4 важни въпроса за content стратегията ти
Независимо дали за първи път правиш content стратегия или вече имаш опит с това, винаги е полезно да се връщаш към нея, да си сигурен, че е актуална и се възползва от най-актуалните възможности за създаване и разпространяване на съдържание. Ако все още не си сигурен как да превърнеш съдържанието си в стратегически маркетингов елемент, разчитай на курса Content Strategy – февруари 2022 да ти помогне с това.
Има редица подходи, които можеш да използваш за изграждането на content стратегията си, така че да създаваш и разпространяваш съдържание, което не само привлича интереса, но и убеждава и продава. В крайна сметка, това е целта на всеки маркетинг експерт – да преведе клиента по дългия път от първата среща до лоялността. Ето и някои въпроси, които да си зададеш, когато изграждаш стратегията си.
1. Кого таргетираш със стратегията си?
Вече вероятно си наясно колко е важно да си избрал целевата си аудитория и да знаеш на кого рекламираш и маркетираш продуктите и услугите си. Както бизнесът ти може да има повече от един тип потребител (следователно няколко различни аудитории), така и съдържанието ти може да е насочено към различни типове потребители.
Именно тук идва мястото на различните типове съдържание. Някои клиенти вероятно предпочитат да гледат видеа и сторита. Други ще са по-заинтересовани от подробни и полезни статии. Когато създаваш content стратегията си, имай предвид аудиторията си – какви типове съдържание можеш да комбинираш и в кои канали да го разпространиш, за да достигнеш потребителите.
2. Какъв проблем решаваш?
Продуктите или услугите, които предлагаш, със сигурност решават някакъв проблем за потребителите. Съдържанието, което създаваш, трябва да има два аспекта – да е от полза както на тези, които вече са ти клиенти, така и на тези, които още се колебаят дали да ти се доверят. Целта на content-а е да събуди доверие у продукта или услугата ти, като подсилва посланията ти за това какви решения ще получат потребителите на своите проблеми.
3. Какво те прави уникален?
Наред с проблема, който искаш да решиш за клиентите си, съдържанието ти трябва да акцентира и върху това какво прави твоето решение уникално. Освен ако не предлагаш продукт или услуга, които са единствени по рода си, със сигурност ще имаш сериозна конкуренция.
Затова трябва да намериш аспект, който да позиционираш като уникален пред аудиторията си. Може би компанията ти е на пазара от много години (което буди повече доверие). Или пък продуктът е екологичен, щадящ околната среда. Или пък е получил редица награди за качество. Възможностите са разнообразни и веднага щом се спреш на своя „уникален аспект“, инкорпорирай го в посланията си.
4. Как ще управляваш процеса?
Създаването на съдържание не е лесен или бърз процес. Ако си си поставил много амбициозни цели, свързани с много и разнообразни типове съдържание, което ще разпространяваш в повече от един канал, може много да усложниш живота си. Затова трябва да си наясно с някои неща:
Кой ще създава съдържанието?
Имаш няколко варианта, с които сигурно си наясно. Разбира се, винаги можеш сам да създаваш съдържанието, но това отнема много време и усилия. Ако можеш да си го позволиш, делегирай на колеги или дори на фрийлансъри, ако имаш време да упражняваш качествен контрол.
Кои канали си подбрал?
Различните социални мрежи и комуникационни канали имат различни специфики. Ще трябва да ги имаш предвид, когато изграждаш стратегията си, включително дали и какви тагове ще използваш, колко често и по кое време ще публикуваш.
Кога ще публикуваш?
Като стана дума за време, моят съвет е да си създадеш календар за публикуване. Социалните мрежи ти позволяват да създаваш чернови на постовете си и да ги настройваш за самопубликуване, когато им дойде времето. Възползвай се от тази възможност максимално, за да си една крачка пред крайните срокове и графика си.
Ако искаш да откриеш различни подходи за създаване на content стратегия, за да генерираш съдържание, което убеждава и продава, но най-вече – превръща потребителите в лоялни посланици на марката, която представляваш, не се колебай да се запишеш за курса Content Strategy - февруари 2022 ето ТУК. Очакваме те!