5 стъпки за подсилен маркетинг във Facebook - SoftUni Digital
Loading...

5 стъпки за подсилен маркетинг във Facebook

avatar Мария Вълчева 3 минути
5 стъпки за подсилен маркетинг във Facebook

Facebook е един от основните източници на клиенти в днешната дигитална среда. Бизнесът търси и таргетира потребителите си именно там. Но маркетингът във Facebook не се изчерпва с пускането на реклама и използването на голям бюджет, за да генерираш няколко клика. По повод предстоящия курс Facebook Marketing – февруари 2022 ще те запозная с няколко полезни трика, които могат значително да помогнат на стратегията ти за маркетинг в социалната медия.

Създай си календар за публикуване

Когато управляваш социалните мрежи на бизнеса, за който работиш, ще ти се налага да жонглираш с много задачи. Това включва, но не се изчерпва с разпространяване на съдържание по различните канали, следене на онлайн репутацията на бранда, проверка за нови коментари, на които можеш да отговаряш, следене на трендовете, за да си винаги една стъпка пред конкурентите, но и пред промените в тенденциите. Не на последно място, ще се сблъскаш и с необходимостта да следиш как се представя съдържанието, което публикуваш.


С толкова много задължения, рискът да изостанеш е значителен. Затова календарът за публикуване е не просто още един документ за попълване, но и начин да си помогнеш. Не трябва да е нещо сложно – обикновена таблица в Excel ще ти свърши чудесна работа да си създадеш дневен график за публикуване на съдържание.


Освен това, ще ти помогне и да планираш съдържанието си предварително, създавайки план за бъдещи публикации и такива, които да настроиш като Drafts. Така ще си сигурен, че редовно ще можеш да ангажираш аудиторията си и тя няма да те забрави.

Използвай short-form съдържание

Ако интензивно използваш социални мрежи, независимо дали за лична употреба или професионално, знаеш, че като потребители нямаме достатъчно време или търпение за подробностите. Дълги текстове, статии за четене, дори по-дългите видеа за гледане може да изгубят таргет аудиторията ти.


Възползвай се максимално от възможността да споделяш сторита или просто постове с визии, които да грабнат вниманието. В тях можеш да вложиш ключовата информация, която искаш да споделиш с таргет аудиторията си, без да се изисква от потребителите да отделят твърде много от времето си, за да научат най-важното.

Използвай съдържание, създадено от потребители

Т.нар. user-generated content (UGC) може да има невероятен ефект върху бранда ти, при това в позитивна посока. Хората обичат да говорят и споделят, няма нужда дори да търсиш инфлуенсъри за целта. Създай си навика да проверяваш за създадено от потребители съдържание и започни да го споделяш. В някои случаи е добра идея първо да попиташ дали може да го използваш, но обикновено самите потребители са щастливи, че брандът ги е забелязал.


Използването на user-generated content, особено когато е с положителна конотация, оказва ефект върху репутацията на бранда ти. Таргет аудиторията ти ще вижда на практика какво мислят хората за марката и как се ползват от нея. А и това ти спестява и време, което можеш да вложиш в подобряването на стратегията си.

Не подценявай комуникацията

Много бизнеси правят грешката да не са на линия, когато клиентите им се нуждаят от тях. Комуникацията в Messenger може да отнема много време, затова голяма част от компаниите я пренебрегват. Но вместо да игнорираш потребителите или изобщо да не им дадеш възможност да се свържат с теб във Facebook, настрой автоматични отговори.


Тези отговори могат да съдържат полезна информация – например по какъв начин е най-добре да се свържат с теб, или автоматизирано съобщение, че някой ще се свърже с тях съвсем скоро. Можеш да настроиш отговори по ключови думи.

Заложи на планирането

Маркетингът и рекламата във Facebook са едни от най-мощните инструменти на твое разположение, когато искаш да намериш нови потребители и да напомниш на настоящите за себе си. Но без да планираш добре стратегията и ходовете си, ефектите ще са съмнителни. Особено ако се насочиш към платената реклама. Можеш да вложиш огромен бюджет и да си доволен от резултатите, но можеш да постигнеш добри такива и с по-оптимизирани харчове. Важното е да имаш план как да го постигнеш.


Тайни и техники за успешен маркетинг във Facebook ще откриеш в курса Facebook Marketing – февруари 2022. Затова не се колебай, а се запиши, ако искаш да станеш наистина добър практик в областта на дигиталния маркетинг в най-голямата социална мрежа. Присъедини се от ТУК до 13 февруари!

Можем ли да използваме бисквитки?
Ние използваме бисквитки и подобни технологии, за да предоставим нашите услуги. Можете да се съгласите с всички или част от тях.
Назад
Функционални
Използваме бисквитки и подобни технологии, за да предоставим нашите услуги. Използваме „сесийни“ бисквитки, за да Ви идентифицираме временно. Те се пазят само по време на активната употреба на услугите ни. След излизане от приложението, затваряне на браузъра или мобилното устройство, данните се трият. Използваме бисквитки, за да предоставим опцията „Запомни Ме“, която Ви позволява да използвате нашите услуги без да предоставяте потребителско име и парола. Допълнително е възможно да използваме бисквитки за да съхраняваме различни малки настройки, като избор на езика, позиции на менюта и персонализирано съдържание. Използваме бисквитки и за измерване на маркетинговите ни усилия.
Рекламни
Използваме бисквитки, за да измерваме маркетинг ефективността ни, броене на посещения, както и за проследяването дали дадено електронно писмо е било отворено.