Типове фунии в Google Analytics - SoftUni Digital
Loading...

Типове фунии в Google Analytics

avatar Мария Вълчева 2 минути
Типове фунии в Google Analytics

Независимо колко трафик генерира сайтът ти, ако не можеш да го превръщаш в продажби, смисълът му се губи. По-добре е да прекарваш повече време в усилия да реализираш съществуващия трафик, отколкото да се опитваш да генерираш още повече. Тук роля играе умението ти да анализираш данните, с които разполагаш, за да видиш как да подобриш представянето на сайта си. Именно с това ще ти помогне курсът Google Analytics Advanced, който започва през февруари 2022.

Най-добрият начин, по който можеш да превърнеш съществуващия трафик в продажби, е като разгледаш стъпка по стъпка целия процес, или т.нар. фуния – от придобиването на lead-а до поведението след покупка. По този начин можеш да идентифицираш в кой момент отпадат най-голяма част от посетителите, без да са станали клиенти.

Google Analytics е инструментът, който може да ти помогне с това – разполагаш с т.нар. Funnel Visualization Report. Но какво са фуниите и какви типове можеш да създаваш? Нека видим:

Какво представлява фунията?

Фунията е пътят, стъпките, които правят посетителите на уебсайта ти. Тя се състои от страници, които очакваш/искаш потребителят да посети, от първата до последната, за да се осъществи целта ти – продажба на продукт или услуга, плащане на абонамент, абониране за нюзлетър и т.н.

Целта на фуниите в Google Analytics е да можеш да проследиш пътешествието на потребителя и да го оптимизираш там, където забележиш, че има отпадания (т.е. някакъв потенциален проблем). Ето как изглежда една примерна фуния:

  • Избор на категория от продукти при попадане на сайта;
  • Разглеждане на секция с продукти;
  • Избор на продукт и разглеждане на детайлите;
  • Добавяне в количка;
  • Преглед на количка;
  • Поръчка на продукта и попълване на формата;
  • Потвърждение за завършена поръчка.

Ако потребителите отпадат от сайта при попълване на формата за поръчка, вероятно има някакъв проблем с нея – дали изисква твърде много данни или е объркваща, трябва ти да провериш. Или ако отпадат при разглеждане на продукта, вероятно има проблем по продуктовата страница – липсваща или недостатъчна информация, да речем.

Какви фунии можеш да използваш?

Чрез Google Analytics можеш да се възползваш от четири типа фунии, които да прилагаш за уебсайта си в търсене на по-добри резултати. Това са:

  • Sales Funnel – основната цел на тази фуния е да преведа посетителя до последната стъпка, а именно продажба, абонамент, осъществяването на някакво плащане.
  • Multi-Channel Sales Funnel – тази фуния също има парична цел накрая, но взима предвид източника на трафик, т.е. генерирането му през няколко комуникационни канали.
  • Goal Funnel – в края на тази фуния не стои плащане, а непарично действие, например абониране за имейл, сваляне на файл и оставяне на имейл и т.н.
  • Multi-Channel Goal Funnel – и тази фуния няма плащане на последната стъпка, но взима предвид трафика от няколко комуникационни канала.

Продажбената ти фуния може да е стриктна – задаваш я точно така, както искаш потребителите да изпълнят стъпките. Това ще ти помогне да идентифицираш моментите, в които посетителите отпадат, тъй като потребителите рядко се придържат към пътя, който искаме за тях. От друга страна, можеш да я направиш по-гъвкава и да вземеш предвид факта, че повечето посетители се разсейват и ще разгледат сайта преди, евентуално, да се върнат към стъпките, които си заложил пред тях.

Google Analytics е инструмент, който може да ти разкрие много за потребителското поведение и да ти помогне да го обърнеш в своя полза. Но възможностите му не се изчерпват с продажбената фуния. В курса Google Analytics Advanced ще се научиш да тълкуваш посещенията на сайта ти, да анализираш информацията и да използваш външни инструменти. Ако искаш да развиеш познанията и уменията си, запиши се сега ето ТУК. Започваме на 28 февруари!

Можем ли да използваме бисквитки?
Ние използваме бисквитки и подобни технологии, за да предоставим нашите услуги. Можете да се съгласите с всички или част от тях.
Назад
Функционални
Използваме бисквитки и подобни технологии, за да предоставим нашите услуги. Използваме „сесийни“ бисквитки, за да Ви идентифицираме временно. Те се пазят само по време на активната употреба на услугите ни. След излизане от приложението, затваряне на браузъра или мобилното устройство, данните се трият. Използваме бисквитки, за да предоставим опцията „Запомни Ме“, която Ви позволява да използвате нашите услуги без да предоставяте потребителско име и парола. Допълнително е възможно да използваме бисквитки за да съхраняваме различни малки настройки, като избор на езика, позиции на менюта и персонализирано съдържание. Използваме бисквитки и за измерване на маркетинговите ни усилия.
Рекламни
Използваме бисквитки, за да измерваме маркетинг ефективността ни, броене на посещения, както и за проследяването дали дадено електронно писмо е било отворено.