключовата дума, която ползваш. Показва дали тази страница е полезна и дали цялостната реклама е по-добра от подобни, пуснати от други рекламодатели.
Разбира се, това е само инструмент за диагностика, по който да се ориентираш какво е цялостното качество на рекламата ти. Не е водещ показател за ефективността на рекламата, но е индикатор за качество, което вече оказва своето влияние.
5. Оптимизирани реклами за мобилни телефони
Все повече хора използват търсачката през мобилните си телефони. Това значи, че при работа с Google Ads трябва да мислиш и за оптимизирането на рекламите за мобилни устройства.
Интересен подход е използването на безплатните разширения за реклами. Чрез тях можеш да добавиш телефонен номер, адрес, дори линк за сваляне на приложение. Това ще я направи по-забележима и привлекателна за аудиторията.
Разширените текстови реклами разполагат с повече място, в което да добавиш важна за потребителите информация, така че да обърнат повече внимание на твоята реклама. Всички разширения имат за цел да направят тези, които ще се показват на мобилни устройства, по-ефективни.
Въпреки че са малки хапки копи, Google Ads рекламите изискват внимание към детайла, подбор на подходящи послания и ефективна настройка както за уеб, така и за мобилни устройства.
За да изпиташ сам най-добрите практики, учейки се от истински професионалист, а и за да се запознаеш с най-актуалните тенденции в работата с Google Ads, запиши се още сега за предстоящия курс Google Ads - септември 2024. Очакваме те!