Content marketing – как да работи ефективно за нас? - SoftUni Digital
Loading...

Content marketing – как да работи ефективно за нас?

avatar Мария Вълчева 3 минути
Content marketing – как да работи ефективно за нас?

Дейностите по content маркетинг днес са ключови за всеки бизнес. Чрез съдържание можеш да си създадеш конкурентно предимство, да повишиш доверието на хората към теб и марката, която представляваш, дори да се позиционираш като експерт в дадена сфера. За да работи успешно стратегията ти обаче, има редица особености, които трябва да научиш за съдържанието. Именно този шанс имаш в предстоящия курс Content Marketing - септември 2024.

По повод скорошния му старт, днес ще разгледаме част от спецификите на съдържанието в аванс.

Какво е маркетинг на съдържанието?

Маркетингът на съдържанието продължава да е ключов инструмент за маркетолозите. Бюджетите за него се увеличават, а форматите стават все по-разнообразни и дръзки.

Като начинаещ маркетолог знаеш, че аудиторията ти може да се намира в различни канали. Затова трябва да умееш да адаптираш съдържанието си така, че да ги достигаш по точния начин на правилното място.

Чрез полезно, информативно и дори съдържание, което забавлява, аудиторията ти бива ангажирана. Освен това, content маркетинг инициативите играят значима роля и при придобиването на нови потребители. Неслучайно това е един от водещи канали и начини на комуникация с аудиторията, според проучване на HubSpot.

Източник: HubSpot

В следващите редове ще си поговорим по-подробно какви видове съдържание можеш да създаваш и как можеш да ги адаптираш. А по време на предстоящия курс ще разгледаш в дълбочина какво представлява популярния content маркетинг, как да му придадеш стойност, както и ще се сдобиеш с инструменти и умения да подбираш и планираш съдържанието си.

Видове съдържание в content маркетинга

Съдържанието е един от най-добрите начини да представиш информация, да увеличиш трафика към сайта си, да ангажираш аудиторията си и да я направиш лоялна. Предвид това колко канали можеш да използваш, можеш да развиваш много различни видове съдържание:

Видео – видеото продължава да бъде най-бързо развиващата се форма на съдържание. Привлича все повече внимание от страна на маркетолозите, тъй като предоставя информацията по интерактивен и приятен за потребителите начин.

Блог постове – класически метод за създаване на съдържание, блоговете и дългоформатното съдържание ти позволяват да осигуряваш много стойност чрез полезна информация. Освен това, дългите блог постове могат да бъдат лесно адаптирани в други формати – инфографики, видео записи, аудио и т.н.

Подкасти – подкастът е друг вид съдържание, което лесно може да достигне аудиторията ти. Това е така, защо един аудио запис може да бъде слушан като странична дейност, без да прекъсва потребителя.

Снимки и инфографики – ние хората сме визуални същества, затова и възприемаме информация много по-лесно, когато е представена по визуален начин. Мрежи като Instagram и Pinterest ти създават големи възможности да разпространяваш съдържанието си по визуален начин, без да ти се налага да заставаш пред камерата.

Електронни книги и case studies – и двете ти дават възможност да осигуриш експертна информация, печелеща доверието на потребителите. Особено полезни в областта на B2B маркетинга, това са формати, които повишават репутацията и авторитета пред аудиторията.

Източник: HubSpot

Най-важното обаче е да се научиш да дистрибутираш съдържанието, което създаваш. Ето защо това е и една от ключовите теми, които ще разгледаш по време на обучението си. Ще се запознаеш и с трите канала за дистрибуция – собствени, платени и придобити.

Източник: HubSpot

А дали инвестицията в толкова много content маркетинг дейности ще си струва? Ако заложиш точните метрики, спрямо които да следиш резултатите, ще знаеш къде усилията ти се отплащат и къде трябва да въведеш промени. А именно за измерване на резултати ще си говорим в следващите редове.

Измерване и анализ на резултати в контент маркетинга

Content маркетинг дейностите ти винаги ще имат конкретни цели. Именно спрямо тях трябва да съобразиш и метриките, според които ще оценяваш колко успешно е съдържанието ти:

Контент с цел трафик – примери за подходящи метрики са четения (за статии), гледания (за видеа), време, прекарано на страницата или изгледани минути и т.н.

Контент с цел ангажиране на аудиторията – това биха били всякакви метрики, свързани с харесвания, споделяния, препращания, небезизвестните backlink-ове и други.

Контент с цел реализации(конверсии) – брой продажби, нови последователи, нови абонати, оффлайн продажби и всичко, което за бранда ти се счита за конверсия.

Последващите стъпки спрямо стратегията ти зависят от резултатите, които си избрал да следиш. В курса Content Marketing - септември 2024 ще разгледаш метриките в дълбочина, редом с планирането и дистрибутирането на съдържание. Ще се запознаеш с тънкостите на различните типове съдържание по-подробно.

А благодарение на придобитите практически умения, и сам ще можеш да разработваш успешни content marketing инициативи. Ако си готов за вълнуващото предизвикателство на content маркетинг, запиши се още днес!

Можем ли да използваме бисквитки?
Ние използваме бисквитки и подобни технологии, за да предоставим нашите услуги. Можете да се съгласите с всички или част от тях.
Назад
Функционални
Използваме бисквитки и подобни технологии, за да предоставим нашите услуги. Използваме „сесийни“ бисквитки, за да Ви идентифицираме временно. Те се пазят само по време на активната употреба на услугите ни. След излизане от приложението, затваряне на браузъра или мобилното устройство, данните се трият. Използваме бисквитки, за да предоставим опцията „Запомни Ме“, която Ви позволява да използвате нашите услуги без да предоставяте потребителско име и парола. Допълнително е възможно да използваме бисквитки за да съхраняваме различни малки настройки, като избор на езика, позиции на менюта и персонализирано съдържание. Използваме бисквитки и за измерване на маркетинговите ни усилия.
Рекламни
Използваме бисквитки, за да измерваме маркетинг ефективността ни, броене на посещения, както и за проследяването дали дадено електронно писмо е било отворено.